Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Herminator
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2021 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Herminator »

Min med VIN 972 gick precis från 15-29 Juni till Juni 18 – Juni 30 :o
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

VIN 959, 3-11 juni. Fortfarande inget SMS...
Wanduz
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 maj 2021 11:05

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wanduz »

Det här väntan är ju värre än när man var liten och väntade på tomten! Jag har VIN 970* så det närmar sig väl.. att jag väntat och drömt om att köpa en Tesla i 7 år hjälper knappast nu när det är så nära :D
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

För nuvarande bil, M3 AWD LR våren 2019, så fick vi med 1-fas UMC, varningstriangel, tygmattor för framsäten, tygmatta för baksäten, tygmatta för frunken (dock ingen extra matta för bagage), och förvaringsask för mittkonsolen (att lägga mindre saker i).

Någon som vet vad för utrustning som ingår och kommer med som standard vid leverans av M3 nu förtiden?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

martinot skrev:
Fluff skrev:
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Har och fått fram regnr (tack IcePic!), och får upp exakt samma motsägelsefulla info som du ovan.
Bra att se att jag är inte ensam! Hoppas att det är bara att car.info har inte uppdaterat sin info för model 3. Någon annan som har koll?
Användarvisningsbild
owallstr
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 aug 2017 09:33
Ort: Skellefteå

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av owallstr »

Shit!!
Beställt en vit M3LR m drag den sista April, fick upphämtning 3-15 juni, blev bokad 11 juni hämtar i Umeå
Idag ringer säljaren och meddelar oklarheter, strul med transport så det blir ca 1v försening... :x
- Model 3LR -21Q2. Vit, 19", drag.
- Model S100 -19. Solid Svart.
Användarvisningsbild
HansET
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 maj 2021 16:56
Ort: Oxelösund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av HansET »

HansET skrev:
Detta överträffar mina förväntningar. :)
Sänkt pris.
Bättre utrustad (rattvärme)
Längre räckvidd (Panasonic batteri)

Hämtar 8/6.
Gillar också att Tesla ringer och undrar om jag vill hämta bilen fem dagar tidigare.
Det ville jag 8-) !
Fluff
Inlägg: 39
Blev medlem: 27 mar 2021 11:50

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fluff »

owallstr skrev:
Shit!!
Beställt en vit M3LR m drag den sista April, fick upphämtning 3-15 juni, blev bokad 11 juni hämtar i Umeå
Idag ringer säljaren och meddelar oklarheter, strul med transport så det blir ca 1v försening... :x
Jobbigt för dig. Jag beställde bara någon dag före dig. Skulle ha upphämtning 2-9 juni men har inte blivit kontaktad än för att boka tid (också i Umeå).
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av IcePic »

martinot skrev:
Fluff skrev:
IcePic skrev:
gå till car.info mata på VIN bara så kommer bilen upp ifall reg-nummret är känt och där ser man info om bilen.
Jag gjorde det precis igen efter några dagar och den här gången fick jag fram min reg-nummer! Det står dock 75kwh batteri och 580km range på car.info. På transportstyrelsens sida får jag dock "E3LD"-variant och 614km WLTP. Visst är det då den 82 kwh batteri?
Har och fått fram regnr (tack IcePic!), och får upp exakt samma motsägelsefulla info som du ovan.
Fäller man ut all info dyker det här upp:

Elräckvidd (614 km ) 580 km
Elräckvidd, Stad 779 km

där 614-km har en transportstyrelse-logo på sig.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 83
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

Herminator skrev:
Min med VIN 972 gick precis från 15-29 Juni till Juni 18 – Juni 30 :o
Jag har 791, men blir givetvis också nyfiken nu. Vet att någon med 790 fått upphämtningsdatum.

Minns dock inte var jag ser intervallet.
Erxon
elbilist
Inlägg: 413
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Erxon »

weizf skrev:
Erxon skrev:
2 st biltransporter stod nu vid infarten till Trosta.
Haha, Kör du span?
Nope, passerar bara där 2 ggr om dagen till och från arbetet
Användarvisningsbild
ceel
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 maj 2021 21:47

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ceel »

Herminator skrev:
Min med VIN 972 gick precis från 15-29 Juni till Juni 18 – Juni 30 :o
Ser du det i inloggad läge på Tesla.com nu? Eller fick du mail om det? Jag hade samma intervall som dig innan men ser ännu inget alls sedan det försvann förra veckan. VIN 971.
Användarvisningsbild
-JTM3-
Teslaägare
Inlägg: 38
Blev medlem: 12 maj 2021 18:49

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av -JTM3- »

Jag väntar också på en LR med vin 671.
Beställde först en som hade 668. Sedan ändrade jag till en annan bil som skulle ha samma leveransdatum.
På tesla.com försvann intervallet men på slutfaktura står det preliminärt 23/6.
Lite surt när jag försökte tajma försäljning av bil och massor av jobb på annan ort slutet juni.
Men men den som väntar på nåt gott. :ugeek:
Användarvisningsbild
rsk
Teslaägare
Inlägg: 83
Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/kristofer81744

