Fråga om inbyte
Moderator: Redaktion
Fråga om inbyte
Hej!
Fått ett helt ok pris på min Xc90 som jag accepterat när jag beställde en MY.
Nån som vet om det är ”bindande” för att inte tappa min plats i kön för leverans nu i februari, eller om jag kan testa att lägga ut den på blocket också och välja att betala cash istället om jag säljer den innan?
Fått ett helt ok pris på min Xc90 som jag accepterat när jag beställde en MY.
Nån som vet om det är ”bindande” för att inte tappa min plats i kön för leverans nu i februari, eller om jag kan testa att lägga ut den på blocket också och välja att betala cash istället om jag säljer den innan?
Re: Fråga om inbyte
Har tyvärr inget svar på din fråga, men är nyfiken på vad du fått för pris på din xc90 samt vilken modell du har.
Själv har jag en xc90 t8 2020 som jag ska sälja när min MYP kommer
Själv har jag en xc90 t8 2020 som jag ska sälja när min MYP kommer
Har en D4 Inscription med krok, V/S däck osv.
2018, uttagen 2017, 9400 mil.
Erbjuden 392k vilket jag ändå tycker är helt ok!
Ligger på typ 420-440k på blocket från handlare.
2018, uttagen 2017, 9400 mil.
Erbjuden 392k vilket jag ändå tycker är helt ok!
Ligger på typ 420-440k på blocket från handlare.
mm spännande. Har en ID4, och där fick jag 20 tusen under dig...
kanske får ta ett snack med min säljare
kanske får ta ett snack med min säljare

- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
När jag köpte min nuvarande MSP för ett år sedan så laborerade jag ända in i det sista kring inbyte av min dåvarande bil (en MS90D) till Tesla. Då var det i alla fall inget så påverkade köplatsen. Det blev till slut en bilförmedlare som övertog min gamla Tesla. Så jag antar att Tesla egentligen inte bryr sig om betalmedlet vilket väl bevisas av att Elon till och med öppnat för dogecoins.. 

MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Det är väl tredje part som dom egentligen använder för inbytet. I mitt fall hamnade bilen hos KVD.
Hej,
Beställde en MY och frågade också på inbyte av XC90 via Tesla (-20, 3300 mil, fullutrustad, B6) och fick skamligt låga 535 kkr i bud.
Sålde till handlare på byn för 90 kkr högre summa..
Jag hade inte bytt in den vägen. Glöm inte att bästa värdemätaren är Blocket/Wayke - baksidan är förstås att hålla på med processen själv.
Beställde en MY och frågade också på inbyte av XC90 via Tesla (-20, 3300 mil, fullutrustad, B6) och fick skamligt låga 535 kkr i bud.
Jag hade inte bytt in den vägen. Glöm inte att bästa värdemätaren är Blocket/Wayke - baksidan är förstås att hålla på med processen själv.
Tesla MYLR -22
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Teslas inbytespriser är ett lotteri. Vissa får riktigt bra för sina bilar, andra får rena skambud. Antar att det beror på någon form av tillgång/efterfrågan men exakt vad som styr skulle vara intressant att veta.Wikblom skrev:Hej,
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Lotteri och skambud? JA! Sannerligen!!bjornnilsson skrev:Teslas inbytespriser är ett lotteri. Vissa får riktigt bra för sina bilar, andra får rena skambud. Antar att det beror på någon form av tillgång/efterfrågan men exakt vad som styr skulle vara intressant att veta.Wikblom skrev:Hej,
Idag fick jag teslas ”bud” på min bil. En annan handlare har legat på och vill erbjuda 530K för den. Tesla ”erbjöd” 401

Nä, tesla får inte min bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Hej
Ny på forumet. Angående Teslas sätt att ta inbyte har jag en del frågor.
Är priset man får fast och gäller? Står att dom vill ha sommar och vinterhjul och inga skavanker.
Har fått ett inbytes pris som jag är nöjd med och nu står det att jag har 7 dagar på mig att lägga en beställning på bilen ( Y )
Förutsätter att det är samma som att lämna bilen till Volvohandlaren vid köp där? ( inbytet är en Volvo )
Köpet är ett privat med avbetalning.
Är priset man får fast och gäller? Står att dom vill ha sommar och vinterhjul och inga skavanker.
Har fått ett inbytes pris som jag är nöjd med och nu står det att jag har 7 dagar på mig att lägga en beställning på bilen ( Y )
Förutsätter att det är samma som att lämna bilen till Volvohandlaren vid köp där? ( inbytet är en Volvo )
Priset är 100% fast fick jag förklarat för mig.Tiimpan skrev:Hej
Är du nöjd med budet, ta det. Annars tror jag absolut att du kan få ut mer ut nuvarande bil du har till annan köpare/förmedling.
Men du tappar det sköna med att bara lägga nycklarna på bordet när du hämtar upp din nya bil.
Tesla MYLR -22
Har tagit in 4 olika, Tesla betalar 30 mer än bästa bud jag fått.
Är detta fast så tror jag att jag ska lägga en beställning på en Y med 20" , tyvärr Vit för Tesla har inte silver..

Gratulerar dig..Tiimpan skrev:Har tagit in 4 olika, Tesla betalar 30 mer än bästa bud jag fått.Är detta fast så tror jag att jag ska lägga en beställning på en Y med 20" , tyvärr Vit för Tesla har inte silver..
Tesla MYLR -22
Jag har frågat ”min” Volvohandlare om vad de kan ge för vår bil, Teslas erbjudande om inbyte fick dem att blekna, känns det som.
- Likenoother
- Teslaägare
Har beställt en model y och har en performance 2021 model 3 vit som jag värderade via tesla som gav mig 486.000
Två andra handlare en Volvo och en liten firma ger 570/575 för bilen 4000 mil
Två andra handlare en Volvo och en liten firma ger 570/575 för bilen 4000 mil
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
- teslaTobster
- Teslaägare
Jag fick ett väldigt bra estimerat inbytestpris på min Tesla förra måndagen då jag gick i tankarna att beställa ny Model Y.
Går in samma dag o lägger en beställning på en Y och väljer inbyte. Skickade in bilder på bilen och gjorde klart det samma dag (bilen är felfri så finns inget som skulle kunna sänka priset).
Fick svar först igår på inbytet och då är priset 65.000 kr lägre än det estimerade inbytespriset....
Visst var det estimerade inbytespriset väldigt bra, men det känns lite dåligt av Tesla att sänka priset så mycket. Ingen anledning heller varför de sänkte inbytespriset. Jag trodde också som tidigare kommenterats i tråden att om man får ett estimerat inbytespris så gäller det. Så var det för 3 år sedan då jag bytte in min föregående Tesla.
Går in samma dag o lägger en beställning på en Y och väljer inbyte. Skickade in bilder på bilen och gjorde klart det samma dag (bilen är felfri så finns inget som skulle kunna sänka priset).
Fick svar först igår på inbytet och då är priset 65.000 kr lägre än det estimerade inbytespriset....
Visst var det estimerade inbytespriset väldigt bra, men det känns lite dåligt av Tesla att sänka priset så mycket. Ingen anledning heller varför de sänkte inbytespriset. Jag trodde också som tidigare kommenterats i tråden att om man får ett estimerat inbytespris så gäller det. Så var det för 3 år sedan då jag bytte in min föregående Tesla.
Model S 85D
Jag blev erbjuden ungefär 200k under marknadsvärde i inbyte för min bil, 140k under vad jag blev erbjuden av en handlare via wayke och då vet man att dom ska ha bra marginaler med sina bud. Blir då inget inbyte via tesla iallfall, tråkigt.