Det verkar som att det är kvantitet snarare än kvalitet som är Teslas filosofi, och bilarna bara sprejar ur fabriken utan någon form av kontroll av slutprodukten. Jag frågade min yngste son på 8 år om han kunde se något som är fel på baksidan av bilen, och det tog honom mindre än 30 sekunder att se gummilisten till vänster om bakluckan var helt felmonterad, men ingen i Kina eller Malmö har noterat detta.
Om du syftar på att det verkar fattas gummilist i vänsterkant av bakluckan så man kan se in i springan när bakluckan är stängd så ska det vara så. Skulle det vara gummilist där skulle det krocka med motorn som öppnar bakluckan när den öppnas.
Tråkigt att du fick en sån dålig upplevelse av en sån trevlig bil i övrigt. Men förstår inte logiken varför du ska köra din gamla bilen till jobbet imorgon istället för tesla?
Förmodligen för att han retar sig på allt, det hade man väl gjort själv när upplevelsen är så.
Förstår inte alla ni som tycker det är Ok att hämta ut en bil med allehanda skavanker
Matthiaz skrev:
Toft skrev:
Det verkar som att det är kvantitet snarare än kvalitet som är Teslas filosofi, och bilarna bara sprejar ur fabriken utan någon form av kontroll av slutprodukten. Jag frågade min yngste son på 8 år om han kunde se något som är fel på baksidan av bilen, och det tog honom mindre än 30 sekunder att se gummilisten till vänster om bakluckan var helt felmonterad, men ingen i Kina eller Malmö har noterat detta.
Om du syftar på att det verkar fattas gummilist i vänsterkant av bakluckan så man kan se in i springan när bakluckan är stängd så ska det vara så. Skulle det vara gummilist där skulle det krocka med motorn som öppnar bakluckan när den öppnas.
Tråkigt att du fick en sån dålig upplevelse av en sån trevlig bil i övrigt. Men förstår inte logiken varför du ska köra din gamla bilen till jobbet imorgon istället för tesla?
Hämtade i fredags i trosta.
Allt gick supersmidigt, var lite nervig då jag är rätt petig.
Hittade noll saker att anmärka på, allt såg verkligen perfekt ut. Gick igenom allt väl, både insida o utsida.
Riktigt tajt o fin, inget knarr el likande.
Är grymt nöjd måste jag säga
Förmodligen för att han retar sig på allt, det hade man väl gjort själv när upplevelsen är så.
Förstår inte alla ni som tycker det är Ok att hämta ut en bil med allehanda skavanker
Jag sa inte att det är ok att ta ut en bil med fel. Men just felet med gummilisten han klagade på ville jag upplysa honom om att det inte är ett fel. Det ska se ut så.
Ok tack, tror nu du har rätt i att bilen är designad så, bara 4 issues kvar på bilen i så fall. Bara för att vara säker att vi pratar om samma gummilist bifogar jag en bild:
Ok tack, tror nu du har rätt i att bilen är designad så, bara 4 issues kvar på bilen i så fall. Bara för att vara säker att vi pratar om samma gummilist bifogar jag en bild:
Ingen expert men där där ser inte normalt ut... Hämtar min imorgon och håller tummarna för att jag inte får ett måndagsex..
Ja det är samma sak vi pratar om. Det ska se ut som på din bild.
Beställde min andra M3 för några veckor sedan - låste in priset på 629k för en M3 LR.
Men glömde lägga till dragkrok, vilket jag behöver för att lägga i vattenskoter, båt etc.
Ville lägga till dragkrok idag - fick då till svar att det kommer kosta 707k, dragkrok för 78k med andra ord, eftersom priset gått upp sedan jag lade beställningen.
Dessutom kommer bilen i februari 2023, och då får man 0SEK i miljöbonus för bilar över 700k.
Hej. Nu är det snart dags, hämtar min M3 LR Midnightsilver , drag +19´ hjul på Trosta Onsdag fm.
Skulle fått bilen i Augusti , men fick sms 22/3 att jag fått leveransdatum 22-31/3 , vart lite stresspåslag , men nu är det mesta ikapp tror jag . På grund av det snabba förloppet här så har jag inte fått laddbox i garaget ännu , på gång närmsta månaden förhoppningsvis. Kommer behöva ladda på SuC mer än planerat så här i början +publika laddare 11Kw. Tar batteriet stryk av SuC laddningen eller är det lugnt? Kommer behöva ladda 2-3 ggr i veckan upp t 80%. Något annat som jag behöver tänka på vid leveransen? Har ju läst både positiva och negativa saker om bemötande och ev fel på bilarna , ska man vägra ta emot en bil som inte är i OK skick eller hur funkar det? Tar gärna emot tips på saker att tänka på så här innan det är dags , har lite ont i magen att det blir något strul , men hoppas innerligt på en hel och schysst bil och ska bli intressant med elbilslivet efter kört diesel alla år.
arnep
Hej. Nu är det snart dags, hämtar min M3 LR Midnightsilver , drag +19´ hjul på Trosta Onsdag fm.
