Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

markuswesterberg skrev:
Kan bekräfta att svankstöd är borta på LR som levereras nu. Hämtar just nu i Norrköping :)
Har de bara tagit bort det eller finns det ett fast svankstöd istället?
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av markuswesterberg »

KatarinaTH skrev:
markuswesterberg skrev:
Kan bekräfta att svankstöd är borta på LR som levereras nu. Hämtar just nu i Norrköping :)
Har de bara tagit bort det eller finns det ett fast svankstöd istället?
Blir lite osäker nu. Måste jämföra med vår gamla. Får återkomma. Vet knappt vad lumbar support är så jag måste kolla :D
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

KatarinaTH skrev:
markuswesterberg skrev:
Kan bekräfta att svankstöd är borta på LR som levereras nu. Hämtar just nu i Norrköping :)
Har de bara tagit bort det eller finns det ett fast svankstöd istället?
Klart att det finns svankstöd oavsett, det är ju ingen trästol liksom.
Min ID4 har heller inget justerbart svankstöd, inte ens på förarplatsen, men det funkar bra ändå.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nirre87
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

Fick idag leveransbekräftelse på mailen med en tid för upphämtning. Har inte fått något sms utan tiden är redan specificerad för upphämtning i Trosta den 18e. Kanske det nya normala(?) haha

LR blå/svart Aero
Beställning 17/5
Leverans 18/5 Trosta
Vin 966
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

Nirre87 skrev:
Fick idag leveransbekräftelse på mailen med en tid för upphämtning. Har inte fått något sms utan tiden är redan specificerad för upphämtning i Trosta den 18e. Kanske det nya normala(?) haha
Har fortfarande inte fått varken sms eller mail, men såg idag på mitt teslakonto att upphämtningsfönstret ändrades från 4-17 juni till 1-8 juni!?
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

taliz skrev:
KatarinaTH skrev:
markuswesterberg skrev:
Kan bekräfta att svankstöd är borta på LR som levereras nu. Hämtar just nu i Norrköping :)
Har de bara tagit bort det eller finns det ett fast svankstöd istället?
Klart att det finns svankstöd oavsett, det är ju ingen trästol liksom.
Min ID4 har heller inget justerbart svankstöd, inte ens på förarplatsen, men det funkar bra ändå.
Maken kunde bara sitta skönt om svankstödet var helt ”inne” dvs märktes inte. Hoppas verkligen att det inte är mycket stöd i så fall! Kan nog bli en dealbreaker… sååå surt om det skulle falla på det!
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 506
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Xeik »

KatarinaTH skrev:
taliz skrev:
KatarinaTH skrev:
markuswesterberg skrev:
Kan bekräfta att svankstöd är borta på LR som levereras nu. Hämtar just nu i Norrköping :)
Har de bara tagit bort det eller finns det ett fast svankstöd istället?
Klart att det finns svankstöd oavsett, det är ju ingen trästol liksom.
Min ID4 har heller inget justerbart svankstöd, inte ens på förarplatsen, men det funkar bra ändå.
Maken kunde bara sitta skönt om svankstödet var helt ”inne” dvs märktes inte. Hoppas verkligen att det inte är mycket stöd i så fall! Kan nog bli en dealbreaker… sååå surt om det skulle falla på det!
Jag har precis samma problem. Svankstödet ska vara helt inne, då slipper jag ryggont. Lösningen får väl helt enkelt bli att jag kör hela tiden, och det ser jag nog inte som en nackdel ändå som tur är 8-)
Användarvisningsbild
Plexx
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 16 mar 2021 06:11
Ort: Åkersberga
Referralkod: ts.la/bjrn50072

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Plexx »

Blev uppringd av Tesla idag och fick möjlighet att flytta min tid för upphämtning i trosta från 7 juni till i morgon (3 juni) sjukt pepp!
Någon som har några goda råd i sista minuten? :D
Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
larsos
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 14 maj 2021 12:47
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av larsos »

Yay. Fick ett precis mail (inget sms) med en bokning datum och tid för upphämtning av min M3LR. 17 juni. VIN 967***, fyi om nån väntar på lev i samma VIN-range.
Model 3 LR 2019 som personalbil (tillbakalämnad)
Model 3 LR 2021, köpt (och såld)
Model Y LR QS 2023, köpt
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 apr 2021 19:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av weizf »

Fick mail idag med 18/6 i Trosta. M3LR.

Känns som en evighet…

VIN 970***.
Tesla MY -24
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tobbelibobbe »

Även jag fick mail, VIN 966. Upphämtning den 19/6 i Mölndal, alltså en lördag. Undrar om bilarna står på Glovis Century som beräknas anlöpa Zeebrugge på fredag. Alternativt Glovis Chorus som kom förra torsdagen.
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marcusw »

Tobbelibobbe skrev:
Även jag fick mail, VIN 966. Upphämtning den 19/6 i Mölndal, alltså en lördag. Undrar om bilarna står på Glovis Century som beräknas anlöpa Zeebrugge på fredag. Alternativt Glovis Chorus som kom förra torsdagen.
Ifall det är Century så bör även de som beställt SR+ få mail snart eftersom att Lake Geneva från Shanghai kommer även den på fredag (innan Century).
Jag tror mer på att de var på Chorus eftersom det inte verkar vara någon som väntar på SR+ som fått något mail/sms… Grov killgissning dock :lol:
M3 SR+ 2021 MiC
Användarvisningsbild
marcusw
Teslaägare
Inlägg: 137
Blev medlem: 12 maj 2021 10:41
Ort: Kalmar

