Nu var det ju hens pappa som bodde här. Scerio själv kan ju ha flyttat till Stockholm. Därav "nästan grannar" - jag är granne (riktig granne, inte nästan-granne) med föräldrahemmet.Nicke Nyfiken skrev:Cool att ni är grannar fast den ena bor i Stockholm och den andra bor i GöteborgScerio skrev:Coolt, vi är ju nästan grannar!
Fadern min bor i porten precis bakom Teslan
Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Teslaspotting
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Precis som Mr. Danni säger.danni skrev:Nu var det ju hens pappa som bodde här. Scerio själv kan ju ha flyttat till Stockholm. Därav "nästan grannar" - jag är granne (riktig granne, inte nästan-granne) med föräldrahemmet.Nicke Nyfiken skrev:Cool att ni är grannar fast den ena bor i Stockholm och den andra bor i GöteborgScerio skrev:Coolt, vi är ju nästan grannar!
Fadern min bor i porten precis bakom Teslan
Model 3 resarverad 31/3/16
- Mistafrizz
- Teslaägare
En mkt fin vit P..
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Mötte en av Uppsalas andra Teslor vid Gnista rondellen (troligen Hybris) idag vid ungefär 12:10.

Värnamo (bredasten) intill E4 på väg till sthlm?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Bilarna i mitten ser otäckt stympade ut 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Hmmm. Jag hämtar en svart i Stockholm på fredag. Kan en av dessa vara min? Fälgarna stämmer men de ser ut att ha ljusa innertak så isf stämmer det inte...
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt
Min fru är också rätt trött på Teslaprat, och då provkörde jag för en månad sedan... Jag har beställt nu i alla fall. Men hur tillförlitligt är februari som blivit slutet av februari till mars nästa år för leverans? Erfarenheter?
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
ekenman skrev:Min fru är också rätt trött på Teslaprat, och då provkörde jag för en månad sedan... Jag har beställt nu i alla fall. Men hur tillförlitligt är februari som blivit slutet av februari till mars nästa år för leverans? Erfarenheter?
När beställde du?
Jag beställde i slutet av Oktober, fick då "Slutet av December/Januari" och numera står det "Februari/Mars" och min DS säger att den troligen kommer tillverkas i slutet av December/Början av Januari.
(Min personliga tanke runt detta är att de prioriterar USA-Bilar i slutet av året för att kunna få dem "sålda" (levererade) i statistiken...vilket inte hinns med en bil som ska skeppas till Europa)
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- Peter Holm
- Teslaägare
Då verkar vi ligga i samma batch. Jag beställde i augusti med önskat leveransdatum 15 februari. Det har nu glidit från jan/feb till feb/mars. - OlidligtJocce skrev:ekenman skrev:Min fru är också rätt trött på Teslaprat, och då provkörde jag för en månad sedan... Jag har beställt nu i alla fall. Men hur tillförlitligt är februari som blivit slutet av februari till mars nästa år för leverans? Erfarenheter?
När beställde du?
Jag beställde i slutet av Oktober, fick då "Slutet av December/Januari" och numera står det "Februari/Mars" och min DS säger att den troligen kommer tillverkas i slutet av December/Början av Januari.
(Min personliga tanke runt detta är att de prioriterar USA-Bilar i slutet av året för att kunna få dem "sålda" (levererade) i statistiken...vilket inte hinns med en bil som ska skeppas till Europa)
/Jocce

Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Peter Holm skrev:
Då verkar vi ligga i samma batch. Jag beställde i augusti med önskat leveransdatum 15 februari. Det har nu glidit från jan/feb till feb/mars. - Olidligt
Chefen på jobbet börjar härmed hota att stänga ner Internetaccessen för mig..då jag stjäl all bandbredd med att uppdatera MyTesla i hopp om att det skall stå "God Jul, bilen råkade visst tillverkas och levereras inslagen i julpapper innan julafton"

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Chefen skulle väl kunna säga att du får bilen 1 april, kommer den tidigare så tar jag hand om den under tiden. Då skulle du inte behöva fundera och inte behöva uppdatera myTesla. Får jag hans nummer kan förklara för honom 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ha ha, njäää du, den gubben går jag inte påPontus skrev:Chefen skulle väl kunna säga att du får bilen 1 april, kommer den tidigare så tar jag hand om den under tiden. Då skulle du inte behöva fundera och inte behöva uppdatera myTesla. Får jag hans nummer kan förklara för honom

