M vill väl inte ha några som helst nedsättningar av förmånsvärdet så risken är att det blir ännu värre. De har ju flera ggr uttalat sig direkt elbilsfientligt.
Inte enligt skuggbudgeten. Lyckas/hinner dock inte hitta något om förmånsvärdena.
Utöver sänkta drivmedelsskatter avisar Moderaterna det förslag som finns i budgetpropositionen om att skärpa bonus-malus.
Moderaterna vill satsa på publikt tillgänglig laddinfrastruktur för både lätta och tunga fordon i hela landet. Det ska vara lika lätt att äga en elbil som en fossilbil. År 2030 väntas 2,5 miljoner elbilar rulla på våra vägar. Men i dag är mindre än var tionde bil som säljs i Sverige en ren elbil och på många håll är det långt mellan laddstationerna. Moderaternas mål är att bygga ett nätverk av laddstationer i hela Sverige
M vill väl inte ha några som helst nedsättningar av förmånsvärdet så risken är att det blir ännu värre. De har ju flera ggr uttalat sig direkt elbilsfientligt.
Inte enligt skuggbudgeten. Lyckas/hinner dock inte hitta något om förmånsvärdena.
Utöver sänkta drivmedelsskatter avisar Moderaterna det förslag som finns i budgetpropositionen om att skärpa bonus-malus.
Moderaterna vill satsa på publikt tillgänglig laddinfrastruktur för både lätta och tunga fordon i hela landet. Det ska vara lika lätt att äga en elbil som en fossilbil. År 2030 väntas 2,5 miljoner elbilar rulla på våra vägar. Men i dag är mindre än var tionde bil som säljs i Sverige en ren elbil och på många håll är det långt mellan laddstationerna. Moderaternas mål är att bygga ett nätverk av laddstationer i hela Sverige
Skuggbudgeten är väl en modifiering av regeringens budget? Så eftersom det inte står något om förmånsvärden går väl M på regeringens förslag i den frågan.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Tesla-uppdatering: Din beställning har länkats mot en bil. Preliminärt upphämtningsdatum meddelas via sms i ett senare skede. För att säkerställa din upphämtning ber vi dig att slutföra alla steg på ditt Tesla-konto. Finansierar du genom tredje-part vänligen säkerställ att du mailat in ditt finansieringsunderlag till din kontaktperson på Tesla. Finansierar du din bil med en första förhöjda hyra/kontantinsats ber vi dig att betala denna snarast möjligt, men senast 7 dagar innan upphämtning. Du finner betalningsinstruktionerna på ditt Tesla-konto.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Inget VIN. Beställde S för ett år sedan, X nyligen.
Pris S ganska exakt 1m. Bägge LR.
Kommer bara att köpa en av dem dock. Vill egentligen ha kvar min nuvarande ett år till, men priset på S med bonus hamnar en bra bit under 1 m + 20’ i rabatt för tidig beställning.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Kommer bara att köpa en av dem dock. Vill egentligen ha kvar min nuvarande ett år till, men priset på S med bonus hamnar en bra bit under 1 m + 20’ i rabatt för tidig beställning.
Vilken av dem fick du SMS om? S?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Vilken av dem fick du SMS om? S?
Har inte kunnat räkna ut det än
Framgick inte på kontot heller.
Går genast in på tesla och kikar på ”Instrumentpanelen” där.. bilen har VIN! Shit vad spännande.. ända tills jag ser att det är min nuvarande bil jag tittar på. Bilen till höger, min beställda Plaid, har fortfarande samma gamla RN-nummer.. det knasiga är att jag gjort det förr, flera gånger..
Såååå spännande! Keep us posted!
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
Tesla-uppdatering: På grund av systemfel mottog du nyligen ett SMS angående att en bil länkats mot din beställning. Denna information är felaktig och gäller inte din beställning, vi ber dig därför att bortse från föregående SMS. Vi ber om ursäkt för detta. Det går inte att svara på detta SMS. För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Tesla-uppdatering: På grund av systemfel mottog du nyligen ett SMS angående att en bil länkats mot din beställning. Denna information är felaktig och gäller inte din beställning, vi ber dig därför att bortse från föregående SMS. Vi ber om ursäkt för detta. Det går inte att svara på detta SMS. För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Du var ju ändå först i Sverige( kanske) med att få ett sådant sms
Du var ju ändå först i Sverige( kanske) med att få ett sådant sms
Lägger det till mitt CV
På grund av systemfel mottog du nyligen ett SMS angående att en bil länkats mot din beställning. Denna information är felaktig och gäller inte din beställning
Jag kan svära på att de gör det här med flit, för att retas. Elon efter ett par bourbon; "Let's mess with the Swedes, fuck yeah!"
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
På grund av systemfel mottog du nyligen ett SMS angående att en bil länkats mot din beställning. Denna information är felaktig och gäller inte din beställning
Jag kan svära på att de gör det här med flit, för att retas. Elon efter ett par bourbon; "Let's mess with the Swedes, fuck yeah!"
Blir ju ändå lite hoppfull. Kanske något är på G inom närmaste framtid ändå.