Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Pelle74

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Pelle74 »

Inte heller fått slutfakturan..
Användarvisningsbild
Sean
Teslaägare

Inlägg av Sean »

Kan bara flika in och säga för mig som beställde en MYLR i början av feb så kom slutfakturan i början av den här veckan. Leverans på söndag. Så det tar nog en stund..
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

Sean skrev:
Kan bara flika in och säga för mig som beställde en MYLR i början av feb så kom slutfakturan i början av den här veckan. Leverans på söndag. Så det tar nog en stund..
Fel tråd, här pratas det MYP inte MYLR.
Användarvisningsbild
Sean
Teslaägare

Inlägg av Sean »

NEO skrev:
Sean skrev:
Fel tråd, här pratas det MYP inte MYLR.
Nej rätt tråd. Jag besvarade en fråga kring hur det ser ut med slutfakturor. Inte MYP. Teslas process för när en slutfaktura skickas ut påverkas inte av vilken modell man beställer, utan kommer oftast i ett senare skede.
Användarvisningsbild
iCar
Teslaägare

Inlägg av iCar »

Nej, FEL tråd. Vi är bara intresserade av om någon fått faktura för MYP, inte alls on MYLR.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Men snälla nån.. Det är väl bara tacksamt om någon försöker ge ett svar till en fråga..

Du kanske bara är intresserad av fakturor kring myp, men det kan ju vara någon annan här som är hjälpt hans svar, då det inte är helt osannolikt att processen ser likadan ut för båda modellerna.

Det är ju inte som att han kapar tråden och diskuterar markfrigången på en LR eller bagageutrymmet på en model 3..
Guden

Inlägg av Guden »

Jag fick slutfakturan i fredags och statusen ”betalning” blev avbockad i måndags. Nu står det ”Inväntar leverans” utan något datum. Bara att vänta och se glad ut.. Blir kul att få lite mer info om bilarna tillverkade i Berlin den 22e.

Grå/vit myp beställd 6e januari.
2259C3CA-6A12-4B41-B85E-1B662E4DD06F.png
Användarvisningsbild
4wheeler4
Teslaägare

Inlägg av 4wheeler4 »

Intressant. Undrar om tiden för skapandet av slutfakturan är beroende av betalningsmetoden (form av avbetalning, leasing, kontant, etc)? Beställde vit/svart mitten på januari, utan finansiering, och har inte fått slutfakturan än. Någon som inte finansierar som fått den? Kanske den inte kommer förrän precis före leveransen då?
Om man tittar i de andra trådarna så verkar det som att tiden när slutfakturan dyker upp inte har så mycket med verkligt leveransdatum att göra.
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

Nej det är inte jämförbart med MYLR då bilen står på båten en längre tid och VIN finns tillgängligt. När det gäller MYP så tror jag det kommer gå snabbt när man väl får frågan om leverans, typ 1 vecka.

I övrigt intressant att en MYP grå/vit fått slutfaktura eftersom inga vita inredningar ska levereras förrän Juli om jag minns rätt. Tråkigt om man betalat kontant hela beloppet och leveransen dröjer…
Guden

Inlägg av Guden »

Jag håller med. De utnyttjar oss för att hålla kvartalsrapporterna så fina de kan .. dock så hade de ändå bara legat på hög, känns lite väl riskabelt att sätta in dem på börsen just nu och behöva sälja av dem igen snart.

Sedan tror jag, personligen, att sa inte har mer koll än någon annan. Den kanske kommer innan augusti, vem vet. Håller tummarna för att miljöbilspremien inte klubbas riktigt än bara
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Jjkalla skrev:
Nej det är inte jämförbart med MYLR då bilen står på båten en längre tid och VIN finns tillgängligt. När det gäller MYP så tror jag det kommer gå snabbt när man väl får frågan om leverans, typ 1 vecka.

I övrigt intressant att en MYP grå/vit fått slutfaktura eftersom inga vita inredningar ska levereras förrän Juli om jag minns rätt. Tråkigt om man betalat kontant hela beloppet och leveransen dröjer…
Fast nu killgissar du bara så jag tycker att det ändå är relevant med den info han gav ang. LR!

