Snyggt. Hoppas det rör på sig snart. På min sida har det aldrig stått något lev. datum. När beställde du?Azz skrev:Esandh skrev:Hur lång tid tog det för er att gå vidare härifrån?
jag är på samma steg och väntar också in nästa steg. På min sida står det leverans mars 2022. Så hoppas det uppdateras snart
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Sandman
Esandh skrev:Snyggt. Hoppas det rör på sig snart. På min sida har det aldrig stått något lev. datum. När beställde du?Azz skrev:Esandh skrev:Hur lång tid tog det för er att gå vidare härifrån?
jag är på samma steg och väntar också in nästa steg. På min sida står det leverans mars 2022. Så hoppas det uppdateras snart
Tror jag beställde runt 10/1-2022
Tror det står mars för vissa för att det va då prel leverans va när man beställde en ny. Vi som det inte står något för har mest troligt lagt beställning för länge sen. Nån som beställt för länge sen och fått prel lev nu för gärna motbevisa min teori 

Model Y performance
Jag beställde förra veckan och är på samma steg.. Det står beräknad leverans i maj på min..Azz skrev:Esandh skrev:Snyggt. Hoppas det rör på sig snart. På min sida har det aldrig stått något lev. datum. När beställde du?Azz skrev:Esandh skrev:Hur lång tid tog det för er att gå vidare härifrån?
Förresten, är det inte ganska dyrt om priserna är i dollar...
Dollarn är dock på väg ner, men ändå...
Dollarn är dock på väg ner, men ändå...

Ilduce77 skrev:Jag beställde förra veckan och är på samma steg.. Det står beräknad leverans i maj på min..Azz skrev:Esandh skrev:Snyggt. Hoppas det rör på sig snart. På min sida har det aldrig stått något lev. datum. När beställde du?Azz skrev:Esandh skrev:Hur lång tid tog det för er att gå vidare härifrån?
Har du en grå beställd?
Model Y performance
2 dagar för min del innan slutfakturan kom!Esandh skrev:Hur lång tid tog det för er att gå vidare härifrån?
Jag beställde förra veckan och är på samma steg.. Det står beräknad leverans i maj på min..[/quote]lakke skrev:
Har du en grå beställd?[/quote]
Nej, vit, med svart inredning och 20-tums. Inga andra tillval..
Ilduce77 skrev:Jag beställde förra veckan och är på samma steg.. Det står beräknad leverans i maj på min..lakke skrev:
Har du en grå beställd?[/quote]
Nej, vit, med svart inredning och 20-tums. Inga andra tillval..[/quote]
Jaha inte en MYP alltså. Ja då kommer säkert maj stämma bra
Model Y performance
Nej, vit, med svart inredning och 20-tums. Inga andra tillval..[/quote]lakke skrev:Ilduce77 skrev:Jag beställde förra veckan och är på samma steg.. Det står beräknad leverans i maj på min..lakke skrev:
Har du en grå beställd?
Jaha inte en MYP alltså. Ja då kommer säkert maj stämma bra[/quote]
Ah... Missade... Jag är i fel tråd...
Min är en LR...
Din teori stämmer på mig iaf.lakke skrev:Tror det står mars för vissa för att det va då prel leverans va när man beställde en ny. Vi som det inte står något för har mest troligt lagt beställning för länge sen. Nån som beställt för länge sen och fått prel lev nu för gärna motbevisa min teori

