Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Sebastian+
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Hej!
Enligt länkarna du skickade verkar det vara skillnad på max laddhastighet (190kW vs 250kW) och hästkrafter också?
Stämmer detta? Min säljare sa att det endast var skillnad i kWh på batteriet och därför endast sämre räckvidd.
Enligt länkarna du skickade verkar det vara skillnad på max laddhastighet (190kW vs 250kW) och hästkrafter också?
Stämmer detta? Min säljare sa att det endast var skillnad i kWh på batteriet och därför endast sämre räckvidd.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Min har 75 kWh/580 km (USA) och laddar med närmare 250 kW.Sebastian+ skrev:Hej!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Stort grattis, de skulle vara mycket uppskattat om du kan verifiera om du har fått de nya Led Matrix Headlightsen eller ej?tordy skrev:Väntan är över!
Skulle hämtat den i måndags, men de ringde och sköt upp till igår. Sedan ringde de igen och sköt upp två timmar. Halvvägs till Malmö ringde de och avbokade. Lite provocerande när man vänder och kör hem, så kör man om en lastbil med "Not Modell Y" Idag fick jag hämta den
De hade tydligen nya transportvägar som strulade till det. Min bil kom till Göteborg i fredags. Så de kör kanske bilarna på båt från Belgien nu, eller på tåg? Annars borde bilen inte hamnat i Göteborg tänker jag...

Se bifogad bild, LedMatrix till vänster och de gamla till höger
Model S 75D -18 Midnight Silver, Soltak (2018-2021)
Model Y RWD -23 Pearl White Multi-Coat (2023-09-19 ->)
Model Y RWD -23 Pearl White Multi-Coat (2023-09-19 ->)
- jongut
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas29390
Tjena allesammans!
Ny medlem och första inlägget
Jag sitter och väntar på min första tesla mic M3 long range lagerbil. En fråga till de som vet, Jag har fått vin samt leverans till Malmö med datum från 8/9 till 20/9. Hur länge innan de spikar leveransdatum?
Jag tror att båten med min bil anlöper i slutet av augusti! (Baserat på försäljaren och div brittiska sidor med skeppsinfo).
Mvh
Jongut
Ny medlem och första inlägget

Jag sitter och väntar på min första tesla mic M3 long range lagerbil. En fråga till de som vet, Jag har fått vin samt leverans till Malmö med datum från 8/9 till 20/9. Hur länge innan de spikar leveransdatum?
Jag tror att båten med min bil anlöper i slutet av augusti! (Baserat på försäljaren och div brittiska sidor med skeppsinfo).
Mvh
Jongut
Fick besked idag att min nyligen beställda M3LR inte kommer i december utan i oktober och om det var OK
Det går tydligen inte att lita på Tesla
B-)

Det går tydligen inte att lita på Tesla

Den anlände Zeebrugge 2021-08-16 11:34 och att lossa ~3000(?) bilar tar nog ett tag. Lasta tar ett dygn för rederiet har jag sett i nån youtubevideo men kan ju gå snabbare att lossa faktiskt. Men sen båt till Gbg borde ta mer än 1 dag kan jag tycka så att du fick den endast två dagar efter den kom till Belgien måste vara världsrekord i logistik! Men stort grattis hursomhelst! Har 2.5 veckor till att vänta på min bil som var på samma båt.Hildah skrev:Hoegh OsloTabster skrev:Ja verkligen, man kan ju tycka att bilarna borde vara redo i Stockholm nästa vecka....Hildah skrev:Vad kul, grattis!tordy skrev:Väntan är över!
Skulle hämtat den i måndags, men de ringde och sköt upp till igår. Sedan ringde de igen och sköt upp två timmar. Halvvägs till Malmö ringde de och avbokade. Lite provocerande när man vänder och kör hem, så kör man om en lastbil med "Not Modell Y" Idag fick jag hämta den
De hade tydligen nya transportvägar som strulade till det. Min bil kom till Göteborg i fredags. Så de kör kanske bilarna på båt från Belgien nu, eller på tåg? Annars borde bilen inte hamnat i Göteborg tänker jag...
Själv har man bokad upphämtning den 30/8 och min bil var på samma båt. Konstigt att det dröjer så mycket längre upp till Stockholm ändå.
Vilken båt var din bil på?
Nu är min M3 också beställd. Var inne på en S men efter en provkörning av en trea så var jag såld.
Leverans i december.
Vad jag funderar på är dock när bilen ställs på - alltså vilket modellår bilen kommer att få.
Även om det inte sker någon uppdatering med bilen så ser jag klara fördelar med andrahandsvärdet att det blir en årsmodell -22 istället för en sen -21.
Om bilen ändå levereras i slutet på december så kan jag ju lika gärna hämta ut den i början av januari.
Bör man vänta, skjuta på leveransen eller hur resonerar ni andra?
Leverans i december.
Vad jag funderar på är dock när bilen ställs på - alltså vilket modellår bilen kommer att få.
Även om det inte sker någon uppdatering med bilen så ser jag klara fördelar med andrahandsvärdet att det blir en årsmodell -22 istället för en sen -21.
Om bilen ändå levereras i slutet på december så kan jag ju lika gärna hämta ut den i början av januari.
- carl-pedal
- Teslaägare
Fick min igår, är vansinnigt nöjd! Vilken skön bil! Vit SR+.
Frugan tycker navplupparna är fula men vem bryr sig..
Det bästa av allt är ju boomboxen - man kan ju prutta på utsidan av bilen!