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av marcusw »

marcusw skrev:
Tobbelibobbe skrev:
Även jag fick mail, VIN 966. Upphämtning den 19/6 i Mölndal, alltså en lördag. Undrar om bilarna står på Glovis Century som beräknas anlöpa Zeebrugge på fredag. Alternativt Glovis Chorus som kom förra torsdagen.
Ifall det är Century så bör även de som beställt SR+ få mail snart eftersom att Lake Geneva från Shanghai kommer även den på fredag (innan Century).
Jag tror mer på att de var på Chorus eftersom det inte verkar vara någon som väntar på SR+ som fått något mail/sms… Grov killgissning dock :lol:
Och där hade jag fel! Fick precis SMS att jag ska hämta min SR+ 19/6 i Norrköping!
VIN 237xxx, beställd 10/5 för andras referens.
M3 SR+ 2021 MiC
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 apr 2021 19:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av weizf »

weizf skrev:
Fick mail idag med 18/6 i Trosta. M3LR.

Känns som en evighet…

VIN 970***.
Fick SMS nu med länk till en bokningssida där jag ska själv kunna välja dag/tid, men verkar inte fungera särskilt vidare. Någon som får det att fungera?
Tesla MY -24
Användarvisningsbild
Nirre87
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 18 maj 2021 19:58

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Nirre87 »

weizf skrev:
weizf skrev:
Fick mail idag med 18/6 i Trosta. M3LR.

Känns som en evighet…

VIN 970***.
Fick SMS nu med länk till en bokningssida där jag ska själv kunna välja dag/tid, men verkar inte fungera särskilt vidare. Någon som får det att fungera?

Jag fick också ett SMS precis (fick mejl för några timmar sedan med förbokad tid).

Jag kan inte heller välja tid genom länken.
Användarvisningsbild
Skogis
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 02 jun 2021 22:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skogis »

Fick också ett meddelande att jag kan ändra upphämtningstid, men kan inte heller ändra något när jag loggar in..

Beställde SR+ 12/5. Fick tid för upphämtning 18/6 på Trosta.
Erxon
elbilist
Inlägg: 411
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Erxon »

2 st biltransporter stod nu vid infarten till Trosta.
Användarvisningsbild
TMKUN
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 03 jun 2021 07:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TMKUN »

Blev kontaktad av Tesla igår om att min M3 LR var klar för utlämning även om min bokade tid var 15 Juni, grym service som gjorde att jag plockade upp den redan igår.

För nyfikna så är min bil en VIN 954*** och en så kallad E3LD, gick rätt snabbt med att båten förmodligen anlände 23 Maj med utlämning 2 Juni. Min bil har elektrisk svankstöd på passagerarsidan också samt finns rattvärme vilket några frågat om tidigare, kanske hjälper er nyfikna beroende på vad ni har för VIN-nummer.
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av IcePic »

Plexx skrev:
Blev uppringd av Tesla idag och fick möjlighet att flytta min tid för upphämtning i trosta från 7 juni till i morgon (3 juni) sjukt pepp!
Känslan man får när man har en vecka kvar till upphämtning och folk postar inlägg som det ovan:



:lol:
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
supercapacitor
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 maj 2021 10:14
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av supercapacitor »

marcusw skrev:
marcusw skrev:
Tobbelibobbe skrev:
Även jag fick mail, VIN 966. Upphämtning den 19/6 i Mölndal, alltså en lördag. Undrar om bilarna står på Glovis Century som beräknas anlöpa Zeebrugge på fredag. Alternativt Glovis Chorus som kom förra torsdagen.
Ifall det är Century så bör även de som beställt SR+ få mail snart eftersom att Lake Geneva från Shanghai kommer även den på fredag (innan Century).
Jag tror mer på att de var på Chorus eftersom det inte verkar vara någon som väntar på SR+ som fått något mail/sms… Grov killgissning dock :lol:
Och där hade jag fel! Fick precis SMS att jag ska hämta min SR+ 19/6 i Norrköping!
VIN 237xxx, beställd 10/5 för andras referens.
Fick också mail och SMS igår om att hämta min SR+ 17/6 i mölndal.
Har också VIN 237xxx som beställdes 11/5
M3 SR+ 2021 MiC LFP
Användarvisningsbild
weizf
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 25 apr 2021 19:40

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av weizf »

Erxon skrev:
2 st biltransporter stod nu vid infarten till Trosta.
Haha, Kör du span?
Tesla MY -24
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11669
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

granna_polka skrev:
Ska hämta 8/6, och ser nu att jag fått E3LD (nya panasonic 82kwh batteriet) som flera skrivit.

Lite roligt att typgodkännade av bilen kom efter att jag beställt bilen :)
Har VIN, men inget regnummer. Hur söker jag upp denna informationen och batteri, och annan data?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av IcePic »

martinot skrev:
granna_polka skrev:
Ska hämta 8/6, och ser nu att jag fått E3LD (nya panasonic 82kwh batteriet) som flera skrivit.

Lite roligt att typgodkännade av bilen kom efter att jag beställt bilen :)
Har VIN, men inget regnummer. Hur söker jag upp denna informationen och batteri, och annan data?
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Tesla M3 LR..
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

IcePic skrev:
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11669
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

Fluff skrev:
IcePic skrev:
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Har och fått fram regnr (tack IcePic!), och får upp exakt samma motsägelsefulla info som du ovan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar