Senaste version 2025.20

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Nusse_Tuffs

Re: Senaste version 2021.44.25

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Vindrutetorkarna funkar nu på auto som förväntat. Innan .30 fick jag sköta det manuellt men idag när det småregnar och kommer lite större stänk och är varierande mängd vatten på rutan så funkar det mycket bra. Skönt.

Upplevde också värmen som något bättre.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Nusse_Tuffs skrev:
Vindrutetorkarna funkar nu på auto som förväntat. Innan .30 fick jag sköta det manuellt men idag när det småregnar och kommer lite större stänk och är varierande mängd vatten på rutan så funkar det mycket bra. Skönt..
Det låter lovande eftersom automatiken blev sämre efter 2021.44.25.2
Är det som innan den uppdateringen, eller bättre?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nusse_Tuffs

Inlägg av Nusse_Tuffs »

Jag har bara haft bilen i knappt två veckor så inte hunnit med så många versioner av mjukvaran. Tror jag hade bilen en dag innan V11 kom och sen inte råkat ut för regn så mycket men i .25 var den skitdålig så jag var bara glad att den nu funkar igen.
Reconnnn

Inlägg av Reconnnn »

Håller med .30 har blivit bättre igen på Vindrute automatiken .25 var helt förfärlig.
Den är fortfarande inte perfekt stänk från vägen är fortfarande ett problem men det ligger nog mer i kamera placeringen än något annat tyvärr :(.
Användarvisningsbild
Einevik
Teslaägare

Inlägg av Einevik »

Reconnnn skrev:
Håller med .30 har blivit bättre igen på Vindrute automatiken .25 var helt förfärlig.
Den är fortfarande inte perfekt stänk från vägen är fortfarande ett problem men det ligger nog mer i kamera placeringen än något annat tyvärr :(.
Håller på att laddaren 30 nu. Wifi antennen är bedrövligt dålig i min Model Y. Sitter inne i bilen med telefonen med full mottagning och höger backspegel är 3 m från routern och får bara 2 prickar. Är det fel på min eller är den bara dålig??

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Einevik skrev:
Reconnnn skrev:
Håller på att laddaren 30 nu. Wifi antennen är bedrövligt dålig i min Model Y. Sitter inne i bilen med telefonen med full mottagning och höger backspegel är 3 m från routern och får bara 2 prickar. Är det fel på min eller är den bara dålig??
Den är bara dålig. Anmärkningsvärt dålig. Det är lika i alla modeller. Vissa har lite större lycka med 2.4GHz.
Användarvisningsbild
Olten
Teslaägare

Inlägg av Olten »

spacecoin skrev:
Einevik skrev:
Reconnnn skrev:
Den är bara dålig. Anmärkningsvärt dålig. Det är lika i alla modeller. Vissa har lite större lycka med 2.4GHz.
Lycka och lycka, Teslan tar väl bara in 2,4 GHz och min lika långt bort från Routern som min mobil och det är rätt långt. Syrran har bara 5GHz i sitt WiFi och där blir det inget nät alls
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Einevik skrev:

Hur många prickar man får spelar väl ingen roll, vad är hastigheten? Laddade ner i dagarna och hade 15 MB/s via telefonen under körning, tycker jag duger rätt bra för att ladda ner uppdateringar.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

OfarligTesla skrev:
Einevik skrev:

Hur många prickar man får spelar väl ingen roll, vad är hastigheten? Laddade ner i dagarna och hade 15 MB/s via telefonen under körning, tycker jag duger rätt bra för att ladda ner uppdateringar.
Detta. Strunta i vad signalstyrkan är så länge det fungerar som det ska.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

20220104_172352.jpg
Har programvara 2021.44.30 modell 3 LR. Har en retlig skylt varje gång jag startar bilen. Hur får jag bort den?
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Inlägg av Bruno »

Har du läst meddelandet?
Tänkte om det försvinner om man läst det en gång... ;)
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Referralkod: ts.la/tomas4789

Inlägg av Lophornis »

Bruno skrev:
Har du läst meddelandet?
Ja jag har läst det kommer till handboken och finns kvar nästa gång jag startar bilen.
Senast redigerad av Lophornis, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare

