Model Y läcker in vatten

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Re: Model Y läcker in vatten

Inlägg av Dexter86 »

Kvalitet
expat

Inlägg av expat »

"Det hindrar inte att Tesla har de allra nöjdaste bilägarna, enligt flera olika mätningar."
Man kan väl inte säga annat om man betalt en jävla massa pengar. Man lyfter fram andra saker och ignorerar resten
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Kan ju vara undantagen som har fel också… eller att felen är av en sådan karaktär att det inte påverkar ägarens nöjdhet.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Inlägg av Icerman »

Är det ett utbrett problem kan det väl bli något som Tesla åtgärdar utan kostnad. Önsketänkande?
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Googla på tex ”Audi etron water leak”.
Inget tesla-unikt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
tslaqqq

Inlägg av tslaqqq »

Icerman skrev:
Är det ett utbrett problem kan det väl bli något som Tesla åtgärdar utan kostnad. Önsketänkande?
Man får väl be Tesla dubbelkolla vattennivån :lol: nästa gång man har något service-ärende, om alls, inte haft något konkret dom 2 första åren av Tesla M3 ägande.
Är det ett utbrett problem, vilket det mycket väl skulle kunna vara är det ju dåligt helt klart men verkar skapligt enkelt att åtgärda och borde redan åtgärdats i Shanghai linan.
Någon som kikat in bakom vänstra bakhjulhuset för o se hur det ser ut där? Ska pröva o ta en bild med mobilen (med blixt) vid tillfälle.
Användarvisningsbild
ducce916m
Teslaägare

Inlägg av ducce916m »

expat skrev:
"Det hindrar inte att Tesla har de allra nöjdaste bilägarna, enligt flera olika mätningar."
Man kan väl inte säga annat om man betalt en jävla massa pengar. Man lyfter fram andra saker och ignorerar resten
Och vilken Teslamodell kör du? Några av svaren på varför de som kör Tesla gillar bilen finner du här t ex: https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... hXaVvRhNjc
eller här: https://alltomelbil.se/video-hur-mar-en ... 6-000-mil/
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Som vanligt. Det är tråkigt med folk som uppenbarligen inte gillar Tesla men som tvunget måste hänga här och ta vara på varje tillfälle att idiotförklara oss som gillar Tesla. Det är ju självklart att ingen vettig människa kan lägga miljoner på en så värdelös produkt med så katastrofala kvalitetsbrister att de som köper dem borde per automatik tilldelas en god man.
Ja, vi har hört det nu. Och det spelar tydligen ingen roll att vi erkänner att bilarna inte är felfria. Vi måste få höra det IGEN.
Har ni som hatar Tesla inget vettigare att göra än att hänga här?
Jag svarar själv: tydligen inte.
Tröttsamt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
expat

Inlägg av expat »

Walker skrev:
Som vanligt. Det är tråkigt med folk som uppenbarligen inte gillar Tesla men som tvunget måste hänga här och ta vara på varje tillfälle att idiotförklara oss som gillar Tesla. Det är ju självklart att ingen vettig människa kan lägga miljoner på en så värdelös produkt med så katastrofala kvalitetsbrister att de som köper dem borde per automatik tilldelas en god man.
Ja, vi har hört det nu. Och det spelar tydligen ingen roll att vi erkänner att bilarna inte är felfria. Vi måste få höra det IGEN.
Har ni som hatar Tesla inget vettigare att göra än att hänga här?
Jag svarar själv: tydligen inte.
Tröttsamt.
Jag hänger här för att det är en massa andra bilmärken som behandlas här också. Var sugen på en M3:a när jag tittade på elbil för två år sen, så kallar väl mig inte för en Teslahatare, men tyckte det var lite väl mycket att lägga ut för en första elbil. Har dock upptäckt att det inte är särskilt populärt att skriva något negativt här som icke Teslaägare. Sen gäller det jag skrev för alla "dyra" bilar, man är väl mindre benägen att acceptera problem på dylika bilar, om man inte är en fan förstås. Förstår dock att det inte är trevligt att höra en massa kritik från andra om ett bilmärke man omhuldar
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

expat skrev:
Skitsnack!

Jag har inte betalat särskilt mycket pengar för mina bilar. De är faktiskt billigare än vad motsvarande bil hade varit för mig totalt sett om den varit ett fossilskrälle. Räknade precis ut att min MB hade kostat mig 3500kr/månad i bara diesel det är bara 1000kr mindre än vad avbetalningen kostar för Model 3. Ja, det är sjukt billigt! Jag accepterar problem med bilen för att den är så billig, det är orsaken. (Inte för att jag haft särskilt mycket problem med Model 3).
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Det har väl ingenting med "pris" att göra?

Totalekonomi är väl ett bättre kriterium och jag kör Tesla för att det är billigt och smart, inte för att nåt panelgap på en bild på internet var stort för fem år sedan.
Tesla Y LR -22 EAP
Ansim

Inlägg av Ansim »

Är det nån som kollat sin MY? Vore intressant att veta om man har ”hålet”. Min bil levererades i december. Känns dock lite jobbigt att öppna upp den.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

taliz skrev:
Googla på tex ”Audi etron water leak”.
Inget tesla-unikt.
Inte etron men... :D
Skärmavbild 2022-02-12 kl. 17.35.18.png
https://twitter.com/KiwiEV/status/14924 ... T8lRZkonMA
Mvh