Model YLR svart beställd 13/1
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
Model 3 SR+ vit - 21
Model S90 2015 RWD såld
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Grattis!carl-pedal skrev:Fick min igår, är vansinnigt nöjd! Vilken skön bil! Vit SR+.
Blir snyggare med bultkapslar
https://shop.tesla.com/en_au/product/mo ... el-cap-kit
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Leverans är inte intressant utan är ju tillverkningadatum som gör årsmodellRobbbin skrev:Nu är min M3 också beställd. Var inne på en S men efter en provkörning av en trea så var jag såld.
Leverans i december.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Om du inte hämtar ut den i december (och den är redo) lär Tesla garanterat försöka sälja den till någon annan, så då kanske du får vänta till slutet av Q1.Robbbin skrev:Nu är min M3 också beställd. Var inne på en S men efter en provkörning av en trea så var jag såld.
Leverans i december.
Nej det är ju inte det.kris skrev:Leverans är inte intressant utan är ju tillverkningadatum som gör årsmodellRobbbin skrev:Nu är min M3 också beställd. Var inne på en S men efter en provkörning av en trea så var jag såld.
Leverans i december.
Om bilen ändå levereras i slutet på december så kan jag ju lika gärna hämta ut den i kkbörjan av januari.
Exempel: Köper du en sprillans bil av annat märke nu efter sommaren så kommer den ha årsmodell 2022. Dock tillverkad redan...
Man skiljer på tillverkningsår, modellår och årsmodell.
- tordy
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas99555
dozepih skrev:Den anlände Zeebrugge 2021-08-16 11:34 och att lossa ~3000(?) bilar tar nog ett tag. Lasta tar ett dygn för rederiet har jag sett i nån youtubevideo men kan ju gå snabbare att lossa faktiskt. Men sen båt till Gbg borde ta mer än 1 dag kan jag tycka så att du fick den endast två dagar efter den kom till Belgien måste vara världsrekord i logistik! Men stort grattis hursomhelst! Har 2.5 veckor till att vänta på min bil som var på samma båt.Hildah skrev:Hoegh OsloTabster skrev:Ja verkligen, man kan ju tycka att bilarna borde vara redo i Stockholm nästa vecka....Hildah skrev:Vad kul, grattis!tordy skrev:Väntan är över!
Själv har man bokad upphämtning den 30/8 och min bil var på samma båt. Konstigt att det dröjer så mycket längre upp till Stockholm ändå.
Vilken båt var din bil på?
Fast min bil var på Hoeg Target, det var den som blev levererad

- tordy
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas99555
Det är de nya Led MatrixEriktion skrev:Stort grattis, de skulle vara mycket uppskattat om du kan verifiera om du har fått de nya Led Matrix Headlightsen eller ej?tordy skrev:Väntan är över!
Se bifogad bild, LedMatrix till vänster och de gamla till höger
Hej
Någon som vänat på en M3P och fått VIN samt leverans tid?
Om så vilken båt var/är den på?
- jongut
- Teslaägare
Tjena!
Jag tror min mic lr3 med VIN 324*** ankommer 3/9 i Zeebrugge med färjan LAKE GENEVA. Försäljaren sa att skeppet skulle anlända precis före en helg och det skulle försena transporten till Malmö. Hon sa inget skeppsnamn så det är min egen extrapolering… Ta det med en nypa salt
Mitt lev datum på sidan är mellan 8/9 till 22/9. Upphämtningsdag på slutfakturan är 16/9.
Mvh
Jongut
Edit: Sorry, såg inte att frågan gällde MP3…
Jag tror min mic lr3 med VIN 324*** ankommer 3/9 i Zeebrugge med färjan LAKE GENEVA. Försäljaren sa att skeppet skulle anlända precis före en helg och det skulle försena transporten till Malmö. Hon sa inget skeppsnamn så det är min egen extrapolering… Ta det med en nypa salt

