3G försvinner
Moderator: Redaktion
3G försvinner
Nu hände det för andra gången på ett par veckor... Bilen stod i parkeringsgarage (där jag vet att det är dålig mobiltäckning) under ett par timmar. Efter garaget funkar inte 3G. Tunein/Spotify/internet är tvärdött, går inte att komma åt bilen via appen. Först när jag kommer hem efter 5 mil och får kontakt med mitt WIFi kickar även 3G igång.
Nån mer som upplevt detta?
Nån mer som upplevt detta?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Re: 3G försvinner
Jag fick det när v7.0 kom, men hade bilen inlämnad på service nu i veckan. De sa att det var ett firmware problem, och fixade det, samtidigt som de la in v7.1. Jag har dock inte kunnat testa igen, men antar att det är löst.
Har också haft detta problem ett par gånger. Har då bootat om datorn, och sedan fungerar det igen. Verkar som en bugg som inträffar rätt sällan.
Yes, reboot funkar, men varför dyker det upp öht? Även om den tappar 3G pga dålig täckning (under mark) så borde den hitta det igen när man är ute ur radioskuggan (som vilken vanlig mobbe/surfplatta som helst). Och det märkliga är att problemet har uppstått på exakt samma ställe/körsträcka båda gångerna och jag snurrar rätt mycket på olika platser...
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag läste den här tråden igår och tänkte att “nej, det här har aldrig hänt mig trots att jag har bilen stående i garage utan täckning om nätterna”.
Så imorse fick den ingen 3G när jag körde ur garaget. Har startat om stora skärmen säkert tio gånger nu utan att det hjälpt. Sitter i telefonkö till Tesla nu.
Så imorse fick den ingen 3G när jag körde ur garaget. Har startat om stora skärmen säkert tio gånger nu utan att det hjälpt. Sitter i telefonkö till Tesla nu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
I helgen så började det med att stora skärmen bara dog, sen efter tag vaknade den upp igen, verkade som den botade om av sej själva. Lite läskigt när man ligger i 120 på motorvägen. Efter detta var allt ok igen.
Sen igår em så dog 3G helt i ca 2min, på samma plats som den boota om dagen innan, men de kom igen.
/Sony Z3 Dual
Sen igår em så dog 3G helt i ca 2min, på samma plats som den boota om dagen innan, men de kom igen.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Mitt 3G försvann för 1h sedan och kommer inte tillbaka trots ett antal omstarter.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Samma här, 3G försvann för drygt en timma sedan...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 Performance 2022
Det är för att vi ska få 4G...men de blir inte förrän i mars, Teslatime.. 

http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Inga 3g problem ännu
Dock har lilla skärmen botat om av sig själv
Dock har lilla skärmen botat om av sig själv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Mitt 3G försvann också precis, sen fick bilen Edge i 10 sekunder men nu är det borta med..
Model S 85 | Maj 2015 | Solid Vit | Panoramatak | Tan NG-säten | Svart Alcantarainnertak | Blank Abachiträdekor | Teknikpaket | Köldpaket | Säkerhetspaket | Breyton Spirit 21"
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
Model 3 - Reserverad 2016-03-31
3G tillbaka i min bil, en kvart efter att jag mailade Tesla Support...
Model 3 Performance 2022
- kanylbullen
- Teslaägare
Hade samma problem på vägen till jobbet idag
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Har vi fått något svar på vad det kan bero på än?
Kan det vara leverantören som har problem (och alltså inte bilarna)?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har också uppkoppling igen. Telia verkar ha haft driftstörningar idag, säkert det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Det Tesla supporten sa till mig var:Bjelke skrev:Har vi fått något svar på vad det kan bero på än?
Corrections: Media Control Unit (Touchscreen) General Diagnosis
Have not been able to replicate this symptom, but according to engineering it is
resolved by doing an update on the firmware.
Corrections: Firmware Update - Repair
Updated firmware to 7.1 ( 2.9.154 ) this should resolve the symptom.
Idag inget 3G-problem (som flera andra har upplevt), men däremot fick jag meddelande via appen att laddningen hade avbrutits i garaget på jobbet. Gick direkt in i appen och där stod bara att den inte laddade. Sprang ut garaget, drog ur sladden och satte i den igen - och laddningen kom igång igen.
Kan det hänga ihop med övrigas inrapporterade morgonstrul, måntro???
Det verkar orelaterat. Kunde du inte starta laddningen i appen igen? I så fall verkar det ju snarare vara glappkontakt eller problem med strömförsörjningen.Ferro94 skrev:Idag inget 3G-problem (som flera andra har upplevt), men däremot fick jag meddelande via appen att laddningen hade avbrutits i garaget på jobbet. Gick direkt in i appen och där stod bara att den inte laddade. Sprang ut garaget, drog ur sladden och satte i den igen - och laddningen kom igång igen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hur startar man detta i appen? Har för mig att det stod nåt i stil med "Charging interrupted"bylund skrev:Det verkar orelaterat. Kunde du inte starta laddningen i appen igen? I så fall verkar det ju snarare vara glappkontakt eller problem med strömförsörjningen.Ferro94 skrev:Idag inget 3G-problem (som flera andra har upplevt), men däremot fick jag meddelande via appen att laddningen hade avbrutits i garaget på jobbet. Gick direkt in i appen och där stod bara att den inte laddade. Sprang ut garaget, drog ur sladden och satte i den igen - och laddningen kom igång igen.
Under "Charge" trycker man på "Start Charge" (i alla fall på Android)Ferro94 skrev:Hur startar man detta i appen? Har för mig att det stod nåt i stil med "Charging interrupted"bylund skrev:Det verkar orelaterat. Kunde du inte starta laddningen i appen igen? I så fall verkar det ju snarare vara glappkontakt eller problem med strömförsörjningen.Ferro94 skrev:Idag inget 3G-problem (som flera andra har upplevt), men däremot fick jag meddelande via appen att laddningen hade avbrutits i garaget på jobbet. Gick direkt in i appen och där stod bara att den inte laddade. Sprang ut garaget, drog ur sladden och satte i den igen - och laddningen kom igång igen.
Ibland fattar den inte att den är inkopplad, då kan man starta klimatanläggningen, och genast stänga av den. Då verkar den testa om den är ansluten, och då kan det fungera att starta laddningen igen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tack för tips. Testar om det händer igenbylund skrev:Under "Charge" trycker man på "Start Charge" (i alla fall på Android)
Ibland fattar den inte att den är inkopplad, då kan man starta klimatanläggningen, och genast stänga av den. Då verkar den testa om den är ansluten, och då kan det fungera att starta laddningen igen.

Har snackat med Tesla-service idag och tydligen är det många som lider av detta just nu. Flera kunder har ringt in och frågat om varför 3G inte funkar okej.
Service skulle återkomma så snart de hade någon som helst information i ärendet.
Service skulle återkomma så snart de hade någon som helst information i ärendet.
- Cliff Barnes
- Teslaägare