/Jocce
- Teslamannen
- Teslaägare
Min och kollegans bilar måste ha varit precis i brytpunkten.Jocce skrev:ekenman skrev:Min fru är också rätt trött på Teslaprat, och då provkörde jag för en månad sedan... Jag har beställt nu i alla fall. Men hur tillförlitligt är februari som blivit slutet av februari till mars nästa år för leverans? Erfarenheter?
När beställde du?
/Jocce
Jag beställde min 16 okt, och konfirmerade beställningen 17 okt. Start tillverkning 30 okt och färdig 6 nov. Har haft Late Dec - January hela tiden, fick sen 17 december 2015 - 31 december 2015.
Idag kom slutfakturan i My Tesla med leveransdatum 31 Dec.
85D Titanium sen 30/12-2015
Din verkar ha gått till tillverkning snabbt min beställdes 20 sept färdig på fabrik 30 oktober och slutfakturan säger 22 decemberTeslamannen skrev:Min och kollegans bilar måste ha varit precis i brytpunkten.Jocce skrev:ekenman skrev:Min fru är också rätt trött på Teslaprat, och då provkörde jag för en månad sedan... Jag har beställt nu i alla fall. Men hur tillförlitligt är februari som blivit slutet av februari till mars nästa år för leverans? Erfarenheter?
När beställde du?
/Jocce
Jag beställde min 16 okt, och konfirmerade beställningen 17 okt. Start tillverkning 30 okt och färdig 6 nov. Har haft Late Dec - January hela tiden, fick sen 17 december 2015 - 31 december 2015.
Idag kom slutfakturan i My Tesla med leveransdatum 31 Dec.
Ds är dock skeptisk till 22 säger att det är stor tryck i att leverera till danmark
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Har ni inte blandat ihop trådarna nu? Detta är "Teslaspotting". 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Över 1100 inlägg lite offtopic kan det få varaSurfaren skrev:Har ni inte blandat ihop trådarna nu? Detta är "Teslaspotting".

Jag har en svart och bor på Resarö...kan ha varit jag, men det finns minst 2 till svarta här varav en av dem på samma gata som jagJohnalm skrev:Jag mötte två andra (mörka) Teslor på fem minuter på Resarö idag vid 17:30-tiden, kanske någon här på forumet?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Åkte ikapp en vit P85D i Jönköping förbi M2 Center igår vid 09.45 typ, gasade ifrån mig ordentligt 

Tesla Model S 85D Vit
- FruDrakbana
- Teslaägare
En röd Tesla utanför småkillarnas skola. Första jag sett i vår lilla by (Asmundtorp).
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Det börjar kännas som en dussinbil. Jag körde in till stan och tillbaks för att köpa lunch igår, en sträcka på bara några kilometer. Inne i stan såg jag inte färre än tre andra Teslor. En av dem följde efter mig en rätt bra sträcka 

Kan ha varit jag.danni skrev:En av dem följde efter mig en rätt bra sträcka
Ledsen för mina stalker-fasoner. Man vill ju beundra bilen!

Jag tycker man ser 2-3 st varje gång man åker till Göteborg nu mera.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Om du anslöt precis norr om Vasaplatsen och sen följde med upp för Aschebergsgatan, vänster vid Kapellplatsen, och sen fortsatte ner mot Götaplatsen när jag svängde upp på Gibraltargatan så var det du. Jag har inget emot stalkerfasoner överhuvudtaget, tycker tvärtom det är skoj när man får köra Tesla-karavan en stund!Zoidberg skrev:Kan ha varit jag.danni skrev:En av dem följde efter mig en rätt bra sträcka
Ledsen för mina stalker-fasoner. Man vill ju beundra bilen!![]()
Jag tycker man ser 2-3 st varje gång man åker till Göteborg nu mera.
Befinner mig i Oslo idag, galet mycket teslor spottade... Känner att vårt grannland är galet långt före oss i skiftet
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Hmm, nej det var jag och en P85D som körde E6 norrut mellan Lindome och Mölndal C.danni skrev:
Om du anslöt precis norr om Vasaplatsen och sen följde med upp för Aschebergsgatan, vänster vid Kapellplatsen, och sen fortsatte ner mot Götaplatsen när jag svängde upp på Gibraltargatan så var det du.
Då var det någon annan jag skuggade...

Model X75D & Model S75D