Jag vill inte ha 255 mm breda vinterdäck, så jag försöker köpa 8,5 breda fälgar av ABS. Helst grå...haristhesherif skrev:Köpte dessa från ABS wheels och eftermarknadsemblem jag satt på centrumlocken. 19” 9,5, kommer kränga av sommardäcken och sätta på dem på dessa fälgar sen köper jag vinterdäck och sätter dem på geminifälgarna:)mikebike skrev:Jag hade för avsikt att köra på 18", men ingen verkar sälja 18" fälgar till Model Y längre.Dexter86 skrev:Då är frågan om man ska beställa 45 eller 50 profil på vinterpjucken![]()
Utbudet är Väldigt mycket bredare med 50 samt billigare
Plan B är att köpa 8,5" x 19" fälgar och 235 mm breda däck.
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Väntrum Model Y
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Megahjul.se har 21 varianter av 18” fälgar till Model Y. 17 av dem har direktpassningar på navet så man slipper centrumringar.mikebike skrev:Jag hade för avsikt att köra på 18", men ingen verkar sälja 18" fälgar till Model Y längre.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
Ja, men de har bara lågprisdäck och säljer bara sensorer om man köper kompletta hjul.Nicke Nyfiken skrev:Megahjul.se har 21 varianter av 18” fälgar till Model Y. 17 av dem har direktpassningar på navet så man slipper centrumringar.mikebike skrev:Jag hade för avsikt att köra på 18", men ingen verkar sälja 18" fälgar till Model Y längre.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det vore kul att se hur deras Frigus-däck presterar jämfört med etablerade tillverkare. Har inte sett några sådana tester.
Model Y LR AWD 2022
-
Hade jag också velat se! Men den feedbacken jag fått av folk som äger dessa däck är att de tydligen ska vara väldigt bra, och absolut i klass med premium märken.jonasl skrev:Det vore kul att se hur deras Frigus-däck presterar jämfört med etablerade tillverkare. Har inte sett några sådana tester.
- Anderzjohansson
- Teslaägare
Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
Kollade VIN och det är en 2022 med Hairpin motor! Hoppas alla andra nyheter är med!
Kollade VIN och det är en 2022 med Hairpin motor! Hoppas alla andra nyheter är med!
Gött! Syntes detta bara på kontot eller har du även fått sms? Inväntar en röd LR, med prel leverans i mars men då det är leasing så kommer ingen info på MITT Teslakonto.Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
- Anderzjohansson
- Teslaägare
Bara på kontot än så länge!marclars skrev:Gött! Syntes detta bara på kontot eller har du även fått sms? Inväntar en röd LR, med prel leverans i mars men då det är leasing så kommer ingen info på MITT Teslakonto.Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
Ok, tack för info!Anderzjohansson skrev:Bara på kontot än så länge!marclars skrev:Gött! Syntes detta bara på kontot eller har du även fått sms? Inväntar en röd LR, med prel leverans i mars men då det är leasing så kommer ingen info på MITT Teslakonto.Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
-
Gött! Får jag fråga hur du kollade VIN? Och var du hittar info om att det exempelvis är en hairpin motor och sånt:)Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
- Anderzjohansson
- Teslaägare
VIN-nr stod på slutfakturan. Som låg upplagd på mitt tesla-konto, sedan sökte jag efter en vin decoder på nätet. https://tesla-info.com/vin-decoder.phpharisthesherif skrev:Gött! Får jag fråga hur du kollade VIN? Och var du hittar info om att det exempelvis är en hairpin motor och sånt:)Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
Funkade bra!
Anderzjohansson skrev:VIN-nr stod på slutfakturan. Som låg upplagd på mitt tesla-konto, sedan sökte jag efter en vin decoder på nätet.haristhesherif skrev:Gött! Får jag fråga hur du kollade VIN? Och var du hittar info om att det exempelvis är en hairpin motor och sånt:)Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
https://tesla-info.com/vin-decoder.php
Funkade bra!
Varifrån kommer den enligt VIN-nr ? Shanghai?
- Anderzjohansson
- Teslaägare
Djastar skrev:Anderzjohansson skrev:VIN-nr stod på slutfakturan. Som låg upplagd på mitt tesla-konto, sedan sökte jag efter en vin decoder på nätet.haristhesherif skrev:Gött! Får jag fråga hur du kollade VIN? Och var du hittar info om att det exempelvis är en hairpin motor och sånt:)Anderzjohansson skrev:Så nu har man fått uppskattad leverans på tesla kontot! 18/2-4/3 och en slutfaktura med preliminär leverans 26/2 till Göteborg. Jag har beställt Grå LR med svart inredning och 19” sommar och vinterdäck. Bytte min beställning från en 3:a till en Y 24:e Januari så riktigt snabbt levererat om tiderna håller!
https://tesla-info.com/vin-decoder.php
Funkade bra!
Varifrån kommer den enligt VIN-nr ? Shanghai?
Yes, tror alla LR kommer från Kina.. Performance kanske från Berlin.
-
Nu har man äntligen fått betala! Fick inget sms men fakturan fanns på kontot. Beställt en vit LR till trosta. Förväntad lev 11-25feb.

