Jag är riktigt sen på Model 3, stod i kö när de släpptes men jag har alltid råhatat de tokhöga priserna så jag valde en gasbil just där och då istället.
Nu har jag dock börjat titta på Tesla igen och något som jag har i nuvarande bil är en dashcam för att spela in diverse saker under körning, främst vid tvister vem som gjorde vad vid olika situationer.
Hur har ni löst detta så att den inspelande enheten sitter så dold som möjligt och är ur vägen för vanligt användande av USB i bilen?
Kan man även sätta in så att de i baksätet kan ladda trådlöst?
SSD/USB-sticka för kamerainspelning
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: SSD/USB-sticka för kamerainspelning
Model 3 har nu ett usb-uttag i handskfacket. Vilket du öppnar från skärmen. Går förstås bryta upp. Sen finns tillbehör såsom USB hund att stoppa in i konsolen som kan dölja en USB-disk.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
-
- elbilist
loftux skrev:Model 3 har nu ett usb-uttag i handskfacket. Vilket du öppnar från skärmen. Går förstås bryta upp. Sen finns tillbehör såsom USB hund att stoppa in i konsolen som kan dölja en USB-disk.
Ingår numera även USB-minne färdigt och installerat vid leverans. Behövde inte göra något alls när jag tog leverans av vår nya M3 för någon månad sedan. Vara bara att tuta och köra.loftux skrev:Model 3 har nu ett usb-uttag i handskfacket. Vilket du öppnar från skärmen. Går förstås bryta upp. Sen finns tillbehör såsom USB hund att stoppa in i konsolen som kan dölja en USB-disk.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Japp. Dashcam, med flera kameror runt om bilen, är grymt smidigt att ha inbyggt från start.port513 skrev:Låter lovande
Förutom att aktivera inspelning/sparning manuellt när en situation uppstått, så kan du även ställa in att det skall göras så fort som du tutar.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Nu ligger den här förvisso i M3 sektionen, men för oss som har mittkonsoll kan jag rekommendera
USB kabel med vinklad sladd som leds ner i mittkonsollen och sen en SSD liggandes där
USB kabel med vinklad sladd som leds ner i mittkonsollen och sen en SSD liggandes där
MYP
X90d