Kul, jag beställde en exakt likadan Tesla + dubbdäck den 5/1. Ska också till Trosta, vi kanske får hämta samtidigtThe Gentleman skrev:Det nya året inleddes med att trycka på knappen. En LR grå/svart med 20" (och vinterhjul) är beställd. Spännande! Det stod beräknad leverans i februari, men det gör inte så mycket om det blir senare bara vi får den innan halvårsskiftet. Detta blir vår första elbil och förutom det höga inköpspriset så ser vi bara fördelar. Visst, vi får lära oss att planera långkörningar men det ser jag inte som något problem. Det var också bara Tesla som var aktuellt även om det finns andra lockande elbilar också. Vid beställningen så kunde jag bara välja Umeå som leveransplats (bor i Sundsvall), men jag tänkte ändra till Trosta. Borde väl inte vara något problem.
En lite lustig detalj. Vi firade nyår i Bydalsfjällen (som vanligt), så det var där vi var när vi la beställningen. På väg hem i går så upptäckte vi att fanns en SUC i Borgsjö, som ligger längs E14 cirka 8 mil väster om Sundsvall. Den har jag aldrig sett förut, men med tanke på alla fjällresenärer så ligger den mycket strategiskt. Ska man till Åre fortsätter man bara E14 och ska man till Vemdalen/Björnrike svänger man av E14 vid Ånge alldeles efter Borgsjö.