Tänker att jag kan flika in här och säga att maxlast på model Y tillverkad efter 1/1 2022 kommer att ha 565 lastvikt enligt säljare på Tesla idag i Göteborg.
Det finns en i modely forumet på Facebook fått sitt regnr och han har lagt upp alla mått och vikter mm.
Det är jag som lagt upp den
Fick tag i reg # idag
Tesla MY LR 2022
ID3 Pro Life 58kw 2020 som andra bil
Tänker att jag kan flika in här och säga att maxlast på model Y tillverkad efter 1/1 2022 kommer att ha 565 lastvikt enligt säljare på Tesla idag i Göteborg.
Det finns en i modely forumet på Facebook fått sitt regnr och han har lagt upp alla mått och vikter mm.
Fick tag i reg # idag
Har också fått mitt regnummer, oklart varför jag får lasta 3kg mindre än dig men har 3kg mer tjänstevikt
Fick tag i reg # idag
Har också fått mitt regnummer, oklart varför jag får lasta 3kg mindre än dig men har 3kg mer tjänstevikt
blir fan inte klok på detta.. hur kan det vara så.. eller kan det vara så att du har annan utrustning?
Jag har 19" resten standard med silver färg...
Tesla MY LR 2022
Oohfan
Kanske man ska ringa dit o se om dom kan få fram något da
Har ni även fått det för avtalet man ska signera innan upphämtning ? Nej…
Ring, dom har inga problem att lämna ut den informationen.
Har itne fått i mitt avtal, vet att vissa fått det tidigare men det spelar mindre roll just nu.
Tesla MY LR 2022
När har ni upphämtning att ni fått reg nr ?
Mailade ni o frågade SA eller kom det upp på hemsidan?
Upphämtning tisdagen den 15/2, ringde transportstyrelsen och angav VIN och fick ut reg
Syns det på car.info också?
Nej, Franz som är i tråden förklarade om när data kommer dram till car.info. stämmer rätt bra då min registrerades igår onsdag, hade det varit två dagar innan så hade den dykt upp.
Tesla MY LR 2022
blir fan inte klok på detta.. hur kan det vara så.. eller kan det vara så att du har annan utrustning?
Jag har 19" resten standard med silver färg...
Det är där är väl Teslas styrka. Möjligheten att varje bil testas individuellt att de klarar trafikstandarderna.
Om Ford skall böja en plåt så kommer det till Refresh modellen nästa eller om tre år. Ett antal miljoner dollar i certifieringar, etc.
Medans för Tesla kan det tydligen kan det ta 3 timmar från idé till att robotarna i fabrikerna är uppdaterade, eller att mjukvaran börjar rullas ut till flottan (i etapper).
Fick idag ”flyttad” leverans från februari till 9 - 23 mars.. surt sa räven.
Någon som har erfarenhet av huruvida detta kan stämma?
Samma för mig, från Februari 2022 till 11-25 Mars, om man inte skall upp till snön på påsk så kan man nästan skippa vintertassarna denna säsong, surt att snöra på dem för en månad.
Idag fick jag också veta att leveransen skjutits fram. Jag väntar på en Midnight Silver MYLR som ska hämtas i Mölndal.
Tidigare var leveransen planerad till någon gång i februari. Nu står det 4-18 mars.
Edit: Jag har fått VIN nu
Senast redigerad av okjellberger, redigerad totalt 1 gånger.
Jahapp, tidsfråga innan man får uppskjutet då med säkert
Har ni haft bokade upphämtningstider?
Gissar att de andra liksom jag har haft februari sedan man la beställningen utan något mer precist bestämt. Själv fick jag för en vecka sedan liter mer specificerat 3-17 mars men ingen faktura ännu eller möjlighet att boka datum.
Nej ingen bokad leveranstid. Kanske kan man få kroken monterad vid leverans nu när den är såpass sen. Jag får intala mig det så blir jag på bättre humör.
Idag fick jag också veta att leveransen skjutits fram. Jag väntar på en Midnight Silver MYLR som ska hämtas i Mölndal.
Tidigare var leveransen planerad till någon gång i februari. Nu står det 4-18 mars.
Edit: Jag har fått VIN nu
Var ser du VIN? På tesla.com?
Vilken båt är din på?