Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
På mitt konto står ”april 2022” precis under klickbara länken till designdetaljer. Där du har ett stycke om att leveranstiden beror på lite olika saker.
-
När beställde du? Jag la min beställning innan leveranstiderna dök upp. Det stod då endast ”tidigt 2022” eller nåt sånt.Issec skrev:Under vilken flik ska det stå? Hittar inget när jag loggar in via hemsidan..Jontez skrev:När du loggar in på kontot på hemsidan kan du se den preliminära leveransen.Issec skrev:Har sett att en del skriver att de ”fortfarande har april som leveransmånad i appen”, var ser man detta?
När jag beställde (MYP svart/svart) stod det april, men i appen har det aldrig stått något, inte vad jag hittat i alla fall..
För mig stod det fortfarande maj för en blå. Men av det jag läst så kommer inte blå att produceras förens tidigast juli och om det ryktet stämmer och förslaget om taket på 700k godkänds blir det en dyr lack...
Edit: såhär ser det ut för mig:
Tror att de som kan se leveranstid mars och april la sina beställningar först när detta kom fram.
Jag kan nämligen inte heller se någon uppskattad leveranstid på mitt konto.
-
Då har vi nog löst det, jag beställde också när det fortfarande stod ”tidigt 2022”, sen ändrade jag till svart när det stod april. Började bli orolig att det var något fel med min beställning, tack!il_concorde skrev:När beställde du? Jag la min beställning innan leveranstiderna dök upp. Det stod då endast ”tidigt 2022” eller nåt sånt.Issec skrev:Under vilken flik ska det stå? Hittar inget när jag loggar in via hemsidan..Jontez skrev:När du loggar in på kontot på hemsidan kan du se den preliminära leveransen.Issec skrev:Har sett att en del skriver att de ”fortfarande har april som leveransmånad i appen”, var ser man detta?
När jag beställde (MYP svart/svart) stod det april, men i appen har det aldrig stått något, inte vad jag hittat i alla fall..
För mig stod det fortfarande maj för en blå. Men av det jag läst så kommer inte blå att produceras förens tidigast juli och om det ryktet stämmer och förslaget om taket på 700k godkänds blir det en dyr lack...
Edit: såhär ser det ut för mig:
Tror att de som kan se leveranstid mars och april la sina beställningar först när detta kom fram.
Jag kan nämligen inte heller se någon uppskattad leveranstid på mitt konto.
Vi beställde en svart svart i september och det står inget om leveransdatum när vi loggar in. Vill minnas att det stod Q2 när vi la vår order.
Vad har ni valt för finansiering, ni som inte längre ser er leveransmånad? Om ni valt privatavbetalning, har ni fått er kreditansökan klar?
Jag har valt att casha, men verkar som att de som beställde när det stod leverans ”tidigt 2022” inte har någon leveransmånad på sitt konto.Dizzycap skrev:Vad har ni valt för finansiering, ni som inte längre ser er leveransmånad? Om ni valt privatavbetalning, har ni fått er kreditansökan klar?
Kan det inte vara så enkelt att leveransmånaden bara följde med? Det tror inte det har något med den faktiska leveransen att göra (guyguess)
Sandman
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skandal asså… klart bättre förrFrippanecci skrev:Den där Fejjan alltså.. snabbare än TCSPelle74 skrev:Dom första MYP har setts på lastbil söder om Norrköping idag. Såg inlägg om det på fb.Frippanecci skrev:Känns som att ett gäng förväntansfulla personer sitter på helspänn just nu..
Undrar vem som får första indikationen på att bilen är på väg - eller vem i skåne som spottar första bilarna (borde väl komma med lastbil från Berlin?).
Vi vet ju att dom i alla fall spottat ut några bilar från Berlin, vi vet att några har Mars som leveransmånad och vi vet att Tesla vill leverera massor innan kvartalsslut (dvs om 1 vecka).
Svarta var det endast..