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av rsk »

-JTM3- skrev:
Jag väntar också på en LR med vin 671.
Beställde först en som hade 668. Sedan ändrade jag till en annan bil som skulle ha samma leveransdatum.
På tesla.com försvann intervallet men på slutfaktura står det preliminärt 23/6.
Lite surt när jag försökte tajma försäljning av bil och massor av jobb på annan ort slutet juni.
Men men den som väntar på nåt gott. :ugeek:
Har samma som dig med 23/6 på slutfakturan också.
Herminator
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2021 10:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Herminator »

ceel skrev:
Herminator skrev:
Min med VIN 972 gick precis från 15-29 Juni till Juni 18 – Juni 30 :o
Ser du det i inloggad läge på Tesla.com nu? Eller fick du mail om det? Jag hade samma intervall som dig innan men ser ännu inget alls sedan det försvann förra veckan. VIN 971.
Försvann förra veckan för mig med, men kom tillbaka efter 1 dag. Inloggat läget på tesla.com :)
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 704
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Jag beställde med vinter däck på fälg, nu har slut räkningen kommit och det står "Tire Recycling Fee" och 64kr. Vad kan menas med det?
Har mailat och frågat men inget svar ännu.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3643
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tellus »

Lophornis skrev:
Jag beställde med vinter däck på fälg, nu har slut räkningen kommit och det står "Tire Recycling Fee" och 64kr. Vad kan menas med det?
Har mailat och frågat men inget svar ännu.
Är nog miljöavgiften, den har ingått tidigare

https://www.abswheels.se/blog/miljoavgift-dack/
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

De ringde, vi hämtar den 8:e i Malmö! VIN 595***. Nu kan man börja räkna ner!

Undrar hur det är hos andra biltillverkare? Får man datum med så kort varsel? Tur man har flexibelt jobb så man kan ta ledigt....
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare
Inlägg: 478
Blev medlem: 08 mar 2019 09:06

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av markuswesterberg »

Ni som hämtat ut. Vilken räckvidd säger appen vid 100% laddning? Vår som ska va nya modellen med stora batteriet säger 570km.
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Användarvisningsbild
granna_polka
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 apr 2021 09:31

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av granna_polka »

ElbilsChrippe skrev:
Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Fick också samtalet igår att bilen var klar och att jag kunde hämta tidigare. Jag tackade nej :).
Hämtar den som planerat 8/6 med VIN *957*.
yeswing
Inlägg: 10
Blev medlem: 14 maj 2021 12:46

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av yeswing »

ElbilsChrippe skrev:
Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Vad är RR sensor?
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

yeswing skrev:
ElbilsChrippe skrev:
Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Vad är RR sensor?
RR = RadaR :)
ElbilsChrippe
Inlägg: 79
Blev medlem: 30 jan 2019 07:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ElbilsChrippe »

ElbilsChrippe skrev:
Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Japp så nu har jag blitt med Tesla igen... Och woow måste säga att kvalitén har blitt mycket bra!!! Haft en en LR från 2019.03.08 förut och kommer nu till denna och panelgap är såååå borta :D

Allt är mycket bättre - hittade inte DAB radion.. är den borta?

Toppen känsla nu faktiskt, den säger 572km vidd fulladdat (har nya batteriet 82kWh), har dessutom nya dörrsidorna med träinslaget från instrumentpanelen som jag inte hört något alls om.

Gap för baklucka var också okay - inte så enormt som jag sätt bilder på.

Grattis alla som går och väntar - You'll be happy 8-)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11718
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

ElbilsChrippe skrev:
ElbilsChrippe skrev:
Min LR kom tydligen igår till Norrköping - min TA frågade om jag vill hämta tidigare så jag sa så klart JAAAAAA!!! :D

Frågade om den kommer med RR sensor - det hade hon inte hört talas om att det kunde fattas ;)

Återkommer med mer detaljer efter upphämtning - det är en VIN *953* som kom med Lake Fuxian den 23/5

Förstod att alla bilarna går till recond efter resan men min var i topp skick enligt min TA - hoppas det är så 8-)
Japp så nu har jag blitt med Tesla igen... Och woow måste säga att kvalitén har blitt mycket bra!!! Haft en en LR från 2019.03.08 förut och kommer nu till denna och panelgap är såååå borta :D

Allt är mycket bättre - hittade inte DAB radion.. är den borta?

Toppen känsla nu faktiskt, den säger 572km vidd fulladdat (har nya batteriet 82kWh), har dessutom nya dörrsidorna med träinslaget från instrumentpanelen som jag inte hört något alls om.

Gap för baklucka var också okay - inte så enormt som jag sätt bilder på.

Grattis alla som går och väntar - You'll be happy 8-)
Låter bra! :D

Det som försvunnit; är det främst DAB-radio och inställbart svankstöd på höger framstol?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar