https://www.teslarati.com/tesla-superch ... -rankings/
”Elektrify America” har visat hur oberoende laddinfra ska implementeras.
I en undersökning fick man bättre Score än Teslas SuC.
Bådar gott för elbilismen.
SuC på andra plats i USA-mätning
Moderator: Redaktion
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5572
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
SuC på andra plats i USA-mätning
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
När Kyle gjorde sin (vad den nu heter) tvärs USA, så hade han väl en hel del problem med EA
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5572
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Stod någonstans i artikeln att EA lyckades bättre än tidigare. Det intressanta tycker jag inte var att Tesla kom 2:a i sig - för mig funkar SuC klockrent, men att andra leverantörer som verkligen vill kan ta fram bra alternativ som ju även Teslor har glädje av.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Det är ingen tävling på det sättet. Inte för mig iaf. För mig är det positivt att inte bara Tesla kan bygga.expat skrev:När Kyle gjorde sin (vad den nu heter) tvärs USA, så hade han väl en hel del problem med EA
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Känns inte som att konkurrensen är mördande direkt. Det är ju f.a. sämre appfunktionalitet de får stryk på, vilket ju inte är så konstigt, lite jämförelse av äpplen och päron. Men om inte Tesla har en annan policy i USA än i Sverige så är det djupt tragiskt att de vinner kategorierna "Environment of the location" och "Charging location".
I Sverige blir det ju alltmer dominerande att SuC läggs i fullständigt människovidriga miljöer, parkeringar på gigantiska köpcentra , se bara de nyare etableringarna såsom Norrköping, Linköping, Hudiksvall etc. Undantagen, de tidigare etableringarna såsom Mora och Toftaholm verkar få vara just det: undantag.
Något annat man skulle vilja se är möjligheten att fixa lite med bilen då man laddar, tex enklare tvättmöjlighet, köp av spolarvätska, lufttryckskontroll osv.
Man hade ju kunnat hoppas att konkurrensen skulle få aktörerna att utforska intresset för denna typ av extratjänster eller intresset av lite vackrare miljöer att tillbringa väntetiden vid.
I Sverige blir det ju alltmer dominerande att SuC läggs i fullständigt människovidriga miljöer, parkeringar på gigantiska köpcentra , se bara de nyare etableringarna såsom Norrköping, Linköping, Hudiksvall etc. Undantagen, de tidigare etableringarna såsom Mora och Toftaholm verkar få vara just det: undantag.
Något annat man skulle vilja se är möjligheten att fixa lite med bilen då man laddar, tex enklare tvättmöjlighet, köp av spolarvätska, lufttryckskontroll osv.
Man hade ju kunnat hoppas att konkurrensen skulle få aktörerna att utforska intresset för denna typ av extratjänster eller intresset av lite vackrare miljöer att tillbringa väntetiden vid.
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Varför är appjämförelsen en jämförelse mellan äpplen och päron?jans skrev:Känns inte som att konkurrensen är mördande direkt. Det är ju f.a. sämre appfunktionalitet de får stryk på, vilket ju inte är så konstigt, lite jämförelse av äpplen och päron.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Instämmer 100%. Här är ju framför allt SuC (men även en del andra laddstationer) enormt trist placerade, och med dålig/obefitlig service runt om kring.jans skrev:I Sverige blir det ju alltmer dominerande att SuC läggs i fullständigt människovidriga miljöer, parkeringar på gigantiska köpcentra , se bara de nyare etableringarna såsom Norrköping, Linköping, Hudiksvall etc. Undantagen, de tidigare etableringarna såsom Mora och Toftaholm verkar få vara just det: undantag.
Något annat man skulle vilja se är möjligheten att fixa lite med bilen då man laddar, tex enklare tvättmöjlighet, köp av spolarvätska, lufttryckskontroll osv.
Man hade ju kunnat hoppas att konkurrensen skulle få aktörerna att utforska intresset för denna typ av extratjänster eller intresset av lite vackrare miljöer att tillbringa väntetiden vid.
Vi behöver definitivt mycket mer konkurrens på området även i Sverige och Europa. Blir enbart dåligt om en enda aktör, som Tesla, skulle dominera i framtiden.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Tesslas laddning är ju integrerad i bilens navsystem osv, inget behov av app för oss, vilket artikeln även påpekar.Maw skrev:Varför är appjämförelsen en jämförelse mellan äpplen och päron?jans skrev:Känns inte som att konkurrensen är mördande direkt. Det är ju f.a. sämre appfunktionalitet de får stryk på, vilket ju inte är så konstigt, lite jämförelse av äpplen och päron.
.
Model S P85+ Juni 2014
Model S P85+ Juni 2014
Re: SuC på andra plats i USA-mätning
Fast jag förmodar att även Mach-E har navigering till laddstationer och väl framme på en EA med en Mach-E så behövs appen lika lite för att ladda som för en Tesla på SuC. Det borde vara att jämföra äpplen mot äpplenjans skrev:Tesslas laddning är ju integrerad i bilens navsystem osv, inget behov av app för oss, vilket artikeln även påpekar.Maw skrev:Varför är appjämförelsen en jämförelse mellan äpplen och päron?jans skrev:Känns inte som att konkurrensen är mördande direkt. Det är ju f.a. sämre appfunktionalitet de får stryk på, vilket ju inte är så konstigt, lite jämförelse av äpplen och päron.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)