Inlägg av Bruno »

Lophornis skrev:
Bruno skrev:
Har du läst meddelandet?
Ja jag har läst det kommer till handboken ochbdinns kvar nästa gång jag startar bilen.
Vi får se om någon har en lösning eller om det är en bugg...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Einevik skrev:
Reconnnn skrev:

I min erfarenhet är WiFi-antennerna extremt dåliga på Tesla. Var så på vår 2019 M3, och är precis lika dåligt på vår 2021 M3.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Användarvisningsbild
MeanBlue
Teslaägare

Inlägg av MeanBlue »

Är det bara jag, men efetr senaste uppdateringen så hittar min M3 inget wifi alls längre?

Hur fixar man detta?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Olten skrev:
Lycka och lycka, Teslan tar väl bara in 2,4 GHz och min lika långt bort från Routern som min mobil och det är rätt långt. Syrran har bara 5GHz i sitt WiFi och där blir det inget nät alls
Antennen sitter väl i vänster backspegel?

5Ghz funkar men inte alla kanaler. Sen har högre frekvenser sämre räckvidd.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare

Inlägg av Dexter »

MeanBlue skrev:
Är det bara jag, men efetr senaste uppdateringen så hittar min M3 inget wifi alls längre?

Hur fixar man detta?
Ta bort den gamla Wifi anslutningen i Teslan.
Sök upp Wifi igen och slå in lösen för det.

Fungerar ej det så gör en Reboot på bilen.
Se om bilen ansluter efter det.

Förvissa dig om att du har 2,4GHz Wifi och att det är nåbart för bilen.
Ev omstart av router om det behövs.
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inlägg av John Galt »

Ok, ni ravenägare som haft uppgraderingen ett tag, är det något att ha? Om man inte haft problem med värmen eller så.

För övrigt är det skandal att man kan köpa en premiumbil för över miljonen som inte får alla uppdateringar när bilen bara är två år gammal (som inte ens är hårdvarurelaterade).
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

John Galt skrev:
Ok, ni ravenägare som haft uppgraderingen ett tag, är det något att ha? Om man inte haft problem med värmen eller så.

För övrigt är det skandal att man kan köpa en premiumbil för över miljonen som inte får alla uppdateringar när bilen bara är två år gammal (som inte ens är hårdvarurelaterade).
Funkar fint för mig. Minus för extraklick för framrute-imma-borttag. Swipe upp på buttonbar och leta knapp.

Ja, man undrar ju hur Tesla tänker när man inte lägger blindspot-monitorn i IC på S/X. Och kallar Raven för legacy. Dumsnålt.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare

Inlägg av Curik »

spacecoin skrev:
John Galt skrev:

Funkar fint för mig. Minus för extraklick för framrute-imma-borttag. Swipe upp på buttonbar och leta knapp.

Ja, man undrar ju hur Tesla tänker när man inte lägger blindspot-monitorn i IC på S/X. Och kallar Raven för legacy. Dumsnålt.
Ja det hade ju varit schysst. Antar att dom tänker att det blir för mycket jobb att separera funktionaliteten mellan 3/Y och S/X.

Vad menar dom med legacy, vet du det? Det enda jag såg var att Teslarati kallade Model S/X med MCU1 för legacy och det kan man väl inte riktigt säga emot..
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare

Inlägg av Machris »

Upptäckte just att man inte får upp popup-rutan för val mellan nackstöd o svankstöd. Kan bara ställa svankstöd just nu.
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Curik skrev:
Vad menar dom med legacy, vet du det? Det enda jag såg var att Teslarati kallade Model S/X med MCU1 för legacy och det kan man väl inte riktigt säga emot..
Alla S/X före 2022 år modell (senaste refreshen, de som har liggande display) är "legacy" tydligen enl Teslas dokument. Det återstår väl att se vad det innebär. Det har ju inte en så bra klang ;)
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Hur får jag upp listan med SuC i Navigeringen på v11?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas42449

Inlägg av Niklas Z »

kenjon skrev:
Jag säger "supercharger" i röststyrningen så kommer den upp.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

kenjon skrev:
Adressfältet!
Tesla Y LR -22 EAP
Skriv svar