Googla ironimartinot skrev:Vad avses?Dexter86 skrev:Dumma inlägg får dumma svarmartinot skrev:Avbokade du din MY nu, och gav upp elbilar, sedan din besvikelse när du läste att räckvidden förkortas väsentligt i högre farter?Dexter86 skrev:Många som ”hör” mycket
Sällan något som stämmer
Japp det var droppen som fick bägaren att rinna över, går inte stanna en gång var 80-90min, orimligtmartinot skrev:Dexter86 skrev:
Vilket skit
Avbeställer du din MY nu?
Var det spiken i kistan för elbilar för din del?
Funkar säkert kanon innanför 30-skyltarna
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
"Vilket skit"Dexter86 skrev:Googla ironi
obs: ironi

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
What? Du köpte en Model 3 för ett tag sen väl. Beställt Y också nu?!HelectriC skrev:Sjukt tråkigt att det bara finns det allra tråkigaste däcket att få till MYP. Hakka r3 är döden för allt som heter körglädje på tung elbil. Hade dom iaf erbjudit Continental eller nåt så hade jag nog köpt från Tesla, men nu får det bli lösa däck på samma fälg.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Jepp Jepptaliz skrev:What? Du köpte en Model 3 för ett tag sen väl. Beställt Y också nu?!HelectriC skrev:Sjukt tråkigt att det bara finns det allra tråkigaste däcket att få till MYP. Hakka r3 är döden för allt som heter körglädje på tung elbil. Hade dom iaf erbjudit Continental eller nåt så hade jag nog köpt från Tesla, men nu får det bli lösa däck på samma fälg.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Drog iväg en beställning på tesbros vinyl invändigt. Kolfiber. Nån som har erfarenhet av dom och vet om det är bra?
https://tesbros.com/products/model-3-y- ... ndle-wraps
https://tesbros.com/products/model-3-y- ... ndle-wraps
Model Y performance
Hej! La en beställning på en MYP (vit/svart) i slutet på januari. Ser i andra tråden att MYLR har fått högre lastvikt i batchen som är på väg in (562 kg). Någon som vet om lastvikten kommer att bli jämförbar på MYPen?
Vet, det gör ingen. Känns sannolikt med tanke på att dessa är kommunicerade förändringar inför 22. Vi vet bara att vi inte får structural battery pack med nya cellerna.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Hoppas verkligen! Beställt en likadan som du ungefär samtidigt.4wheeler4 skrev:Hej! La en beställning på en MYP (vit/svart) i slutet på januari. Ser i andra tråden att MYLR har fått högre lastvikt i batchen som är på väg in (562 kg). Någon som vet om lastvikten kommer att bli jämförbar på MYPen?
Sandman
Talade med min säljare - han trodde Mars var svårt och att jag skulle hoppas på April i stället.
la beställning i början av Januari på Svart/svart
la beställning i början av Januari på Svart/svart
P3D-20 Grå med vit inredning
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Mmm.
Hoppas de får igång fabriken i år i alla fall.
Hoppas de får igång fabriken i år i alla fall.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
I den här takten så hinner nog batterifabriken för 4680 bli färdig innan alla tillstånd är klara och Tesla kan börja leverera bilar 

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Jag undrar vad dagskostnaden är för att ha en fabrik som står stilla? Nåja, undantaget dom 2000 test billar de fått bygga.
Håller med, seg väntan.
Håller med, seg väntan.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
-
Detta gör mig orolig, börjar ångra att jag lade om min beställning på en LR till en P nu… samtidigt är det ju en P jag vill ha men nu blir ju risken än större att gå miste om bidraget 

Tror jag plockar ut en LR istället för P även om jag önskat tvärtom. Får okej betalt för min gamla 3P nu så jag får vara nöjd med det istället 

Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
MSM Model Y Performance beställd
Haha jag med... när man ser alla LR påväg ut nu och man hade fått sin om några dagar, börjar man ångra valet till P
Fan kommer de inte komma i mars blir jag jävligt sne...

Prepare to be: jävligt sneSomTam skrev:Fan kommer de inte komma i mars blir jag jävligt sne...

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
När jag beställde 13/1 -22 stod det bara lev i början av året men redan då sa Tesla till sommaren. Sedan har man ju fått lite vittring när det ändrats till mars. Försöker hitta tillbaka till mina ursprungliga förväntningar om lev till sommaren.
Sandman
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Min LR hade uppskattad leveranstid "till sommaren". 2021.Esandh skrev:När jag beställde 13/1 -22 stod det bara lev i början av året men redan då sa Tesla till sommaren. Sedan har man ju fått lite vittring när det ändrats till mars. Försöker hitta tillbaka till mina ursprungliga förväntningar om lev till sommaren.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ouffmikebike skrev:Min LR hade uppskattad leveranstid "till sommaren". 2021.Esandh skrev:När jag beställde 13/1 -22 stod det bara lev i början av året men redan då sa Tesla till sommaren. Sedan har man ju fått lite vittring när det ändrats till mars. Försöker hitta tillbaka till mina ursprungliga förväntningar om lev till sommaren.

Sandman
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Oktober 2020. Nu får jag en kinesbil om en vecka. Trött på att vänta.Esandh skrev:Ouffmikebike skrev:Min LR hade uppskattad leveranstid "till sommaren". 2021.Esandh skrev:När jag beställde 13/1 -22 stod det bara lev i början av året men redan då sa Tesla till sommaren. Sedan har man ju fått lite vittring när det ändrats till mars. Försöker hitta tillbaka till mina ursprungliga förväntningar om lev till sommaren.När beställde du?
Volvo PV 544 Special 1963