smeknamn skrev:Beställde en LR i början av november. Blev erbjuden en kommande lagerbil med något annorlunda config i början av december men tackade nej till den för jag hade fortfarande prel lev. i december och den jag erbjöds då var något dyrare. Med facit i hand skulle jag ju slagit till såklart, läste att någon annan här tog den
Har likt er andra inte heller något uppskattat datum längre. Sist jag hörde från min kontakt (vid erbjudandet i början av december) var det feb/mars, även om det efter nyår stod maj (ingen återkoppling på mail om det dock). Om jag testar att göra en nybeställning nu är det maj som gäller så antar att det är vad man kan räkna med även om jag hoppas att det blir något tidigare.
På rekommendation från säljaren valde jag bort dragkrok för enligt säljaren var alla tillägg potentiella förseningar. Efter att ha läst här verkar det nästan som om det är en uddabeställning att inte ha krok

Vet dock inte om jag skulle ha så stort behov av kroken och skulle inte våga in och ändra i min beställning nu.
Om jag gör samma konfig på USA-sajte fick jag feb som prel. lev. Vi får hoppas att ett skepp kommer lastat därifrån istället

Beställde också en LR i början av november. Fick i december höra att leverans skulle ske i februari-mars.
Nu efter nyår stod det juni på min sida.
Men senaste dagarna står det "Vi kommer nå ut till dig för att boka in din leverans." Men ingen förväntad månad för leverans??
Skickade flera mail till min kontakt. Inget svar.
Det är ju så in i h..... e tråkigt med Tesla, att det är så svårt att få någon att prata med eller svara på ett enkelt mail.
Även skickat flera mail om att jag vill ha drag på bilen. Ingen bekräftelse på det heller.
Så tröttsamt att inte ha en aning om när bilen kommer, om det sitter drag på eller inte.
Kundkontakten är ju helt obefintlig och under all kritik.