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Yes, det stämmer.Esandh skrev:Kan det inte vara så enkelt att leveransmånaden bara följde med? Det tror inte det har något med den faktiska leveransen att göra (guyguess)
Beställde en svart MYP med vit klädsel innan årsskiftet och lade en beställning till häromdagen på en svart med svart klädsel då jag blev informerad om att vit klädsel dröjer.
På den första beställningen står ingen leveransmånad (har aldrig gjort), men på den andra står det april. Båda har alltså ”följt med” och verkar inte ha något med faktisk leverans att göra.
Svart Model Y Performance
så uppskattad leverans är inget att förlita sig på? så jag borde åka och hämta ut sommarbilen nu.. och hoppas att MIGYPVB kommer innan sommaren iaf..
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Är det en vit med brun klädsel?Bluesky skrev:så uppskattad leverans är inget att förlita sig på? så jag borde åka och hämta ut sommarbilen nu.. och hoppas att MIGYPVB kommer innan sommaren iaf..

3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- Tellus
- Teslaägare
Ok, Black! Med vad står då V et för? Violette, eller är det svengelskaBluesky skrev:brun
black
blå
bananfärgad..
Tror att den är svart

Det ska alltså stå MIGYPWB. Jag har också beställt en MIGYPWB, ville egentligen ha en MIGYPWW men för lång leveranstid. Hoppas på MIGYPSWFATCELLLUDI sen

Pratade med en säljare från Segeltorp idag som sa att det var sannolikt att prel. leveransdatum stämmer och att den första batchen bilar nu mycket riktigt är i Sverige.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
ja men det blir ju fortfarande konstigt då alla som beställt tidigare än dom som har prel. fortfarande inte har någon prel.rolundb skrev:Pratade med en säljare från Segeltorp idag som sa att det var sannolikt att prel. leveransdatum stämmer och att den första batchen bilar nu mycket riktigt är i Sverige.

Om jag fått rätt information så kommer det bara Svarta bilar nu i första batchen, Vita kommer börja levereras först under andra halvan av April.
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
Fick för övrigt riktigt bra i inbyte av tesla på min Audi jämfört mot andra aktörer på marknaden.
Fick för övrigt riktigt bra i inbyte av tesla på min Audi jämfört mot andra aktörer på marknaden.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Intressant. Jag fick riktigt dåligt på min ett år gamla M3P jämfört med alla andra.Honkan skrev:Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Verkar finnas en vinterdäckstråd. (själv tänker jag kanske ta från vanliga MY, eller nått aftermarket, om jag inte lägger på 21" men vill ju gärna åka mjukare på vinterns väglag)Honkan skrev:Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
rolundb skrev:Intressant. Jag fick riktigt dåligt på min ett år gamla M3P jämfört med alla andra.Honkan skrev:Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
Vad har vi för firmor som verkar betala bra för Model Y?
Har kollat med några, skiljer 90 000 mellan bästa och sämsta bud.
Mitt bud från Tesla var riktigt dåligt..
- Hillstreet
- Teslaägare
Fick bra bud från Riddermark bil på min M3P.KalleB skrev:Vad har vi för firmor som verkar betala bra för Model Y?
Dessa har jag på min M3P men då 19"Honkan skrev:Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
https://www.gummihuset.se/aluminiumfalg ... acite-9x20
19" eller 20" ska funka fint på Y. Väldigt bra pris och snygga.
Däck på dessa skulle jag säga 255/40
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- Tellus
- Teslaägare
Står inget om ET på den fälgen?, Y verkar behöva högre ET vs model 3 för att inte fälgen ska komma för långt ut.Hillstreet skrev:Fick bra bud från Riddermark bil på min M3P.KalleB skrev:Vad har vi för firmor som verkar betala bra för Model Y?
Dessa har jag på min M3P men då 19"Honkan skrev:Någon som listat ut vilken storlek på vinterdäck som är bra till MYP ?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Framförallt krävs viktklassning.Tellus skrev:Står inget om ET på den fälgen?, Y verkar behöva högre ET vs model 3 för att inte fälgen ska komma för långt ut.Hillstreet skrev:Fick bra bud från Riddermark bil på min M3P.KalleB skrev:Vad har vi för firmor som verkar betala bra för Model Y?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.