Jag utökade bilparken idag med en kvd köpt Nissan Leaf. Vi har redan en Opel Ampera så kan V8 Volvon vila när vi pendlar med elbilar.
Finns det en bra laddare som skulle kunna ladda min X och passar till Leaf idag?
Sent from my Nexus 9 using Tapatalk
I väntan på min model x
Moderator: Redaktion
I väntan på min model x
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Re: I väntan på min model x
Den här kanske:
http://sundrive.hemsida24.se/store/p/ty ... e-3-348081
Till din leaf behöver du en typ2 - typ1 kabel och till teslan behövs en typ två typ två. Kablar som du nog ändå kommer vilja skaffa och ha nytta för när du laddar på publika laddare.
http://sundrive.hemsida24.se/store/p/ty ... e-3-348081
Till din leaf behöver du en typ2 - typ1 kabel och till teslan behövs en typ två typ två. Kablar som du nog ändå kommer vilja skaffa och ha nytta för när du laddar på publika laddare.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Inte behöver du gå och köpa dig en laddare. Det finns redan i bilarnasweslac skrev:Finns det en bra laddare som skulle kunna ladda min X och passar till Leaf idag?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Haha! 
Tack för svaren!
Tack för svaren!
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Vissa säger laddare om ladduttag.se finns det blliga laddare för dej som e företag
Beställde två laddboxar från sundrive, väntat i över två veckor och har ganska svårt att komma i kontakt med säljaren.
Tydligen har dom problem med leveranser. Undrar om jag kommer behöva häva köpet. Har ni förslag på andra laddboxar som skulle kunna fungera med tesla och leaf?
Edit: det löste sig, bytte mot KEBA lådor istallet. Tydligen lite mer robust.
Tydligen har dom problem med leveranser. Undrar om jag kommer behöva häva köpet. Har ni förslag på andra laddboxar som skulle kunna fungera med tesla och leaf?
Edit: det löste sig, bytte mot KEBA lådor istallet. Tydligen lite mer robust.
Senast redigerad av sweslac, redigerad totalt 1 gånger.
Skulle jag köpa uttagsbox så hade jag satsat på en med ett Typ2 uttag utan kabel. Sen köpt en kabel Typ2 - Typ1 till Leafen och en kabel till Xn.
Nu blir ju detta väldans dyrt tycker jag... så kanske bara blir en 3-fas kontakt med Schuckel adapter.
Nu blir ju detta väldans dyrt tycker jag... så kanske bara blir en 3-fas kontakt med Schuckel adapter.