Jag är egenföretagare och kör ca 1000 mil privat, ca 500 mil i jobbet per år och tankar privat. Har testat teslakalkylen.se men har ändå några frågor som jag tror ni kan hjälpa till med.
Skulle gärna köpa en MY från Berlin men det är bara MYP nu om jag förstått det rätt och jag ogillar verkligen 21"-fälgarna som verkar vara ett krav på MYP så därför får det bli MY LR. Eller är det en smal sak att kränga 21"-tummarna och slänga på 19"-tummare kanske? (ogillar pga. vägljud, stötigare, minskad räckvidd, risk för skador på fälg).
Hur som helst, har förmånsbil idag men är öppen för personalbil och privatleasing också. Tänker att jag lägger ca 20% kontant och räknar på restvärde på ca 40% efter 3 år. Priserna verkar gått upp så grundpriset för MY LR är 729900, lack 24 000, vit interiör 13 000. Dragkrok eftermonteras för 11 700?
Miljöbonusen, är den 70k om jag lyckas regga bilen innan 31 maj? Blir bonusen 0 kr sen? Är det görbart att hinna få den bonusen tror ni?
https://www.teslakalkylen.com/view?id=6 ... 00074ba5a9
Frågor:
- 1. Hinner jag få bonusen om jag beställer typ första halvan april tror ni?
2. Tror ni det är värt att köpa en MYP för att få Berlin-varianten, vet vi om den är "bättre"?
3. Räknar jag rätt på ovan eller missar jag nåt uppenbart?