Mitt lev datum på sidan är mellan 8/9 till 22/9. Upphämtningsdag på slutfakturan är 16/9.
Mvh
Jongut
Jag har beställt en M3P och fått VIN, men bara ett uppskattat leveransdatum mellan 8-20/9.Paok skrev:Hej
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
När beställde du och när fick du VIN?mwest skrev:Jag har beställt en M3P och fått VIN, men bara ett uppskattat leveransdatum mellan 8-20/9.Paok skrev:Hej
När jag beställde (11/7) var det uppskattad leverans under augusti (nu ändrat till september), men fortfarande inte ens fått VIN tilldelat.
//P
- Sebastian+
- Teslaägare
Kul! Har VIN 322*** och har ungefär samma datum som dig. 7/9-20/9 är det nu. Från början hade jag 9/9-22/9.jongut skrev:Tjena!
Jag tror min mic lr3 med VIN 324*** ankommer 3/9 i Zeebrugge med färjan LAKE GENEVA. Försäljaren sa att skeppet skulle anlända precis före en helg och det skulle försena transporten till Malmö. Hon sa inget skeppsnamn så det är min egen extrapolering… Ta det med en nypa salt![]()
Mvh
Jongut
-
Har VIN 325*** på min mic lr3 med prel. leveransdatum 15/9 på slutfakturan.
Min ska till Malmö med!
Min ska till Malmö med!

erikstesla skrev:Har VIN 325*** på min mic lr3 med prel. leveransdatum 15/9 på slutfakturan.
Min ska till Malmö med!
Min MIC LR har också VIN 325*** och på slutfakturan är det preliminärt 9/9 i Malmö.
Men när fakturan skrevs ut (31/7) så stod det på kontot 1-15/9 och sen en vecka tillbaka ändrades det till 7-21/9 så det är bara att fortsätta otåligt att vänta nu. Har sålt vår ena bil i förra veckan så hoppas det inte blir några stora förseningar eller problem.
- jongut
- Teslaägare
skans skrev:erikstesla skrev:Har VIN 325*** på min mic lr3 med prel. leveransdatum 15/9 på slutfakturan.
Min ska till Malmö med!
Min MIC LR har också VIN 325*** och på slutfakturan är det preliminärt 9/9 i Malmö.
Men när fakturan skrevs ut (31/7) så stod det på kontot 1-15/9 och sen en vecka tillbaka ändrades det till 7-21/9 så det är bara att fortsätta otåligt att vänta nu. Har sålt vår ena bil i förra veckan så hoppas det inte blir några stora förseningar eller problem.
Sålde vår enda bil i förrgår men har semester till sista augusti… Hoppas på en riktigt tidig leverans så jag inte måste ligga ute med hyrbil för att ta mig till jobbet för länge…
Väntan är olidlig

Jag beställde i början av augusti (se signatur, ser inte den själv på mobilen. Typ 7/8 eller nåt sånt) och fick VIN ca 4-5 dagar senare.Paok skrev:När beställde du och när fick du VIN?mwest skrev:Jag har beställt en M3P och fått VIN, men bara ett uppskattat leveransdatum mellan 8-20/9.Paok skrev:Hej
När jag beställde (11/7) var det uppskattad leverans under augusti (nu ändrat till september), men fortfarande inte ens fått VIN tilldelat.
//P
Model 3 Performance blå/vit, 20" beställd 6/8 -21, uthämtad 28/9 -21
Model Y LR AWD blå/svart, 20" beställd 5/8 -21, uthämtad 31/8 -21
Alltså kolla handpenningsfakturan...där står VIN:)
Men inte för att det hjälper att ha, storken kommer med min sen för den tror jag inte längre är på en båt efter alla sökningar eller så gör jag fel:(
Men inte för att det hjälper att ha, storken kommer med min sen för den tror jag inte längre är på en båt efter alla sökningar eller så gör jag fel:(
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)
Bara om du får ett VIN tilldelat vid köp (ex lagerbil) jag har fortfarande ej fått VIN.Haze skrev:Alltså kolla handpenningsfakturan...där står VIN:)
Har även ringt Tesla även frågat hur det kommer sig att det kommer in lagerbilar med VIN när jag ej blivit till delad ett, tyvärr inte mkt till svara bara massa emoji.....
//P