Bidrag

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Bidrag

Inlägg av rolundb »

Hej!

Jag köpte en ny Model 3 för drygt tre månader sedan och skickade in den fysiska blanketten för ansökan om bidrag. Kan man på något ställe se vad status är? Jag vill veta säkert att ansökan faktiskt nått fram. Tycker det är konstigt att man inte får någon bekräftelse.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristoffer78135

Re: Bidrag

Inlägg av Trevlig »

Även jag är intresserad av denna informationen.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
SugSnigel

Inlägg av SugSnigel »

Det verkar inte gå att se. Jag blev orolig också eftersom man går miste om det ifall det kommit bort i posten, mycket märkligt system. Ringde dock och frågade, fick lugnande besked att den kommit in.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

SugSnigel skrev:
Det verkar inte gå att se. Jag blev orolig också eftersom man går miste om det ifall det kommit bort i posten, mycket märkligt system. Ringde dock och frågade, fick lugnande besked att den kommit in.
Visst är det märkligt. Skönt att det går att få bekräftat via telefon. Jag får väl helt enkelt också göra så!
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
sebiva
Teslaägare

Inlägg av sebiva »

Det går även skicka in en fråga via ett formulär på deras hemsida:
https://transportstyrelsen.se/sv/kontak ... ta-fordon/.

Fick svar efter någon dag. Man kan ju tycka att det vore smidigare för alla om det skickades något automatiskt, handlar ju om en ordentlig slant som hänger på postnords dagsform annars...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Båda ggr har jag just ringt ca 2 veckor efter jag skickat in blanketten och fått bekräftat att den kommit in och allt är grönt.

Kom ihåg att anmäla bankkonto på swedbanks kontoregister förövrigt, så kommer pengarna direkt till ditt konto. Annars skickar dom en check på posten...

https://www.swedbank.se/privat/kort-och ... ister.html (gäller oavsett vilken bank du själv har)
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

Tack för bra tips och svar. Att anmäla konto har jag missat så det ska jag åtgärda direkt!
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Fluff

Inlägg av Fluff »

rolundb skrev:
Hej!

Jag köpte en ny Model 3 för drygt tre månader sedan och skickade in den fysiska blanketten för ansökan om bidrag. Kan man på något ställe se vad status är? Jag vill veta säkert att ansökan faktiskt nått fram. Tycker det är konstigt att man inte får någon bekräftelse.
Jag ska snart ta leverans av min model 3 och undrar vad det är för fysisk blankett man måste skicka för att få bidraget?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Fluff skrev:
rolundb skrev:
Hej!

Jag ska snart ta leverans av min model 3 och undrar vad det är för fysisk blankett man måste skicka för att få bidraget?
Den kommer automatiskt på posten nån vecka efter att bilen blivit påställd.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HenkeG
Teslaägare

Inlägg av HenkeG »

Jag fick till svar att om blanketten inte kommit till dem inom 3-4 månader skickar de ut en påminnelse, så det kan ju vara lugnande.
Även om systemet känns omständigt och gammeldags.

Som jämförelse... När jag sökte stöd för billaddaren gjordes allting digitalt från mobilen och dagen efter hade jag fått pengarna utbetalda.
Skriv svar