- Jag älskade min M3 men den var byggd i Freemont med glapp både här och där. Visste därför vad jag skulle kolla efter när jag hämtade ut min MY. Jag vill hävda att byggkvallan är radikalt mkt bättre. Jag hittar inga glapp mellan delarna, bilen känns betydligt tystare och inga klonkljud eller konsiga kupéljud.
- Jag blev positivt överraskad över förbrukningen. Min snittförbrukning i MY ligger på ca 150 Wh/km, i min M3 kom jag väldigt sällan under 180. Detta hade jag inte väntat mig på en så pass mkt större/högre och tyngre bil
- Det är samma körkänsla men man sitter ju betydligt högre. Kupéljudet är bättre som jag nämnde ovan. Fjädringen känns hård men ok (kanske att jag är van från min M3). Stolarna känns däremot lite annorlunda delvis mjukare. Vet inte om det är för att de är nyare eller defacto är mjukare
- Ngt sämre sikt via bakluckefönstret men man vänjer snabbt
- Bilen är invändigt betydligt rymligare där bak, bagaget är grymt bra - en stor anledning till att jag gik ifrån M3
- Halvljuset- och framförallt helljuset, OMG vilken förbättring. Kör inte heljusautomatik av traumatiserade möten med sura lastbilsförare

- Har tappat 1 SEK i 0-100 ca, så lite av kicken är borta. Detta är väl det största minuset. Sen känner man ju att bilen är högre och inte följer lika bra när man trycker på gasen och samtidigt svänger. MY är inte LIKA ROLIG att köra.
- Den andra nackdelen är svängradien känns ännu lite större ...
- Inte att förglömma att det ingår bio defence funktion, kan ju vara bra i dessa tider...
Sen ska man väl nämna att jag delvis jämför äpplen o päron, en bättre jämdörelse hade ju varit M3 -22 mot MY -22 då jag förstått att även M3 blivit tystare och säkert fått bättre effektivitet...
Till slut, jag älskar denna bilen! Barnen älskar den (ingen skillnad men lite snyggare än M3 enl dom), Frugan älskar bilen då hon äntligen får sitta högt.
MEN M3 är fortf den roligaste bilen. Vem vet i en nära framtid kanske det blir en av varje