Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5547
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av OfarligTesla »

Börjar leta var man skall bege sig för att stenskottsfoilera nästa bil, så som 3an åldras inser jag att jag vill ha det på nästa bil men det är ju en djungel vart man skall gå. Testade WrapZone förut och var inte alls nöjd med det resultatet eller den långa processen för att de skulle rätta till felen de gjort, gav upp innan allt var fixat.

Autoshield finns väl men vad jag läst mig till på forumet så avslutar de väl med kanter kring allting som kameror, emblem osv? Kanter samlar väl på sig smuts med tiden vilket gör att de blir väldigt synliga, så var det iaf på den jag hade från WrapZone, var omöjligt att få kanterna helt rena även om det säkert blev värre av att den bilen var vit.

Tips/tankar mottages tacksamt.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av Gargamel »

Min bil som jag folierade gjorde jag hos en firma i Skogås.
Inte alls för dyra som en del är. Jag blev nöjd med dem iaf.

Bil & glasdesign Norden AB
Smärgelvägen 1 – 142 50 Skogås
Användarvisningsbild
mios
Teslaägare
Inlägg: 48
Blev medlem: 26 feb 2020 10:28
Ort: Sollentuna

Re: Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av mios »

Jag var/är väldigt nöjd med Wrapcenter, men det var ju två år sedan! Proffsigt bemötande, tydliga med vad de gjorde (för mig som förstagångsanvändare) och bra eftersupport vid en skada!
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5547
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av OfarligTesla »

Hur blev det med kanter hos dem? Är de synliga eller har de monterat av saker för att kunna vika in folien?

Att montera av saker är lite blandade känslor tycker jag, det behövs för att slippa kanterna men jag kan tänka mig att Tesla kommer klaga på det om någon del går sönder.
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av Guldis-54 »

mios skrev:
Jag var/är väldigt nöjd med Wrapcenter, men det var ju två år sedan! Proffsigt bemötande, tydliga med vad de gjorde (för mig som förstagångsanvändare) och bra eftersupport vid en skada!
WrapCenter gjorde helfoliering åt mig över stenskottsfolie,som Wrapzone satte på åt mig -17.
Folieringen gjorde WrapCenter-19 samt en lagning-20 pga skada.
Verkligen nöjd med WrapCenter.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Var gå för stenskottsfoliering i/runt Stockholm?

Inlägg av Melkin »

Jag har inte gjort något på min nya 3:a än, men pratade i förra veckan med Bil & Glasdesign som nämnts ovan. De uppgav att de viker in på huven, men monterar inte bort något, så en del kanter blir det. I och med att min bil är blå så kommer det enligt dem inte att synas annat än på väldigt nära håll, men på vit bil menade de att de kan synas då smuts samlas längs kanterna. De använder inga mallar utan skär ut vid installation så att det passar så bra som möjligt.

Prisuppgift jag fick var 17000 för frontpaket inkl speglar. 29000 för hela bilen, och då kunde de tänka sig att inkludera glastaket som annars kostar 1500 extra.

Kan även nämna att solfilm bakruta och sidorutorna i bak skulle kosta 5000, eller 4000 om man gör det samtidigt som PPF.

Har även tänkt höra med Wrapcenter, men har väldigt svårt att bestämma mig för om jag ska köra hela bilen eller bara fronten.

Såg att Tässla har Xpel frontpaket för 15300, men då kostar hela bilen drygt 60000. Verkar vara samma pris och beskrivning som Autoshield, så säkert de som utför arbetet?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Skriv svar