Beställde en model 3 sr+ 2 dagar innan de böt namn, räckvidd m.m.
Uppskattad leverans var då i februari, pratat med tesla i Sthlm i början av november som lovade att vi skulle få nya modellen eftersom vi inte hade matchats med ett vin.nr då. Nu under em/kvällen har vi fått vin.nr & leverans mellan 10-24 dec.
Hur vet vi om vi får nya eller "gamla" modellen?
Kan vi be att få bilen I februari ändå?
Vin.nr
Moderator: Redaktion
Re: Vin.nr
Be att få se specifikation på bilen du är matchad mot, borde inte vara någon rocket-science för dom?FruB skrev:Beställde en model 3 sr+ 2 dagar innan de böt namn, räckvidd m.m.
Uppskattad leverans var då i februari, pratat med tesla i Sthlm i början av november som lovade att vi skulle få nya modellen eftersom vi inte hade matchats med ett vin.nr då. Nu under em/kvällen har vi fått vin.nr & leverans mellan 10-24 dec.
Hur vet vi om vi får nya eller "gamla" modellen?
Kan vi be att få bilen I februari ändå?
Så ser du räckvidd osv

- Bira
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristian389856
Om du har preliminär leverans 10-24 december redan så skulle jag säga att det till 99% är den gamla SR+ du får.
Fick du ett mail eller sms med vin informationen? Jag beställde också ungefär någon dag innan dom bytte namn och vill ha den nya SR+ med LFP batteriet
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till
Model 3 -21.
Model 3 -21.
Nej jag kikade i appen på kvällen och såg att leveransdatum hade ändras från februari till 10-24/12. Tog hem tesla vin finder på datorn och loggade in på tesla kontot, fick upp en ruta som sade jag hade VIN nummer. Såg info sedan på slutfakturan.amolin skrev:Fick du ett mail eller sms med vin informationen? Jag beställde också ungefär någon dag innan dom bytte namn och vill ha den nya SR+ med LFP batteriet
Det är nya modellen, har pratat med Tesla som läste i sina papper där det stod att alla som lagt beställning före 2/11 & blivit matchade med VIN får gamla modellen SR+ medan alla som lagt beställning före 2/11+framåt & inte blivit matchade med VIN vid det datumet får nya modellen.Bira skrev:Om du har preliminär leverans 10-24 december redan så skulle jag säga att det till 99% är den gamla SR+ du får.

Hur kan man veta vilken modell man fått baserat på chassinumret? Är chassinumret samma som VIN? Ursäkta men jag är nybörjare.
EDIT: Jag hittade denna sidan: https://teslatap.com/vin-decoder/ som säger att min bil har Battery Type F = Lithium Battery - China.
Betyder det att jag har gamla modellen då eller?
EDIT: Jag hittade denna sidan: https://teslatap.com/vin-decoder/ som säger att min bil har Battery Type F = Lithium Battery - China.
Betyder det att jag har gamla modellen då eller?
M3 RWD vit/svart