Bakåtvänd bilbarnstol MY
Moderator: Redaktion
Bakåtvänd bilbarnstol MY
Ngn som har tips på hur man fäster spännbanden på en bakåtvänd bilbarnstol med tanke på att det inte finns öglor eller skenor som på en vanlig bil?
Re: Bakåtvänd bilbarnstol MY
Har du redan barnstolen? Annars hade jag satsat på ISO fix...
Utöver det är jag tom på förslag..
Utöver det är jag tom på förslag..

Ska ni ha den i fram- eller baksätet? Vi har i bilar (utan öglor) gjort en ”knut” vid respektive höft på stolen framför. Men vet ej om det går i MY? Är rygg och sittdyna separerade? Isåfall går det något att trä igenom ett bälte för fästning i stolen framför. Eller?aftersun skrev:Vi har redan stolen men tack för försöket
Vet inte hur sätet ser ut riktigt men förstår hur du menar. Det är i baksätena vi behöver sätta stolarna.
Snyggt! Har du skruvat in sånna i en MY?Sean skrev:Köpte dessa som löste biffen
Nej det hade jag inte tid med då jag upptäckte det 2h innan vi skulle iväg. Köpte biltemas blåa barnstolsöglor för 39kr och sen tog till verkstan som svetsade på metallbrickor och gjorde hål. Vacker? Nej. Men det fungerar. Hade jag haft tid hade jag beställt en sån då det är exakt vad som egentligen behövdesDjuDju skrev:Sean skrev:Köpte dessa som löste biffen
Snyggt! Har du skruvat in sånna i en MY?
Men sitter det rails där det går att skruva på öglor på en MY? Fick uppfattningen att du inte gjort detta på just en MY 

Japp.. där stolen är monterad. Kan fota imorgon!aftersun skrev:Men sitter det rails där det går att skruva på öglor på en MY? Fick uppfattningen att du inte gjort detta på just en MY
Är det inte risk att skruven är för kort? Bytte du även skruv?Sean skrev:Köpte dessa som löste biffen
Det går på m3 i alla fall.DjuDju skrev:Ska ni ha den i fram- eller baksätet? Vi har i bilar (utan öglor) gjort en ”knut” vid respektive höft på stolen framför. Men vet ej om det går i MY? Är rygg och sittdyna separerade? Isåfall går det något att trä igenom ett bälte för fästning i stolen framför. Eller?aftersun skrev:Vi har redan stolen men tack för försöket
Kan du inte dra spännbanden genom sätet mellan ryggstöd och sittdyna och sedan ut på respektive sida och sen bak, genom öglan och fästa i stolen? Lade till en bild.
Senast redigerad av Maldini, redigerad totalt 1 gånger.
Misstänker att man kan göra på det här sättet!Maldini skrev:Kan du inte dra spännbanden genom sätet mellan ryggstöd och sittdyna och sedan ut på respektive sida och sen bak, genom öglan och fästa i sätet? Lade till en bild.
Precis så gör vi.Maldini skrev:Kan du inte dra spännbanden genom sätet mellan ryggstöd och sittdyna och sedan ut på respektive sida och sen bak, genom öglan och fästa i stolen? Lade till en bild.
- shamrock1000
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/linda39795
Någon som vet vilket bits det är för att sätta fast fästöglan i bilstolen?
T45 enligt Tesla.
T45 enligt Tesla.
Model 3 LR, 2021.