Tysk byråkrati är alltid snabb och effektiv vad jag hört och upplevt (jobbat med tyskt bolag en gång).eDrive skrev:I den här takten så hinner nog batterifabriken för 4680 bli färdig innan alla tillstånd är klara och Tesla kan börja leverera bilar

Moderator: Redaktion
Tysk byråkrati är alltid snabb och effektiv vad jag hört och upplevt (jobbat med tyskt bolag en gång).eDrive skrev:I den här takten så hinner nog batterifabriken för 4680 bli färdig innan alla tillstånd är klara och Tesla kan börja leverera bilar
Jag håller mig lugn tills fabriken fått klartecken. Först då blir det mer än bara gissningar.lakke skrev:Nu har dom ändrat leverans till april i konfiguratorn på svart och vit.
Juni på dom andra färgerna
Ja, man kan ju hoppas att April gäller för nybeställningar om inte annatEsandh skrev:Jag håller mig lugn tills fabriken fått klartecken. Först då blir det mer än bara gissningar.lakke skrev:Nu har dom ändrat leverans till april i konfiguratorn på svart och vit.
Är det någon som tror att det kommer några tyska MYP till Sverige i mars?joppex skrev:Ja, man kan ju hoppas att April gäller för nybeställningar om inte annatEsandh skrev:Jag håller mig lugn tills fabriken fått klartecken. Först då blir det mer än bara gissningar.lakke skrev:Nu har dom ändrat leverans till april i konfiguratorn på svart och vit.
100% nej, annars hade det inte ändrats till april.mikebike skrev:Är det någon som tror att det kommer några tyska MYP till Sverige i mars?joppex skrev:Ja, man kan ju hoppas att April gäller för nybeställningar om inte annatEsandh skrev:Jag håller mig lugn tills fabriken fått klartecken. Först då blir det mer än bara gissningar.lakke skrev:Nu har dom ändrat leverans till april i konfiguratorn på svart och vit.
Det är troligare att Miljöpartiet annonserar att de ska teama med Sverigedemokraterna till valet 2022.mikebike skrev:Är det någon som tror att det kommer några tyska MYP till Sverige i mars?
Jag tror att produktionen var tänkt att starta i mitten av februari dvs nu, och på så sätt skulle de första köparna kunna få sina bilar i mars, men fabriken fick aldrig grönt ljus för start!hanseman skrev:100% nej, annars hade det inte ändrats till april.mikebike skrev:Är det någon som tror att det kommer några tyska MYP till Sverige i mars?joppex skrev:Ja, man kan ju hoppas att April gäller för nybeställningar om inte annatEsandh skrev:Jag håller mig lugn tills fabriken fått klartecken. Först då blir det mer än bara gissningar.lakke skrev:Nu har dom ändrat leverans till april i konfiguratorn på svart och vit.
Ja där borde vi ju kunna få svaret på vad 4680 egentligen gör! SpännandeEsandh skrev:Ser ut som att MYP lämnar Texas (dvs med 4680), spännande att se om det dyker upp någon mer info om eventuella förändringar i specs så man vet om det är något att vänta på eller ej.
Exakt min tanke. Ja enligt Tesla i Segeltorp kan du i stort sett ändra dig vid upphämtning.Tellus skrev:Känns rätt bra med leverans i juli/aug, så hinner man avboka ifall 4680 bilarna blir succé i usa.
För man kan väl avboka ända fram till leveransdag och endast förlora 1000kr ?
Mathiasbkvist skrev:Har ju inte gått att beställa vinterhjul till MYP. Nu kan man göra det vid beställning av bil men endast 21" för 39 990:-
Frågat min säljare innan och fått till svar att det ska gå med 19". Stämmer det?
Perfekt! Bara hitta snygga fälgar dålakke skrev:Mathiasbkvist skrev:Har ju inte gått att beställa vinterhjul till MYP. Nu kan man göra det vid beställning av bil men endast 21" för 39 990:-
Frågat min säljare innan och fått till svar att det ska gå med 19". Stämmer det?
Om du vill vara säker på att få den efter 1 juli så kan du be Tesla lägga in en spärr/notering i din order om att du inte vill plocka ut bilen tidigare, går att göra direkt i chatten på telsa.com om jag minns rätt. Hade precis samma tanke som dig men för min beställda M3P. Däremot sa de (inte helt otippat) att leveransen då blir augusti-ish eftersom de fokuserar hårt på att få ut bilar före kvartalsslut.Tunnis skrev:Själv hoppas jag på leverans efter 1/7 så man får det nya förmånsvärdet på 6310kr istället för dagens 7277kr
Dock liiite jobbigt med tveksamheten ang miljöbonusen, blir dyrt för firman om man missar 70000kr på sista raden.
Är det klart att det blir sänkt förmånsvärde efter 1/7?Tunnis skrev:Själv hoppas jag på leverans efter 1/7 så man får det nya förmånsvärdet på 6310kr istället för dagens 7277kr
Dock liiite jobbigt med tveksamheten ang miljöbonusen, blir dyrt för firman om man missar 70000kr på sista raden.
Det är ingen som vet verkar det som. Helt jävla otroligt är det.KdanielD skrev:Är det klart att det blir sänkt förmånsvärde efter 1/7?Tunnis skrev:Själv hoppas jag på leverans efter 1/7 så man får det nya förmånsvärdet på 6310kr istället för dagens 7277kr
Vet ngn när beslut tas gällande miljöbonusen?
Riktigt surt om man missar den, men man vill ju ha ett lägre förmånsvärde.