Min förra bil var en lätt trimmad bensinare från ca 500 till ca 600hk. Den var avsevärt rappare 100-200 (och till 300 hehe) än vad min P85D är.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.
Precis vad jag tyckte när jag provade en P85D. Över 150kmt känns den nästan som min S85.
Det bästa köpet som jag ser det måste vara en S85D. Och sen ha ett fossilmonster i garaget som man kan åka ut och avreagera sig med
Min förra bil var en lätt trimmad bensinare från ca 500 till ca 600hk. Den var avsevärt rappare 100-200 (och till 300 hehe) än vad min P85D är.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.
Brum, brum, allt är relativt. Har själv haft ett antal amerikanska muskelbilar både blueprintade och trimmade.
Ingen av dem har varit i närheten av vad en Tesla familjesedan presterar på allmän väg i Sverige...
Min förra bil var en lätt trimmad bensinare från ca 500 till ca 600hk. Den var avsevärt rappare 100-200 (och till 300 hehe) än vad min P85D är.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.
Brum, brum, allt är relativt. Har själv haft ett antal amerikanska muskelbilar både blueprintade och trimmade.
Ingen av dem har varit i närheten av vad en Tesla familjesedan presterar på allmän väg i Sverige...
Tesla har fördel från stillastående då all kraft finns där, men senare i högre hastighet är den som medelmåttlig tysk bil BMW eller Audi med 3 liters motor ( absolut inte m eller s modeller de slår tesla med hästlängder i högre hastigheter)
Detta betyder inte för mig att tesla är en dålig bil tvärtom bra prestanda ren energi hög teknologi
Om man jämför tesla med supersport bil så har man inte kört en supersportbil
0-100 i all ära men där tar likheten slut
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Min förra bil var en lätt trimmad bensinare från ca 500 till ca 600hk. Den var avsevärt rappare 100-200 (och till 300 hehe) än vad min P85D är.
Därför tycker jag min P85D är ganska slö när man kör upp på motorvägen från typisk påfartshastighet. Har man aldrig haft en prestandabil tidigare och går direkt till P85D, ja då är man säkert nöjd med prestandan.
Brum, brum, allt är relativt. Har själv haft ett antal amerikanska muskelbilar både blueprintade och trimmade.
Ingen av dem har varit i närheten av vad en Tesla familjesedan presterar på allmän väg i Sverige...
Tesla har fördel från stillastående då all kraft finns där, men senare i högre hastighet är den som medelmåttlig tysk bil BMW eller Audi med 3 liters motor ( absolut inte m eller s modeller de slår tesla med hästlängder i högre hastigheter)
Detta betyder inte för mig att tesla är en dålig bil tvärtom bra prestanda ren energi hög teknologi
Om man jämför tesla med supersport bil så har man inte kört en supersportbil
0-100 i all ära men där tar likheten slut
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Varför jämföra äpplen med päron?
Vill man ha en supersportbil så köper man väl inte familjesedan, eller?
Och vad gäller prestanda så är det precis som med oss människor. Den som inte kan vinna ett 100 meterslopp, väljer snabbt att tävla i en längre distans...
Är det någon som uppgraderat till L i Sverige ännu?
Är det värt 50k?
Största frågan jag ställer mig är om det är värt det för andrahandsvärdets skull.
Det känns som att det beror på hur L-bilarna utvecklas framöver. Låt säga att vanliga P85D (utan L) får en mjukvaruuppdatering som gör den 0,15s snabbare, då tappar ju L-uppgraderingen sitt värde.
Å andra sidan, om P85D inte uppgraderas ytterligare, utan L-säkringen är en förutsättning för att få del av framtida förbättringar, då har ju L sannolikt varit väl värt pengarna. Om många uppgraderar till L, och L uppdateras till ytterligare prestanda så kan det vara svårt att sälja en icke-L-bil.
Tror inte att det spelar så stor roll för värdet. Pengarna tillbaka och roligt under tiden kanske. Mer lättsåld. Skillnaden när man jämför tex BMW 520 och M5 som är några år gamla och värderas ganska lika för att ägandekostnaderna är dyra för M5an. För Teslas olika modeller är kostnaderna lika i Sverige vilket talar för att prisskillnaden mellan modellerna även hålls som begagnade.
Tiderna är kanske skämt p.g.a. att han som körde inte är duktig nog men han är lika bra/dålig både innan och efter L upgraderingen så skillnaden borde därmed vara mätbar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Att prestera bra tider är svårt oavsett bil. Låt säga att man som brukligt öser på massa vatten vid starten så är det nog lätt att tappa en hel del i tid om inte annat. Slutfarten brukar dock inte påverkas.
Eftersom en Tesla inte har samma drivlineförluster eller tid som tappas i växlingar så... nej, jag saknar ord.
Tesla gick väl ut med 10.9?
Men det där gäller väl bara inom ett visst tidsspann. Ska man gå från 5.0 till 4.9 så tror jag det kan behövas mycket mer 10 extra hästar.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ja dragracing 402 meter på 5.0 sekunder och då tror jag inte att det räcker med 10 hästar till för att komma ner till 4.9 sekunder. Även om tiderna i praktiken är orimliga så visar detta att 10 extra bara räcker till för att förbättra med 0.1 sekunder vid en viss tid, typ från 11.0 till 10.9 sedan krävs det mer och mer. Borde man inte prata om procentuellt mer hästkrafter, på en bil som har 10 hästar från början gör nog 10 extra mer skillnad i tid än på en som har 1000. Nu ska det väl sägas att jag kan väldigt lite om just dragracing också.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Vore intressant att se vem som kört snabbast 402m med en tesla, vad är rekordet? Finns det nån som kört en hög 10a ännu?
Garanterat Tesla själva, med 30 feet rollout
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag testade att göra så u somras när jag testade olika saker.
Tryckte på bromsen med vänster for och full gas med höger.
När man sen släppte bromsen så stack den iväg. Då slapp man stampa ner pedalen.