Skulle fått bilen i Augusti , men fick sms 22/3 att jag fått leveransdatum 22-31/3 , vart lite stresspåslag , men nu är det mesta ikapp tror jag . På grund av det snabba förloppet här så har jag inte fått laddbox i garaget ännu , på gång närmsta månaden förhoppningsvis. Kommer behöva ladda på SuC mer än planerat så här i början +publika laddare 11Kw. Tar batteriet stryk av SuC laddningen eller är det lugnt? Kommer behöva ladda 2-3 ggr i veckan upp t 80%. Något annat som jag behöver tänka på vid leveransen? Har ju läst både positiva och negativa saker om bemötande och ev fel på bilarna , ska man vägra ta emot en bil som inte är i OK skick eller hur funkar det? Tar gärna emot tips på saker att tänka på så här innan det är dags , har lite ont i magen att det blir något strul , men hoppas innerligt på en hel och schysst bil och ska bli intressant med elbilslivet efter kört diesel alla år.
arnep
Du kan ju ladda från vanligt uttag hemma med medföljande kablage, det duger i väntan på laddboxen. Hämtade ut min andra trea för en vecka sedan, ingen att anmärka på, grymt nöjd precis som förra gången.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Jahaja - då är man Teslaägare för första gången - hämtade ut en begagnad 2019 M3 AWD Long range från Tesla Malmö idag!
Typiskt nog så var det först när jag kom hem (efter 18) som jag började pilla med telefonen lite mer, och insåg då att appen tycker Teslan är på service, så det gick inte att koppla telefonen som nyckel
Bara att vänta tills det är kontorstid för att lösa detta antar jag?
Provat att starta om appen, alternativt logga ut och in igen?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
arnep
Du kan ju ladda från vanligt uttag hemma med medföljande kablage, det duger i väntan på laddboxen. Hämtade ut min andra trea för en vecka sedan, ingen att anmärka på, grymt nöjd precis som förra gången.
Om man har otur så kan det finnas risker med att dra för många Ampere under lång tid om man laddar i vanligt väguttag. Så läs på lite om det ifall du inte har koll på den biten redan.
Då var min väntan över. Fanns en liten repa på bakluckan men den kunde åtgärdas direkt på plats. Lite synd att kvalitetskontrollen inte är något vassare vid utlämning men riktigt bra att de tog in bilen och polerade bort repan. 38% laddning när jag hämtade så åkte raka vägen till supercharger och fyllde upp vilket gick snabbt. Fantastisk bil att köra. Känner direkt att detta är mitt bästa bilköp någonsin. Ska bli så skönt att aldrig mer besöka en bensinstation (annat än ta en korv). Kan inte tänka mig att jag någonsin igen skulle köpa en fossilbil. El är så mycket trevligare på alla sätt och vis. Tack klimatkrisen för detta!
Beställde min andra M3 för några veckor sedan - låste in priset på 629k för en M3 LR.
Men glömde lägga till dragkrok, vilket jag behöver för att lägga i vattenskoter, båt etc.
Ville lägga till dragkrok idag - fick då till svar att det kommer kosta 707k, dragkrok för 78k med andra ord, eftersom priset gått upp sedan jag lade beställningen.
Dessutom kommer bilen i februari 2023, och då får man 0SEK i miljöbonus för bilar över 700k.
Så en totalkostnad på 128k för dragkrok.
Jag får kika på alternativa lösningar.
Blir billigare att hyra en annan bil de gånger du behöver dragkrok än att lägga den kostnaden.
Tesla Model 3 SR, white, black interior, 19" wheels (no other options) ordered on 10th March 2022. Tesla have quoted a November 2022 delivery. We'll see what happens
As I said, we ordered our Tesla on 10th March and then had a message 9 days later saying we'd been matched to a car. We couldn't believe we'd been matched so quickly Unfortunately, we hadn't decided on the final spec of the car (we thought we had plenty of time tot make our final adjustments, given that we'd been given a November 2022 delivery date) so had to 'unmatch' the car. We've finalised the spec now so we'll have to wait to be matched again. I guess someone else will get 'our' car (earlier than they expected) so we hope you enjoy it
Dyker ju upp en och annan ny 3 Performance på Teslas sida. Kanske borde man klicka hem en sån och köra den gratis över sommaren? Om de nu verkligen tar bort bonusen för bilar över 700 tkr...
Dyker ju upp en och annan ny 3 Performance på Teslas sida. Kanske borde man klicka hem en sån och köra den gratis över sommaren? Om de nu verkligen tar bort bonusen för bilar över 700 tkr...
Så blir det nog säkert
Om de inte höjer till 800 tkr men tvilar
Börjar förstå varför bonusen försvinner 2022 troligen..
Utbetalningen borde vara antigen direkt till kreditbolaget/banken ( misstänker att många köper en med avbetalning) o inte direkt till privatperson.
Tycker det e rätt risigt att köpa en bil som är berättigad den a bonus, vänta ut den o sen PANG sälja
Även om ja själv får bonusen i år (ska dock ha min bil i minst 5 år som planerat) troligen så känns det nästan bättre att den ev försvinner, skattepengar kan användas till bättre syften
Det hade inte kostat några skattepengar alls att slopa momsen på elbilar, men envisas man med utbetalad subvention på fast belopp öppnar man för märkliga marginaleffekter.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
Det hade inte kostat några skattepengar alls att slopa momsen på elbilar, men envisas man med utbetalad subvention på fast belopp öppnar man för märkliga marginaleffekter.
Att staten inte får 120 000kr i moms kostar mer än att få in 120 000 och betala tillbaka 70 000. Eller hur räknar du?
Att staten inte får 120 000kr i moms kostar mer än att få in 120 000 och betala tillbaka 70 000. Eller hur räknar du?
Att inte kräva in skatt är ingen kostnad, om man inte räknar som Pomperipossa i Monismanien.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart