Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Vet man något om färgkvalitén på Berlin-bilarna? Är lite orolig att välja svart bil med tanke på detta.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
I en video postad på FB så hade de mätt färgen till lika djup som Shangai-bilarna.rolundb skrev:Vet man något om färgkvalitén på Berlin-bilarna? Är lite orolig att välja svart bil med tanke på detta.
Kommer nog ringa SA imorgon och ändra min beställning från blå till svart.
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Tack för info! Det blev en svart ändå. Kändes för tråkigt att välja vitt då jag har det redan idag, och jag var för snål för att välja någon av dem andra färgernaJontez skrev:I en video postad på FB så hade de mätt färgen till lika djup som Shangai-bilarna.rolundb skrev:Vet man något om färgkvalitén på Berlin-bilarna? Är lite orolig att välja svart bil med tanke på detta.

M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Någon som vet hur är kvaliteten är på svarta lacken VS vit multi-coat?
Den svarta (även om den heter Solid svart) såg väldigt glansig och fin ut på Giga Berlin videos
Har en vit beställd idag men funderar på att byta till svart.
Den svarta (även om den heter Solid svart) såg väldigt glansig och fin ut på Giga Berlin videos
Har en vit beställd idag men funderar på att byta till svart.
Jag har den blåa beställd sedan innan prishöjningen, men har sett på flera ställen (och nu också hos Tesla) att blå kommer i julirolundb skrev:Tack för info! Det blev en svart ändå. Kändes för tråkigt att välja vitt då jag har det redan idag, och jag var för snål för att välja någon av dem andra färgernaJontez skrev:I en video postad på FB så hade de mätt färgen till lika djup som Shangai-bilarna.rolundb skrev:Vet man något om färgkvalitén på Berlin-bilarna? Är lite orolig att välja svart bil med tanke på detta.
-
Gissar att de putsade lite extra på den...larzzon skrev:.../ Den svarta (även om den heter Solid svart) såg väldigt glansig och fin ut på Giga Berlin videos. /...

Sen var det nog rätt så optimal inomhusbelysning också...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Har MYP verkligen höjts i pris?Jontez skrev:Jag har den blåa beställd sedan innan prishöjningen, men har sett på flera ställen (och nu också hos Tesla) att blå kommer i julirolundb skrev:Tack för info! Det blev en svart ändå. Kändes för tråkigt att välja vitt då jag har det redan idag, och jag var för snål för att välja någon av dem andra färgernaJontez skrev:I en video postad på FB så hade de mätt färgen till lika djup som Shangai-bilarna.rolundb skrev:Vet man något om färgkvalitén på Berlin-bilarna? Är lite orolig att välja svart bil med tanke på detta.
Är det inte enda bilmodellen som ligger kvar på samma pris (än så länge)?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Han menar nog att priset för blå (och röd och silver) lack höjdes häromsistens.
Hehe, jo det har du helt rätt i.SwedishAdvocate skrev:Gissar att de putsade lite extra på den...larzzon skrev:.../ Den svarta (även om den heter Solid svart) såg väldigt glansig och fin ut på Giga Berlin videos. /...
Sen var det nog rätt så optimal inomhusbelysning också...
Blir nog att behålla vit eller vänta på grå multi-coat
Ahh. Då är jag med!Dizzycap skrev:Han menar nog att priset för blå (och röd och silver) lack höjdes häromsistens.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Ser ut som att det är fler än jag som velar kring färgvalet.
Har beställt en vit YP men är rätt sugen på att byta till svart. Har haft svarta bilar förr utan problem men de har varit metallic. När man läser på diverse Tesla sidor / youtube så låter det som att Teslas solida svarta färg är väldigt känslig och blir lätt ful.
Någon som har erfarenhet från Teslas svarta sen tidigare?
Har beställt en vit YP men är rätt sugen på att byta till svart. Har haft svarta bilar förr utan problem men de har varit metallic. När man läser på diverse Tesla sidor / youtube så låter det som att Teslas solida svarta färg är väldigt känslig och blir lätt ful.
Någon som har erfarenhet från Teslas svarta sen tidigare?
Tesla model Y Performance 2022
Har haft många svarta bilar i dyra metallic lacker men ångrar mig varje gång då man får tvätta hela tiden, så blev vit för mig och nackdelen där är väl svarta prickar från asfalt , så helst ska man ju ha den grå men tycker inte det är värt 24 000
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- Hillstreet
- Teslaägare
Håller med dig.Honkan skrev:Har haft många svarta bilar i dyra metallic lacker men ångrar mig varje gång då man får tvätta hela tiden, så blev vit för mig och nackdelen där är väl svarta prickar från asfalt , så helst ska man ju ha den grå men tycker inte det är värt 24 000
Har också ägt enbart svarta bilar fram tills den vita Model 3 jag nu byter mot en vit Y.
Så mycket enklare att hålla rent med vitt. Eventuella stenskott och "swirlmarks" syns inte alls.
Sitter för övrigt frenetiskt och laddar om beställningssidan i väntan på VIN nummer

---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Jo ni har nog rätt, det förnuftiga är att köra på den vita, men känner ändå ett litet sig efter en svartHillstreet skrev:Håller med dig.Honkan skrev:Har haft många svarta bilar i dyra metallic lacker men ångrar mig varje gång då man får tvätta hela tiden, så blev vit för mig och nackdelen där är väl svarta prickar från asfalt , så helst ska man ju ha den grå men tycker inte det är värt 24 000
Har också ägt enbart svarta bilar fram tills den vita Model 3 jag nu byter mot en vit Y.
Så mycket enklare att hålla rent med vitt. Eventuella stenskott och "swirlmarks" syns inte alls.
Sitter för övrigt frenetiskt och laddar om beställningssidan i väntan på VIN nummer

Tesla model Y Performance 2022
Personligen tycker jag svart är en av de absolut snyggaste färgerna på en bil. Problemet är bara att man måste tvätta den hela tiden. Skit syns verkligen direkt. Jag bestämde mig efter jag sålde min svarta Mercedes för några år sen att aldrig igen köpa en svart bil. Beställt grå Tesla (innan prishöjningen). Den tycker jag är snygg och trir den är hyfsat enkel att hålla ren.Hillstreet skrev:Håller med dig.Honkan skrev:Har haft många svarta bilar i dyra metallic lacker men ångrar mig varje gång då man får tvätta hela tiden, så blev vit för mig och nackdelen där är väl svarta prickar från asfalt , så helst ska man ju ha den grå men tycker inte det är värt 24 000
Har aldrig haft en vit bil men känns som att smuts syns direkt på dem med. Vit nytvättad bil är grymt snygg. De vita man ser på stan tycker jag oftast är smutsiga och då är de inte lika fina...
- Hillstreet
- Teslaägare
Bil du äger så står det längst ned i appen.Honkan skrev:Vart ser man vin numret i appen ?
Om du beställt så står det ett RN-nummer längst upp. Det numret kommer bytas mot en VIN när du fått en bil tilldelad.
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Känns som att ett gäng förväntansfulla personer sitter på helspänn just nu..
Undrar vem som får första indikationen på att bilen är på väg - eller vem i skåne som spottar första bilarna (borde väl komma med lastbil från Berlin?).
Vi vet ju att dom i alla fall spottat ut några bilar från Berlin, vi vet att några har Mars som leveransmånad och vi vet att Tesla vill leverera massor innan kvartalsslut (dvs om 1 vecka).
Undrar vem som får första indikationen på att bilen är på väg - eller vem i skåne som spottar första bilarna (borde väl komma med lastbil från Berlin?).
Vi vet ju att dom i alla fall spottat ut några bilar från Berlin, vi vet att några har Mars som leveransmånad och vi vet att Tesla vill leverera massor innan kvartalsslut (dvs om 1 vecka).

Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Dom första MYP har setts på lastbil söder om Norrköping idag. Såg inlägg om det på fb.Frippanecci skrev:Känns som att ett gäng förväntansfulla personer sitter på helspänn just nu..
Svarta var det endast..
- Frippanecci
- Teslaägare
Den där Fejjan alltså.. snabbare än TCSPelle74 skrev:Dom första MYP har setts på lastbil söder om Norrköping idag. Såg inlägg om det på fb.Frippanecci skrev:Känns som att ett gäng förväntansfulla personer sitter på helspänn just nu..
Svarta var det endast..

Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- Frippanecci
- Teslaägare
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Mötte en långtradare med skitiga svarta MYP vid Arlanda i dag vid 10,45 tiden.
Tyvärr inga vita..
Tyvärr inga vita..
Ser på hemsidan att vita och svarta åkt till juli nu.
Parkerade precis i MoS så får gå upp och prata med Tesla. Byta min blå till svart
Parkerade precis i MoS så får gå upp och prata med Tesla. Byta min blå till svart