Spricka i skärmen..

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

bearBrum

Spricka i skärmen..

Inlägg av bearBrum »

Vaknade upp men spricka tvärs över hela skärmen som dykt upp när bilen stod parkerad i helgen. Kikat lite online men bara hittat någon enstaka rapport om liknande problem för länge sedan. Riktigt segt, då i princip ingen input på skärmen fungerar och den dessutom kan klicka runt hej vilt ibland vilket kan påverka inställningar för klimatanläggning och stolsvärme.

Den har dessutom givetvis fastnat på tjejens stolsinställning (galet trångt, men kan justeras varje gång manuellt) och Chill mode (kan ej justeras). %&##%
D22FF716-1F3D-471A-BF84-41DBC5F7F0AA.jpeg
Användarvisningsbild
Erebus
Teslaägare

Re: Spricka i skärmen..

Inlägg av Erebus »

När det var -22 där jag bor för ett par veckor sedan fick jag början till en spricka liknande denna, min är inte lika lång dock, kanske 1-2cm bara men börjar nere vid ungefär samma ställe. Jag har ett skärmskydd på min som kan ha förhindrat att den spridit sig likt din.
Har anmälte det till Tesla via appen men vet inte mer om det än så ännu.
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor - 2021
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

Ok. Bor på västkusten så det var max ett par minusgrader i helgen, betydligt kallare under förra veckan. Därför förvånad att det dök upp just nu om det orsakats av just temperaturskillnader. Men kanske blivit en antydan likt din tidigare vilket jag har missat..
Erebus skrev:
När det var -22 där jag bor för ett par veckor sedan fick jag början till en spricka liknande denna, min är inte lika lång dock, kanske 1-2cm bara men börjar nere vid ungefär samma ställe. Jag har ett skärmskydd på min som kan ha förhindrat att den spridit sig likt din.
Har anmälte det till Tesla via appen men vet inte mer om det än så ännu.

Ok. Bor på västkusten så det var max ett par minusgrader i helgen, betydligt kallare under förra veckan. Därför förvånad att det dök upp just nu om det orsakats av just temperaturskillnader. Men kanske blivit en antydan likt din tidigare vilket jag har missat..
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Borde gå på garantin? Såvida det inte finns märken i någon kant
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

Tellus skrev:
Japp, de verkar inte vara några problem med garantin - ingen åverkan..

Frågan är snarast när det blir åtgärdat, rätt jobbigt köra en bil där allt styrs ifrån skärmen... utan skärm. 11e jan var deras första lediga tid men jag hoppas de kan hitta en lucka tidigare.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Referralkod: ts.la/simon82910

Inlägg av Jaegaern »

bearBrum skrev:
Tellus skrev:

Frågan är snarast när det blir åtgärdat, rätt jobbigt köra en bil där allt styrs ifrån skärmen... utan skärm. 11e jan var deras första lediga tid men jag hoppas de kan hitta en lucka tidigare.
Vore intressant med en orsak från teslas sida. Vad de tror.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
bearBrum

Inlägg av bearBrum »

Jaegaern skrev:
bearBrum skrev:
Tellus skrev:

Vore intressant med en orsak från teslas sida. Vad de tror.
Mm, om lämnar någon förklaring eller har en teori återkommer jag.
barwit

Inlägg av barwit »

Hei.

I allowed myself to resume the thread.

I am Model 3 owner from Norway and found this post as a similar case happened to me. Tesla service charged me for replacement of the screen unit while the crack appeared on its own. I am in a search for similar cases in the world before I'll send an official complaint to Tesla Norway. They claim they never heard of screen cracking on its own. I want to prove them wrong.

You can check the whole story here: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-6555377

Your incident bearBrum is 3rd I found. How the story ended up for you ? Did Tesla replaced it for you under the warranty?

I hope I make no troubles for you writing in english. Didn't want to butcher your language in google translate.

Thank you and regards
Bartek
Skriv svar