Ligger t.o.m en med identisk spec som den jag beställt, men jag har inte fått någon matchning än. Mycket skumt!Dexter86 skrev:Ligger MASSOR med lagerbilar uppe nu
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Gå in på chatten o fråga varför det är såJamessson skrev:Ligger t.o.m en med identisk spec som den jag beställt, men jag har inte fått någon matchning än. Mycket skumt!Dexter86 skrev:Ligger MASSOR med lagerbilar uppe nu
Påpekat det par ggr till dom men glömt va dom svarade hahah
Chattade med dem direkt och nu några timmar senare så är jag tilldelad ett VINDexter86 skrev:Gå in på chatten o fråga varför det är så

Leverans mellan 16:e - 30:e Dec.
- Bira
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristian389856
Undra om dom ändrar något i spec som dom gjort på SR texBira skrev:Ser att Tesla höjt priset på LR nu med 10,000 kr. Tur man slipper höjningen
Kanske detta:Dexter86 skrev:Undra om dom ändrar något i spec som dom gjort på SR texBira skrev:Ser att Tesla höjt priset på LR nu med 10,000 kr. Tur man slipper höjningen
"18" Aero-fälgar Inkluderat Uppskattad räckvidd med aktuell konfiguration: 638 km"
Hairpinmotor = något bättre effektivitet ???
Jag skulle få lev i februari men jag fick tilldelad bil nu
Lev December 16 – December 30

Så är det säkerrt.Dexter86 skrev:Vad innebär hairpin-motor?
Troligtvis ingenting gemeneman vet eller bryr sig om
lite info om du vill läsa på:
https://www.powerelectronics.com/techno ... d-vehicles
Innebär att dom som kommer nu också borde ha det isåfall, kan d bekräftas till 100%?
Tvek dom höjer 10k pga det…eller
Tvek dom höjer 10k pga det…eller
Jag kan inte bekräfta det men det verkar som dom bilarna som är för leverans i början av dec har varit blandade, dvs standard windings och haipins. Kanske är det nu slut på standard och därför kan dom höja priset och den beräknade WLTP'n ?
PS! Rena spekulationer...
PS! Rena spekulationer...
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Näe inte gemene man direkt iaf...Dexter86 skrev:Hur märker jag som förare skillnad på dom där ? Tvek om man gör det va
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- sunq
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter612963
Vad i hela friden.. Jag pratade med chatten och de bara direkt hänvisade mig till min advisor. Som jag för övrigt mailade i fredags men inte fått någon återkoppling från.Jamessson skrev:Chattade med dem direkt och nu några timmar senare så är jag tilldelad ett VINDexter86 skrev:Gå in på chatten o fråga varför det är så
Leverans mellan 16:e - 30:e Dec.
Fet fomo just nu..
Äntligen fick vi ett tilldelat VIN-nummer också idag!
Förväntad leverans 14-28 dec, men på slutfakturan som också dök upp samtidigt står det preliminär leverans 17 dec.

Förväntad leverans 14-28 dec, men på slutfakturan som också dök upp samtidigt står det preliminär leverans 17 dec.
Tesla M3 2021 LR. Beställd 3 sept. Tilldelad VIN 16 nov. SMS leverans 15 dec. Upphämtning 23 dec.
M3P
Inget VIN-nummer men uppskattad leveranstid: December 12 – December 26.
Blir en trevlig julklapp
Inget VIN-nummer men uppskattad leveranstid: December 12 – December 26.
Blir en trevlig julklapp

Har VIN och Uppskattad leveranstid: December 01 – December 15 men ännu ingen slutfaktura.
Hur länge har ni behövt vänta på slutfakturan? Är nyfiken då flera av er fått ett datum för leverans i det hehe.
Väntar på att något ska ske antar jag. Dem jag mailat med har sagt att allt är klart inför leverans.Nästa steg
Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Hur länge har ni behövt vänta på slutfakturan? Är nyfiken då flera av er fått ett datum för leverans i det hehe.
Hur snabbt kan man förvänta sig svar från Tesla Sthlm per mejl?
Ringde på morgonen men fick telesvar att de ej kunde besvara samtalet, så jag mejlade ist.
Hälsningar otålig
Ringde på morgonen men fick telesvar att de ej kunde besvara samtalet, så jag mejlade ist.
Hälsningar otålig

Är det någon som har koll på om vinterdäcken är monterade vid leverans (om man beställt vinterdäck).
Mailade Malmö för flera månader sen, inte fått svar ännuFruB skrev:Hur snabbt kan man förvänta sig svar från Tesla Sthlm per mejl?
Hälsningar otålig
Testade igen för en vecka sen, fortfarande ingenting
Idag fick även jag VIN. Är ett B i mitt nummer vilket säger att det är utan hairpin.
Rent generellt så är jag mer intresserad av den nya modellen med hairpin. Om jag tolkat det rätt så är det nyare teknik, med vrid och hk?
Hur kan jag gå vidare?
Robin
Rent generellt så är jag mer intresserad av den nya modellen med hairpin. Om jag tolkat det rätt så är det nyare teknik, med vrid och hk?
Hur kan jag gå vidare?
Robin
Åh nejDexter86 skrev:Mailade Malmö för flera månader sen, inte fått svar ännuFruB skrev:Hur snabbt kan man förvänta sig svar från Tesla Sthlm per mejl?
Hälsningar otålig
Testade igen för en vecka sen, fortfarande ingenting

Om de ej svarar inom kort ringer jag ist och hoppas komma fram

Ja nu då det är vintertid kommer den på vinterdäck om man beställt det också i samma beställningmattan skrev:Är det någon som har koll på om vinterdäcken är monterade vid leverans (om man beställt vinterdäck).
Tesla Model 3 LR 2021
- Bira
- Teslaägare
mattan skrev:Är det någon som har koll på om vinterdäcken är monterade vid leverans (om man beställt vinterdäck).
Ja, om du beställt vinterhjul från Tesla så kommer de sitta på.
- Bira
- Teslaägare
Vill du förbi det så är det nog annullering av din order som gäller. Jag ville helst ha K men fick också B. Känner inte att skillnader lär vara så stor att jag tycker det är värt att göra något.Robbbin skrev:Idag fick även jag VIN. Är ett B i mitt nummer vilket säger att det är utan hairpin.
Hur kan jag gå vidare?
Robin