Klimatanläggningens bristfälliga funktion är en av många punkter som Tesla ska få åtgärda när min bil ska in till SC i januari. Min förra BMW 530d F10 ställde jag in på 19,5 grader och det var alltid perfekt temp i bilen, oavsett om det var sol/varmt/kallt/ljust/mörkt etc... Det är tyvärr rätt ofta jag sitter och längtar tillbaka till BMW´n, det trodde jag inte skulle inträffa. (Flame suit on.)
OT: Krill, är du nöjd med dina Breyton fälgar? Jag har köpt bilen utan sommarfälgar och funderar på vad man ska ha för nåt. 19" original är väl smartaste valet men bilen är ju sååå mycket snyggare med 21"
Jag är kanonnöjd med fälgarna, men vill hissa en stor varningsflagga för däckbullret som uppstår med 21". I alla fall med Michelin PS2 som jag har. Vissa kör med Contisilent som ska rulla mycket tystare men jag har inte testat sådana själv.. Men visst blir Model S ruskigt snygg med 21 eller 22".
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Trotts ny programvara, kallt om knäna efter ca 20-30 min körning.
Obehagligt, en riktig rysare, milt sagt!
Vid denna tidpunkt sker något med regleringen.
Har blivit ombedd av servicetekniker att registrera vad som sker men lyckas ej finna ut vad som ändras.
Har ni tipps?
Har blivit ombedd av servicetekniker att registrera vad som sker men lyckas ej finna ut vad som ändras.
Har ni tipps?
Jag har märkt att det kommer kyla från dörren vid motorvägsfart. Ingen vindbrus eller otätt men en tydlig avkylning som strålat mot knät. Prova att stoppa handen i dörrfacket där man greppar för att öppna. Iskallt
Har ni tipps?
Det är även nämnt i en annan tråd tror jag...
Kolla fläktinställnigen om du har på "auto". Den byter från att köra golvfläkt till att köra mer på de fläktar som går upp mot taket.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric Ioniq 5 First Edition beställt
Noterat samma,dvs kallras från dörr. Det lilla sidofönstret är mycket kallt.
Men det klarar bilen att kompensera för i 20-30 min. Vid den tidpunkten sker något plötsligt. Detta var samma när temp ute var + 6. Tyckte det blev bättre när temp gick ner, tänkte att algoritmen då var mer välfungerande, men det var inbillning eller så blev det sämre i.o.m senaste uppdatering av mjukvaran.
I mitten på ratten tycker jag det verkar leda kyla också. Typ stången. Rattkransen blir inte så kall men mitten på ratten verkar leda kyla. Samma med dörrhandtagen på insidan. Takluckan är inte perfekt tätad.
Edit pgr av rooooliga lustigkurrar...
Senast redigerad av hybris, redigerad totalt 3 gång.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Idag konstaterade jag att det helt klart läcker kyla från det lilla fönstret på förarsidan. Känner att det är vid gummitätningen sommdet strålar in kyla...
Idag konstaterade jag att det helt klart läcker kyla från det lilla fönstret på förarsidan. Känner att det är vid gummitätningen sommdet strålar in kyla...
Samma här blåser kalt från de små
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Ja första veckan gjorde de de, sen slutade de... Vad har jag gjort, tror att det var då jag satte silikon på listerna....
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Min P85+ läckte inte kyla vid det lilla fönstret och jag kladdade inte med silikon. Skumt att en nyare bil har problemet. Service får titta på,det i veckan. Tycker inte heller att auto på kliman blivit så mycket bättre via uppdateringen.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Min S85 lev juni -14 läcker med kyla vid dom små fönstren på framdörrarna. Någon som fått detta åtgärdat ?
Köpe åket samma vecka som kylan drog ner mot -20 å snön vräkte ner. Man fick snabbt lära sig att range mode ska vara off å förvärma noga för bibehållen trivsel (vilket vart svårt första dagarna utan app..) och att luftfjädring har större nytta än man tror på vintern med oplogade vägar
Tack för alla tips som man får som "nybörjare"
-17 Model X100D alla options. -16 P90DL med extra allt -14 S85 19" svart, luftfj, teknik, pano, HiFi, vinterp
När jag har mitt batteri fulladdat enligt min inställning och sätter mig i bilen med laddkabel i så börjar den dra ström från uttaget. Denna ström ligger som max jag sett på 12A, och den skriver också 8kW på intrumentbrädan. Min fråga är, på många ställen läser man att effekten på värmen är 6kW men jag tycker det lutar mer åt 8kW. Finns det kanske två versioner där min har lite högre effekt. För det är ju orimligt att fläktmotorn är på 2kW. Någon som vet eller kan verifiera mina siffror?
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Hade min bil på service idag för att kolla på kallraset vid de små trekantiga fönstren. De gjorde något och det skall nu vara mycket bättre. Bara kört Upplands-Väsby till Uppsala men det kan nog blivit bättre. Får se när jag kört lite fler dagar när det är kallt.
Förra vintern var det inga problem med värmen. Denna vintern var det mycket sämre. Körde i höstas 8 mil med full värme och jacka utan att svettas. Detta har kanske blivit lite bättre efter en uppdatering under vintern. Inget fel på bilen enligt servicen i Väsby.