Beställde för över ett år sedan och jag har aldrig haft en beräknad leveransmånad.
Stämmer på mig med. När jag beställde stod det leverans början av 2022. Dagen efter beställning stod det mars 2022 på hemsidan men på min sida har det aldrig stått något.joppex skrev:Din teori stämmer på mig iaf.lakke skrev:Tror det står mars för vissa för att det va då prel leverans va när man beställde en ny. Vi som det inte står något för har mest troligt lagt beställning för länge sen. Nån som beställt för länge sen och fått prel lev nu för gärna motbevisa min teori![]()
Beställde för över ett år sedan och jag har aldrig haft en beräknad leveransmånad.
Sandman
-
Tror att teorin stämmer för mig också. Har heller ingen uppskattad leveranstid.
Beställde en LR 16 Dec -21 men valde att byta till en P i slutet på januari och själva bytet gick igenom först 28 januari, men enligt mitt konto så ligger datumet för beställningen kvar på 16 dec.
Har även en vän som lagt beställning på en svart P i december som heller inte har någon uppskattad leveranstid.
Beställde en LR 16 Dec -21 men valde att byta till en P i slutet på januari och själva bytet gick igenom först 28 januari, men enligt mitt konto så ligger datumet för beställningen kvar på 16 dec.
Har även en vän som lagt beställning på en svart P i december som heller inte har någon uppskattad leveranstid.
fick info att min P kommer i slutet på mars - fick frågan om jag var tillgänglig 30/31 mars
Får se om det stämmer
Får se om det stämmer
P3D-20 Grå med vit inredning
Vilken färg? Svart eller Vit?Lystico skrev:fick info att min P kommer i slutet på mars - fick frågan om jag var tillgänglig 30/31 mars
Får se om det stämmer
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
-
Hur fick du den infon? Var det du själv som hörde av dig till Tesla?Lystico skrev:fick info att min P kommer i slutet på mars - fick frågan om jag var tillgänglig 30/31 mars
Får se om det stämmer
Utgår att du fått slutfaktura redan om ett datum kommunicerats? Hur som, stort grattis! Låt oss hoppas det datum du fått stämmerLystico skrev:fick info att min P kommer i slutet på mars - fick frågan om jag var tillgänglig 30/31 mars
Får se om det stämmer

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
-
Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
Ser inte varför man skulle välja 3 år istället för 5 år! Eller mer än 1000 mil för den delen?
Låter vettigt! Kör nog på samma. Tack!il_concorde skrev:Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
Ser inte varför man skulle välja 3 år istället för 5 år! Eller mer än 1000 mil för den delen?
När vi ändå är igång… väljer ni till bilnyckel, plastmattor, wallcharger?
Hur är det med Wallchargern föresten. Behöver den köpas tillsammans med installation för rabatt/rot?
Att välja 5 istället för 3 år är klokt. Månadskostnaden blir ju densamma (typ). Bättre att inte vara tvungen att lösa lånet en viss tid (även om det självklart går att förlänga). När det gäller 1000 mil skulle jag inte heller välja mer. Om man kör mycket, säg 3-4000 mil per år, blir nog restvärdet lite högt med bara 1000 angivna mil per år. Alltid otrevligt att lägga till pengar när man säljer bilen. Helst vill man ju att det blir lite över.il_concorde skrev:Yes! Valde 5 år och 1000 mil. Får ju ner månadskostnaden och dessutom kan du överlåta lånet till nästa ägare ifall du vill sälja bilen.DjuDju skrev:Tja! Beställde precis en Vit/Svart MYP! Kommer att välja privatavbetalning. Såg nu att det går att ha längre löptid än 3 år. Går att få upp till 5 år. Någon mer som har valt privatavbetalning? Hur tänker ni kring löptiden via DNB?
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Leveranstid ändrat i konfiguratorn till Maj för alla färger utom svart och vit som fortfarande står Mars.
Förut stod det maj för grå, juni för röd och juli för blå.
Vit inredning dock fortfarande juli oavsett ytterkulör
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Nej det stämmer inte. Fortfarande samma, och tidigast April för svart och vit.Tellus skrev:Leveranstid ändrat i konfiguratorn till Maj för alla färger utom svart och vit som fortfarande står Mars.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Skyller på en bugg hos TeslaJjkalla skrev:Nej det stämmer inte. Fortfarande samma, och tidigast April för svart och vit.Tellus skrev:Leveranstid ändrat i konfiguratorn till Maj för alla färger utom svart och vit som fortfarande står Mars.

De gamla tiderna jag skrev verkar stämma utöver April på svart/vit som ni skriver.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /