Nu börjar jag fan tröttna.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Nu börjar jag fan tröttna.

Inlägg av Pontus »

Martinen skrev:
Dan Persson skrev:
e5m1r skrev:
Årsmodell ? Tillverkad ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men sluta och klaga, om det är något fel på din bil så har du ta mej f-n ornat det själv. Om bilen inte laddar eller läcker eller vad du nu än påstår så har du dej själv att skylla. Tesla är religion = funkar den inte, är det inte Teslas fel, utan ditt eget.
Det är iallfall de svaren jag fått från en del efterblivna Tesla supporters.
:lol:
Lite som när folk ringer till mig för it support så brukar jag ibland fråga: Har du provat att göra rätt?
Jag ska göra rätt så fort mjukvaran fungerar som den ska :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
micke_

Inlägg av micke_ »

har idag en Fisker Karma och lite sugen på en Tesla men när jag kollade på den för ca 1 år sedan slogs jag av dålig kavliten på skinnet såg ut att vara, lite som det brukar vara i jänkare. Hur är kvaliten idag? Lite tråkigt läsa verkar vara en del problem, är inte sugen på vara testpilot med ännu en bil. Nu har iofs min fisker funkat bar i 3 år

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

micke_ skrev:
har idag en Fisker Karma och lite sugen på en Tesla men när jag kollade på den för ca 1 år sedan slogs jag av dålig kavliten på skinnet såg ut att vara, lite som det brukar vara i jänkare. Hur är kvaliten idag? Lite tråkigt läsa verkar vara en del problem, är inte sugen på vara testpilot med ännu en bil. Nu har iofs min fisker funkat bar i 3 år

Tjenare!
Har en p85d uttagen 25:e mars.
Har grått skinn och mina sätens skinn är inte av den kvalitet jag skulle vilja ha i bilen, men, jag jämförde en annan bil med mera mil på mätaren och samma gråa skinn på den bilen, och den hade inga mikrosprickor och den kändes väldigt bra.
Så jag ska ta och göra en besiktning av mina säten hos en bilrekondare så fort jag får tid.

Det som jag kommer göra sen när barnen växt upp lite är att åka till Polen med bilen för utbyte av skinnet till bättre kvalitet.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Erik

Inlägg av Erik »

Martinen skrev:
Dan Persson skrev:
e5m1r skrev:
Årsmodell ? Tillverkad ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men sluta och klaga, om det är något fel på din bil så har du ta mej f-n ornat det själv. Om bilen inte laddar eller läcker eller vad du nu än påstår så har du dej själv att skylla. Tesla är religion = funkar den inte, är det inte Teslas fel, utan ditt eget.
Det är iallfall de svaren jag fått från en del efterblivna Tesla supporters.
:lol:
Lite som när folk ringer till mig för it support så brukar jag ibland fråga: Har du provat att göra rätt?
Detta ska jag säga till mina kunder när de ringer mej och frågar vad för fel det är när deras elbil inte laddar, Tack för bra tips
Erik

Inlägg av Erik »

Tars skrev:
micke_ skrev:

Tjenare!
Har grått skinn och mina sätens skinn är inte av den kvalitet jag skulle vilja ha i bilen, men, jag jämförde en annan bil med mera mil på mätaren och samma gråa skinn på den bilen, och den hade inga mikrosprickor och den kändes väldigt bra.
Så jag ska ta och göra en besiktning av mina säten hos en bilrekondare så fort jag får tid.

Det som jag kommer göra sen när barnen växt upp lite är att åka till Polen med bilen för utbyte av skinnet till bättre kvalitet.
Det är nog inget fel tror det kan blir så när det är olika kvalite på hudarna men man kan lösa en del av problemet med skinn medel hos en rekondare
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Nu börjar jag fan tröttna.

Inlägg av Tars »

Erik skrev:
Tars skrev:
micke_ skrev:

Tjenare!

Det är nog inget fel tror det kan blir så när det är olika kvalite på hudarna men man kan lösa en del av problemet med skinn medel hos en rekondare
Har jobbat inom bilrekond och har sen i mars varit väldigt försiktig med skinnet och smörjt in det med Autosmart skinnvård. För jag visste att skinnet va lite känsligt.

Har gjort 2 behandlingar redan.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Swizz Wax leather care kit fixar biffen! tar bort fläckar och håller skinnet fint.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Jag använder helt vanlig glycerintvål som både rengör och återfettar har används inom ridsport hur länge som helst så. Luktar milt och man slipper hala och blanka säten. 39 kr på hööks räcker säkert den tid du äger bilen. Skaffa en enkelradig borste att borsta bort skum som inte går bort med duken i skarvar och veck. Används ej på mocka.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Dan Persson
Teslaägare

Inlägg av Dan Persson »

Va ? Tröttna ?

Dagen Tesla skämt, om ingen misstycker.
"Jag har också haft problem med laddningen men laddar numera på flyktingströmmen"

Ha, ha, ha.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

"Jag har också haft problem med laddningen men laddar numera på flyktingströmmen"

Ha, ha, ha.
Se upp så inte din bil får "systemkollaps" bara. Såna verkar hända hipp som happ hur som helst precis överallt nuförtiden, som någon luddig, farlig, och väldigt smittsam sjukdom, även om ingen verkar kunna definiera precis vad en sådan är.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

Ha, ha, ha.
Du får snart göra en egen tråd för "dagens Tesla skämt"
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

Ha, ha, ha.
Se upp så inte din bil får "systemkollaps" bara. Såna verkar hända hipp som happ hur som helst precis överallt nuförtiden, som någon luddig, farlig, och väldigt smittsam sjukdom, även om ingen verkar kunna definiera precis vad en sådan är.
det går bra så länge man stänger dörren, då har man kontroll!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

Ha, ha, ha.
Nu förstår jag inte riktigt...

Finns det en koppling mellan flyktingströmmen och en systemkollaps? Hänger det verkligen ihop?

Jag förstår att anledningen till att Sverige exporterade rekordmycket ström under 2015, är ett resultat av att vi var tvungna att balansera ut den rekordstora importen som flyktingströmmen gav under förra året. Det är enkel matematik.

Men det gör mig orolig när någon insinuerar att flyktingströmmen håller på att knäcka det svenska elnätet?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nicke Nyfiken skrev:
danni skrev:
Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

Ha, ha, ha.

Finns det en koppling mellan flyktingströmmen och en systemkollaps? Hänger det verkligen ihop?

Jag förstår att anledningen till att Sverige exporterade rekordmycket ström under 2015, är ett resultat av att vi var tvungna att balansera ut den rekordstora importen som flyktingströmmen gav under förra året. Det är enkel matematik.

Men det gör mig orolig när någon insinuerar att flyktingströmmen håller på att knäcka det svenska elnätet?
Problemet verkar vara att det finns ett stort motstånd här i landet mot att det kommer hit människor som upplevt för mycket spänning på hemmaplan. Det kan leda till rejäla urladdningar, framförallt på sociala medier.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
kontakten2

Inlägg av kontakten2 »

Ni vill väl inte ha en massa urladdningar från danniflyktingar? :roll:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

danni skrev:
Problemet verkar vara att det finns ett stort motstånd här i landet mot att det kommer hit människor som upplevt för mycket spänning på hemmaplan. Det kan leda till rejäla urladdningar, framförallt på sociala medier.
:lol: ROFL! :lol:
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

danni skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
danni skrev:
Dan Persson skrev:
Va ? Tröttna ?

Ha, ha, ha.

Om jag förstår dig rätt så skapar flyktingströmmen ett stort motstånd, vilket inte den inhemskt producerade strömmen gör. Och det är denna resistansskillnad som gör att det skapas spänningar som kan leda till rejäla urladdningar och det är detta som riskerar att knäcka det svenska elnätet.

Nu tror jag att jag börjar fatta kopplingen mellan flyktingström och systemkollaps.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Nu har jag fått ett svar eller svar på varför vi inte får svar?!? Är lite osäker själv.
Jag frågade SC om den självstängande laddluckan. Han förstod vad jag menade med att vi vill ha information. Dock skulle han aldrig få ge information till kunderna ens om han visste om det inte redan var officiell information. Kanske kanske skulle säljarna kunna ge lite information men han trodde inte det. Vad det gäller någon form av kompensation om den inte kommer så var det omöjligt då vi inte betalat extra för detta??? Då skulle vi lika gärna kunna fått manuella dörrhandtag på bilen här i EU och inte fått någon kompensation för det efter det inte heller är knutet till någon extra kostnad. En ren gissning var dock att detta låg väldigt långt ner på prioriteringslistan. Det borde ligga högt då det redan finns många bilar som inte har det tycker jag. Och ja han skulle ta upp frågan om att kunderna vill ha bättre information.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Är det någon som har en mailadress till någon högre chef för Tesla Europa?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare

Inlägg av sweslac »

Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

sweslac skrev:
Är inte han på Tesla Energy?
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Skicka till straubel han svara direkt!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Skriv svar