Gällande Grå/Vit MYP så har han ju chashat hela summan, det kan ju alla göra som har valt alternativet att betala hela beloppet vid val av finansiering.
Jag som valt att finansiera bilen via privatavbetalning har ju också möjligheten att redan nu betala in handpenningen, bankgiro etc står på kontot.
Så det betyder inte att han kommer få bilen tidigare än någon annan.
Guden

Inlägg av Guden »

il_concorde skrev:
Jjkalla skrev:

Fast nu killgissar du bara så jag tycker att det ändå är relevant med den info han gav ang. LR!

Gällande Grå/Vit MYP så har han ju chashat hela summan, det kan ju alla göra som har valt alternativet att betala hela beloppet vid val av finansiering.
Jag som valt att finansiera bilen via privatavbetalning har ju också möjligheten att redan nu betala in handpenningen, bankgiro etc står på kontot.
Så det betyder inte att han kommer få bilen tidigare än någon annan.
Precis, jag körde privat avbetalning också. Ville få allt klart så fort som det gick. Det har ju hänt tidigare att det går fortare än man förutsett. En bekant till mig sa att han fick vänta ett par månader på sin mys efter att allt vár klart, så en bekräftelse på att den kommer snart är det inte!
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Nu kör vi!!!
joppex

Inlägg av joppex »

Yes, nu är det på riktigt! :D Vem får VIN först? ;)
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare

Inlägg av lakke »

joppex skrev:
Yes, nu är det på riktigt! :D Vem får VIN först? ;)

Lär ju inte va vi som beställt vit iaf :lol:

Men hoppas vi alla får Sammtidigt
Model Y performance
Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare

Inlägg av Jontez »

Yes! Blir spännande att se vilken blå det kommer bli. Blir det den nya multicoaten eller blir de den ”gamla hederliga”? Samt kommer den innan juli :shock:
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
DjuDju

Inlägg av DjuDju »

Kanske missat något… men börjar dom tillverka Blåa bilar i Berlin? Varför ej ”vi som har beställt vit”.
Användarvisningsbild
lakke
Teslaägare

Inlägg av lakke »

DjuDju skrev:
Kanske missat något… men börjar dom tillverka Blåa bilar i Berlin? Varför ej ”vi som har beställt vit”.

Bara svarta och vita än så länge. Men på alla filmer därifrån så är typ 98 procent av bilarna svarta så gissar det mest kommer va svarta bilar nu först. Hoppas dock dom byter och bara gör lite vita bilar nu så jag kan få min :lol:
Model Y performance
RSHA_76

Inlägg av RSHA_76 »

Mitten..slutet av nästa vecka blir spännande och se om uppskattad leveranstid ändras.. just nu står det fortfarande mars för min vita
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

lakke skrev:
DjuDju skrev:

Bara svarta och vita än så länge. Men på alla filmer därifrån så är typ 98 procent av bilarna svarta så gissar det mest kommer va svarta bilar nu först. Hoppas dock dom byter och bara gör lite vita bilar nu så jag kan få min :lol:
Jag ser det bara som en fördel för oss som valt vita bilar, förhoppningsvis finslipas kvalitén lagom till de börjar producera våra bilar ;)
DjuDju

Inlägg av DjuDju »

Tack, då är jag med på banan! Ja, hoppas att dom går över till vita snart :D
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

DjuDju skrev:
Världens mest avancerade lackeringsavdelning verkar bara kunna producera svarta bilar utan metallic. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Azz

Inlägg av Azz »

DjuDju skrev:
Tack, då är jag med på banan! Ja, hoppas att dom går över till vita snart :D
Jag har också beställt en vit, det står leverans mars 2022 hos mig också, så jag hoppas jag med
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Har beställt en LR men funderar på att byta till performance då det skiljer väldigt lite i pris, ni som beställt i närtid, vet ni om det kommer från Berlin ? Blir det med 4080 batterierna ?

Ha det fint!
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Inlägg av hanseman »

Honkan skrev:
Har beställt en LR men funderar på att byta till performance då det skiljer väldigt lite i pris, ni som beställt i närtid, vet ni om det kommer från Berlin ? Blir det med 4080 batterierna ?

Ha det fint!
De kommer från Beriln. 4860 kommer först troligtvis Q3.
Skriv svar