När la du din beställning?Silverminken skrev:Nu har man äntligen fått betala! Fick inget sms men fakturan fanns på kontot. Beställt en vit LR till trosta. Förväntad lev 11-25feb.
![]()
Hej!
Ja här är en till som inväntar leverans.
På min slutfaktura har jag fått 23:e som preliminärt leveransdatum. Men vill leverans sker till Umeå. Är det nån som fått sms om leverans här uppe?
På min slutfaktura har jag fått 23:e som preliminärt leveransdatum. Men vill leverans sker till Umeå. Är det nån som fått sms om leverans här uppe?
- Likenoother
- Teslaägare
Tjena , här hängde man hösten 2020 men idag är man tillbaka efter att jag blivit irriterad på alla 20 fel som jag haft på min model 3 performance , fick nog när laddluckan fastnade idag igen o ryckte i sladden där bak för o få loss o då lossna hela sladden. allt har verkligen krånglat på min model 3 performance som jag hämtade ut dec 2020 .
Omlackering av nästan hela bilen pg av färgen typ lossna när jag t tätade bilen, byte av styrleder , vindbrus , lös förarstol , acn pajat , automatiska bakluckan paj, ratt vibrationer ,samt diverse kosmetiska problem. Byte av lister inuti , byte av sido dörrar,
Så beställde en ny model y istället
Omlackering av nästan hela bilen pg av färgen typ lossna när jag t tätade bilen, byte av styrleder , vindbrus , lös förarstol , acn pajat , automatiska bakluckan paj, ratt vibrationer ,samt diverse kosmetiska problem. Byte av lister inuti , byte av sido dörrar,

Beställt : Tesla model 3 Performance -2021
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Tvekade inte på att ta en LR? Har själv en 3P och står och väger mellan LR och P…Likenoother skrev:Tjena , här hängde man hösten 2020 men idag är man tillbaka efter att jag blivit irriterad på alla 20 fel som jag haft på min model 3 performance , fick nog när laddluckan fastnade idag igen o ryckte i sladden där bak för o få loss o då lossna hela sladden. allt har verkligen krånglat på min model 3 performance som jag hämtade ut dec 2020 .
Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
MSM Model Y Performance beställd
Haha grattis, du flyttade bara över problemen till en YLikenoother skrev:Tjena , här hängde man hösten 2020 men idag är man tillbaka efter att jag blivit irriterad på alla 20 fel som jag haft på min model 3 performance , fick nog när laddluckan fastnade idag igen o ryckte i sladden där bak för o få loss o då lossna hela sladden. allt har verkligen krånglat på min model 3 performance som jag hämtade ut dec 2020 .

- EnannanJon
- Teslaägare
Jag har bara fått faktura för handpenningen och den smögs in på teslakontot i fredags. Handpenningen betalas på tisdag så jag får kanske inget sms förens det är gjort. Jag har inte sett något preliminärt datum men det kan jag ha missat.Rotten skrev:Hej!
- mikebike
- Teslaägare
Jag betalade handpenningen i oktober 2020. Ännu ingen slutfaktura eller leveransdatum.EnannanJon skrev:Jag har bara fått faktura för handpenningen och den smögs in på teslakontot i fredags. Handpenningen betalas på tisdag så jag får kanske inget sms förens det är gjort. Jag har inte sett något preliminärt datum men det kan jag ha missat.Rotten skrev:Hej!
Nu har jag mejlat min Sales Advisor så får vi se om det händer något.
- mikebike
- Teslaägare
Fortfarande ingen faktura eller uthämtningsdag.
Enligt min Sales Advisor är min bil beräknad att anlända till Trosta den 10/2. Nu är det nära...
Enligt min Sales Advisor är min bil beräknad att anlända till Trosta den 10/2. Nu är det nära...
Jag har fått faktura men bara preliminär leveransdag 19 feb ..... båten är på väg genom Medelhavet.....mikebike skrev:Fortfarande ingen faktura eller uthämtningsdag.
Hoppas du får bilen den 10:e.
Vore intressant att få bekräftat alla nyheter - du får lämna rapport:-)
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
- mikebike
- Teslaägare
Enligt min S A har jag fått VIN och bilen är på bil, på väg norrut.Choke skrev:Jag har fått faktura men bara preliminär leveransdag 19 feb ..... båten är på väg genom Medelhavet.....mikebike skrev:Fortfarande ingen faktura eller uthämtningsdag.
Hoppas du får bilen den 10:e.
Vore intressant att få bekräftat alla nyheter - du får lämna rapport:-)

Jag vill helst ha 18/2 som uthämtningsdatum, så att jag hinner serva och sälja gammelbilen. Dessutom måste jag fixa vinterdäck.