Hej.
Vad tycker ni, är det värt att betala 15-20000 kr för att sätta på ppf film eller likande på bilen?
Är det samma film som man kan sätta på främre delen av panoramataket för att skydda det mot stenskott /sprickor med? Eller är det något annat?
Är det någon i Linköpingsområdet som gjort detta och kan rekommendera någon firma?
Ppf / stenskottsskydd Östergötland
Moderator: Redaktion
Re: Ppf / stenskottsskydd Östergötland
Satte på front, hundben och stötfångare bak för 5600 hos Jenå reklam
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Aah härligt. Jag ska in dit idag och få en offert på min Y. Motorhuv, insteg, front. Tänkte jag.cjonson skrev:Satte på front, hundben och stötfångare bak för 5600 hos Jenå reklam
Kan återkoppla för andras nytta!
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
BTW menar du bara "framsidan" när du skriver front. Eller även huven?cjonson skrev:Satte på front, hundben och stötfångare bak för 5600 hos Jenå reklam
Model Y LR AWD vit/svart 2024
- Tobbelibobbe
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias73650
Det låter väldigt billigt med ~6000 i exemplet ovan. De offerter jag tog in (på västkusten) för att få stötfångare fram/bak, trösklar och dörrar upp till "vecket" gjorda på en Model 3 låg alla mellan 14-20kkr. Bara kvalitetsfilm till den omfattningen kostar ju 5-7000, och det krävs en hel hel arbete för att få det bra.
Man får vad man betalar för upplever jag stämma även för PPF och installation av denna.
Man får vad man betalar för upplever jag stämma även för PPF och installation av denna.
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
Tobbelibobbe skrev:Det låter väldigt billigt med ~6000 i exemplet ovan. De offerter jag tog in (på västkusten) för att få stötfångare fram/bak, trösklar och dörrar upp till "vecket" gjorda på en Model 3 låg alla mellan 14-20kkr. Bara kvalitetsfilm till den omfattningen kostar ju 5-7000, och det krävs en hel hel arbete för att få det bra.
Håller med har fått 2 offerter de ligger mellan 15-20 för front, och trösklar i Borås
Väcker en gammal tråd för att inte starta en ny.
Har någon erfarenhet av PPF på Platinumcars?
Hur var priset? Kvaliteten?
Hur är rent generellt med PPF om man vill ta bort det? Hur pass mycket skadar det underliggande lacken? Anta att man använder något känt märke typ Xpel.
Någon annan firma att rekommendera i relativ närhet?
Har någon erfarenhet av PPF på Platinumcars?
Hur var priset? Kvaliteten?
Hur är rent generellt med PPF om man vill ta bort det? Hur pass mycket skadar det underliggande lacken? Anta att man använder något känt märke typ Xpel.
Någon annan firma att rekommendera i relativ närhet?
M3P (red)