Ta loss "centrumplupp" Model 3 Aero Wheel Cap Kit 1.0
Moderator: Redaktion
Ta loss "centrumplupp" Model 3 Aero Wheel Cap Kit 1.0
Någon som vet hur man får loss centrumplupparna på M3 18" wheel cap kit av det äldre slaget (1.0), utan att skada de?
Detta gamla wheel cap kit 1.0 har tydligen tyvärr slutat att säljas, och vill sätta på original aerokåpor och ta med mig dessa oskadda till en annan ny M3.
Detta gamla wheel cap kit 1.0 har tydligen tyvärr slutat att säljas, och vill sätta på original aerokåpor och ta med mig dessa oskadda till en annan ny M3.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ta loss "centrumplupp" Model 3 Aero Wheel Cap Kit 1.0
Ok. Så det är att ta loss hjulen som gäller?mans71 skrev:Från baksidan av fälgen?
Misstänkte nästan det, men hoppades att det fanns ett enklare sätt.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Jag är rädd för att det är så...martinot skrev:Ok. Så det är att ta loss hjulen som gäller?mans71 skrev:Från baksidan av fälgen?

Model S P85DL+
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag använde en skruvmejsel eller något liknande på min när jag tog bort dem, minns inte vad utan jag tog väl något som var nära till hands helt enkelt.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag lossade mina med en riktigt smal och vass skruvmejsel. Typ man har till klockor.
Har också pillat loss mina med smal mejsel. De lossar ganska lätt. Dock blev det små märken, dom knappt syns dock. Om det är viktigt så rekommenderar jag något smalt och hårt plastverktyg.
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
Gör rent dom noga, sätt på tejp sen ett ryck, rätt sort inte melker
ms 76132 "Eleamore"
Jag tar en liten träkloss och sätter en bit dubbelhäftande tejp på trycker dit och drar loss.
M3, LR, vit/svart, drag, levererad 2021-03-23
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
SÅLD SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09 (3900 mil)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Tack för alla jättebra bra tips! 
Behövde ordna det rätt snart (beställde en sugpropp på Amazon, men var lite leveranstid). Så åkte förbi CO nu efter jobbet och köpte en sådan här klistrig sugpropp. Egentligen gjord för att sätt i och dra ut halogenlampor. Torkade av vägdammet från centrumsakerna men en fuktig servett, och fungerade sedan med denna manicken på första försöket. Själva manicken känns som av rätt vek och dålig kvalitet (speciellt själv sprinten/axeln), men fungerade annars helt perfekt. Var både klistrig (man får dra bort skyddsplast), och skapade dessutom ett relativt kraftig vakuum. Fick ett enormt grepp om "plupparna", och nästan som den var gjord specifikt för Teslas Cap Kit (kommer ha den liggandes i bilen).
https://www.clasohlson.com/se/Montering ... /p/36-6595

Behövde ordna det rätt snart (beställde en sugpropp på Amazon, men var lite leveranstid). Så åkte förbi CO nu efter jobbet och köpte en sådan här klistrig sugpropp. Egentligen gjord för att sätt i och dra ut halogenlampor. Torkade av vägdammet från centrumsakerna men en fuktig servett, och fungerade sedan med denna manicken på första försöket. Själva manicken känns som av rätt vek och dålig kvalitet (speciellt själv sprinten/axeln), men fungerade annars helt perfekt. Var både klistrig (man får dra bort skyddsplast), och skapade dessutom ett relativt kraftig vakuum. Fick ett enormt grepp om "plupparna", och nästan som den var gjord specifikt för Teslas Cap Kit (kommer ha den liggandes i bilen).
https://www.clasohlson.com/se/Montering ... /p/36-6595

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Pinsamt värre men jag har glömt varför man behöver ta bort dom där...? 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Normalt inte alls. Har aldrig någonsin gjort det tidigare.Bjelke skrev:Pinsamt värre men jag har glömt varför man behöver ta bort dom där...?
Men jag skall sälja vår nuvarande M3, och hämta ut en ny i nästa vecka.
Köpt det nya "Model 3 Aero Wheel Cap Kit 2.0", men det är kvar i boxen då jag inte tyckte det alls var lika snyggt. Checkat med Tesla, och går tyvärr inte att få tag på 1.0 längre.

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ok då var jag inte helt dum i huvudet ändåmartinot skrev:Normalt inte alls. Har aldrig någonsin gjort det tidigare.Bjelke skrev:Pinsamt värre men jag har glömt varför man behöver ta bort dom där...?
Köpt det nya "Model 3 Aero Wheel Cap Kit 2.0", men det är kvar i boxen då jag inte tyckte det alls var lika snyggt. Checkat med Tesla, och går tyvärr inte att få tag på 1.0 längre.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har en hel låda såna lock I silver från en model X, kanske är samma storlek...?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag brukar ha navkapslarna på till vinterhjulen eftersom jag gillar utseendet bättre. Inför fjällresa på plockar av navkapslar och sätter på aero-hjulsidorna istället. Jag inbillar mig att jag får lite bättre räckvidd. Den förbrukar ju ganska mycket i -20 och med takbox.Bjelke skrev:Ok då var jag inte helt dum i huvudet ändåmartinot skrev:Normalt inte alls. Har aldrig någonsin gjort det tidigare.Bjelke skrev:Pinsamt värre men jag har glömt varför man behöver ta bort dom där...?
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
Har sett siffror på mellan 3-9% längre räckvidd med Aero-hjulsidorna på, troligen mer effektiva i högre farter. Här är ett exempel:Elix747 skrev:Jag brukar ha navkapslarna på till vinterhjulen eftersom jag gillar utseendet bättre. Inför fjällresa på plockar av navkapslar och sätter på aero-hjulsidorna istället. Jag inbillar mig att jag får lite bättre räckvidd. Den förbrukar ju ganska mycket i -20 och med takbox.Bjelke skrev:Ok då var jag inte helt dum i huvudet ändåmartinot skrev:Normalt inte alls. Har aldrig någonsin gjort det tidigare.Bjelke skrev:Pinsamt värre men jag har glömt varför man behöver ta bort dom där...?
M3 LR 2024
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)
M3 SR+ 2021 MiC (Såld)