Halv och helförsäkring vill de inte ens ge pris på för Teslan. Helförsäkring BMWn 10200 kr/år.
Nån som har verkliga försäkringspremier att dela med sig av? Tack
Moderator: Redaktion
Betalar du för helförsäkring fast bilen är mindre än tre år gammal? De första tre åren ingår ju vagnskadegaranti, då räcker det med halvförsäkring.perre skrev:Jag betalar ca 11000 för helförsäkring hos Trygg Hansa. Blir troligen något dyrare i vår när bilen blivit 3 år. Bor i Stockholm.
Helt korrekt. Jag har en helförsäkrad bil, men betalar för en halvförsäkring, tack vare vagnskadegarantin och det är därför den kommer bli dyrare när jag också måste betala för en helförsäkring.slugger75 skrev:Betalar du för helförsäkring fast bilen är mindre än tre år gammal? De första tre åren ingår ju vagnskadegaranti, då räcker det med halvförsäkring.perre skrev:Jag betalar ca 11000 för helförsäkring hos Trygg Hansa. Blir troligen något dyrare i vår när bilen blivit 3 år. Bor i Stockholm.
Samma här, alla tillval ~3000Sarlacc skrev:Trygg-Hansa
Tog deras Tesla försäkring + tillval som innebär ny bil om den löses in inom 2år/4000mil.
Självisk reducering
Hyrbil
M.m.
3072 helår. 20% rabatt då övriga försäkringar är hos dom också.
Tack! Har Trygg för alla andra försäkringar, så det blir kanonErik Viking skrev:Var noga med att fråga efter Tesla försäkring när du ringer Trygg!
Trots min MS med 800+ glada hästar kostar frskringen bara 6800:-/år
googla "trygghansa tesla" en massa extra bonus på den försäkringen.
Trygg+tesla tel 075-243 28 40
Privat eller företag/förmånsbil?StefanR skrev:Hej. Det verkar vara extremt dyrt med försäkring. Jämför en Model 3 med min BMW530e. Trafikförsäkring M3 18 700 kr/år. BMWn 2800 kr/år. Que?![]()
Halv och helförsäkring vill de inte ens ge pris på för Teslan. Helförsäkring BMWn 10200 kr/år.
Nån som har verkliga försäkringspremier att dela med sig av? Tack
Bild på den fakturan, tack!tigermann skrev:Trygg Hansa
Halvförsäkring med
Hyrbil,
25 % mer vid inlösen,
Maskinskadeförsäkring till 12 år / 17 000 mil,
5000 kr självriskrabatt,
Bärgning vid urladdat batteri,
Man, hyresrätt, 35-40 år, mellanstor svensk stad.
4022 kr helår med 5 % samlingsrabatt.
Hans pris låter rimligt, jag fick första året hos TH för 6400 kr/år utan samlingsrabatt och bor mitt i Stockholm (högre risk) och är 30-35. Lär gå upp till år 2 då man oftast får rabatt första året men men.ME3 skrev:Bild på den fakturan, tack!