Är det någon skillnad på Model S 100D eller Long Range? T.ex. om båda är från 2019 (och LR inte är en Raven givetvis)?
Tack!
Om du lyckas hitta en LR som inte är en Raven är det en tämligen unik bil. Tror, som ovanstående, att den då har nya motorn fram. Men den här inte nya fjädringen. Om tillverkningsdatum inte är någon av de två första veckorna i april 2019 är den förmodligen re-badgad.
jag köpte min bil i den vevan det ändrades och har för mig att det snackades om 4-5% mer i räckvidd. Det som känns viktigare är om det är nya fjädringen och det är väll bara i long range. Just benämningen raven är väll bara ett kodnamn när det utvecklades som diskuteras på forum antar jag. Står väll bara long range i regpapper etc så behöver väll inte stå raven i annonsen för att det ska va uppdaterad motor och fjädring.
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Min MX Long Range är tillverkad första dagen de började tillverka Raven (dvs både motor och fjädring). Den är tillverkad 19e april om jag kommer ihåg rätt.
Du kan gå in i tekniska specifikationer på bilen i "software" menyn. Om det står fjädring Adaptive (istället för Standard eller luftfjädring) och motor fram Permanent Magnet (istället för Induction Small) så är det en Raven om det bara är motorn som stämmer är bilen tillverkad i början på April och är mittemellan.
Tack båda för bra info! Ja tyvärr är det ju inte alltid kristallklart i övergångsperioden.
Så sammanfattat: heter bilen Long Range så borde den åtminstone ha nya motorn, men det fanns några enstaka bilar som tillverkades i första halvan av april som inte har den nya fjädringen?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---