M3 LR är enormt prisvärd (om bilen passar) med tanke på vikt, aerodynamik, räckvidd, prestanda, laddeffektivitet, utrustningsnivå och laddnätet. Speciellt efter senaste tidens prissänkning är den enormt konkurrenskraftig mot det mesta inom storleksklassen. Tidigare var prisetgapet till SR+ betydligt större, och klart mindre till P (då var P givet val, om man inte gick för SR+, och inte skulle ha som förmånsbil). Nu har prissättningen hos Tesla ändrats till LRs klara fördel. Även för privatpersoner som kikar på de olika M3:orna.Skabb1 skrev:När jag provkörde i veckan tänkte jag särskilt på två saker.
Dels sa Teslas representant att "lägg en beställning på en Model 3 LR nu så säkrar du ditt pris." Ungefär som att prishöjning på LR är på G. Vad tror ni?
Det andra personen sa var att dragkrok läggs till och förhoppningsvis kommer den då kv4 men att det inte kan garanteras och det kan dröja in i nästa år.
Personligen kan jag tycka att LR är ganska prisvärd ni, särskilt med det stora batteriet.
Om man kan leva med en sedan, och inte ogillar Tesla (finns många som ogillar/hatar de), så skulle jag säga att M3 LR nog är en av de mest prisvärda bilarna just nu. Inte bara bland elbilar, utan generellt även i konkurrens med fossilbilar i klassen.
Så passar den dig och du gillar den (inte alla som gör det, och helt Ok), så skulle jag inte tveka att slå till.
Många biltillverkare sliter med komponentbrister, och förbättras inte läget snart kan nog mindre prisjusteringar ske även uppåt (se på höjningarna av MY tex.).