Hämtade nya bilen idag super nöjd Men nu ska jag försöka lägga till bilen i tibber appen men det går inte det står bara att jag ska försöka en gång till finns det något trick?
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Hej
Härligt grattis, nu har du en rolig bil med mycket teknik:)
Vet ej om detta relevant men ett tips iallafall.
Jag har en Easee laddare till att börja med, vet ej vad du har.
Tibber-Tesla appen använder inte jag för att schedulering för laddningen, utan jag använder bara Tibber-Easee appen för det.
Jag fick någon konstig krock mellan apparna så jag stängde av schedulering i Tibber-Tesla appen men den är installerad fortfarande.
Dessutom verkar Tibber-Tesla bara kunna schedulera för en generell dag medan Tibber-Easee appen kan du göra per dag dvs måndag-söndag per dag och tid.
Jag schedulerar inget i den riktiga Tesla appen och inte i den riktiga Easee appen utan all schedulering sker i Tibber-Easee appen!
Ett annat tips för schedulera är att verkligen planera i appen.
Exempel: Jag brukar schedulera måndag till fredag att den ska vara laddad och klar till jag åker ca 6:30 på morgonen. Men vill jag sen åka iväg på helgen så kommer den inte att vara laddad till satt gräns pga av att nästa resa kommer att vara igen på måndag. Detta har jag missat ett par gånger när jag lång åker på helgen.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)