Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av hanseman »

jimhas skrev:
Tesla är inte som andra bilmärken eller företag för den delen. Hela grejen med allt hemlighetsmakeri handla om att bygga varumärke och Tesla vet precis vad de sysslar med. Elon Musk har koll på vad som kommuniceras ut från företaget och det mesta sköter han själv via Twitter, utvalda YouTubers eller journalister.

Hur många forum trådar "Ni som beställt en Opel" finns det?
Vilka andra bilköpare har koll på var fraktbåtarna med deras bilar är någonstans? https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Det finns en oerhörd kraft och förväntan i Teslas varumärke som få företag, typ Apple, är i närheten av. Få andra globala företag kan ta lika bra betalt som dessa. Kalla det överpriser om ni vill men det är något de gör som deras kunder gillar. Gillar man inte allt detta så ska man kanske inte köpa Tesla.. :)

Ps. Det kommer ett tresiffrigt antal MYP MIB till Sverige i mitten av maj... Ds
Källa?
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare

Inlägg av kamger »

Hört av en vän att han ska hämta upp en MYP från Trosta imorgon! (GIGA BERLIN)
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Trevligt :) ingen som hänger här på forumet ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare

Inlägg av kamger »

nä - han ska ha cashat sin bil också och fått VIN redan (blev tydligen uppringd igår av tesla för att hämta upp bilen imorgon).

Ska få VIN ikväll av honom för att bekräfta (samt bilder imorgon).
Användarvisningsbild
intrest3
Teslaägare

Inlägg av intrest3 »

kamger skrev:
Det är precis denna typ av kommentarer jag vill läsa i denna tråden. Spekulation och rycken, I love it!

(Jag är inte ironisk och känner inte att jag måste ha källförteckning, jag vill bara få upp hoppet om att jag snart får det beryktade SMS:et. Massa gnäll om Teslas kommunikation är jag ganska trött på… starta en tråd som ni kallar till ”gnäll på Tesla”)
MYP -24
M3LR -21
MYP -22
BYD atto 3
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

kamger skrev:
Wow, vad spännande!
Vet du när han beställde?
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare

Inlägg av kamger »

19 januari beställde han sin tesla. De på tesla sa att han kommer vara en av de första som får sin MYP.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Fredrik j skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
[Problemet tror jag delvis är just att bilarna säljer sig själv. Tesla behöver inte ha någon kundvård, för de säljer bra ändå. Men det kommer ju en dag för Tesla också när det börjar gå trögt att sälja alla bilar de kan producera, och då kommer de tvingas att ta tag i kundvården också. Då kan det vara riktigt svårt at vända ett dåligt renommé.
Tesla säljer ju otroligt många bilar i jämförelse med vad dom gjorde tidigare. Men det betyder ju inte att dom säljer otroligt många bilar.
Många andra tillverkare hanterar ju löpande betydligt större volymer. Skulle gissa att det finns enskilda återförsäljare i sverige som hanterar fler bilar på ett kvartal än Tesla gör totalt.
Jaaa... och... vad är din poäng?
Jag har aldrig sagt att de säljer otroligt många bilar. Bara att de säljer fler än någonsin, och utan att lägga pengar på marknadsföring.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Ibland behöver vi en gnäll dag på forumet men eftersom det börjar bli leveranser så är vi positiva i morgon :)

Men vad spännande!
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Pelle74

Inlägg av Pelle74 »

kamger skrev:
19 januari beställde han sin tesla. De på tesla sa att han kommer vara en av de första som får sin MYP.
Ändå ganska sen beställning, rätt många här inne som beställt innan.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

kamger skrev:
Ännu ett lysande exempel på att Tesla skiter i sina trogna kunder.
Folk har beställt bil för 2-3 år sedan för att få bilen tidigt när leveranserna kommer igång, också kommer det in någon från kanten i sista sekund, och springer förbi alla i kön. :lol: :lol: :lol:

(Om det nu inte var januari 2019...)
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Djastar

Inlägg av Djastar »

Trevligt med en leverans åtminstone :) förmodligen en av de bilarna som någon la upp ett foto på för ett tag sedan .
Flik 153
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

kamger skrev:
Det låter ju onekligen lite mysko med tanke på att det är gott om folk som beställt tidigare.
Jobbar han på Tesla eller känner någon som gör det? :)
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare

Inlägg av kamger »

kan ju vara så att de andra som är före i kön valt leasing eller finansiering istället för att betala kontant. Vem vet. Jag tror inte på det heller förän jag får VIN ikväll samt bilder imorgon!
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

kamger skrev:
kan ju vara så att de andra som är före i kön valt leasing eller finansiering istället för att betala kontant. Vem vet. Jag tror inte på det heller förän jag får VIN ikväll samt bilder imorgon!
Eller så har de andra beställt en bil med färg. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

kamger skrev:
Är det inte kväll nu :lol: :lol:
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Nicke Nyfiken skrev:
Fredrik j skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
[Problemet tror jag delvis är just att bilarna säljer sig själv. Tesla behöver inte ha någon kundvård, för de säljer bra ändå. Men det kommer ju en dag för Tesla också när det börjar gå trögt att sälja alla bilar de kan producera, och då kommer de tvingas att ta tag i kundvården också. Då kan det vara riktigt svårt at vända ett dåligt renommé.
Tesla säljer ju otroligt många bilar i jämförelse med vad dom gjorde tidigare. Men det betyder ju inte att dom säljer otroligt många bilar.
Många andra tillverkare hanterar ju löpande betydligt större volymer. Skulle gissa att det finns enskilda återförsäljare i sverige som hanterar fler bilar på ett kvartal än Tesla gör totalt.
Jaaa... och... vad är din poäng?
Jag har aldrig sagt att de säljer otroligt många bilar. Bara att de säljer fler än någonsin, och utan att lägga pengar på marknadsföring.
Min poäng är att man bara skulle behöva en kundvårdsorganisation motsvarande vad någon av dom mindre återförsäljarna har. Det skulle ju knappast påverka deras resultat nämnvärt.
Användarvisningsbild
JohnnyBravo
Teslaägare

Inlägg av JohnnyBravo »

Låter konstigt då jag beställde svart/svart redan juli förra året med Sthlm som upphämtning. Men, blir såklart väldigt glad om allt börjar rulla på :).
(Och ja, allt e löst med finansiering). Väntar och hoppas :)
Jjkalla

Inlägg av Jjkalla »

MY LR + 20” induction = MYP i mångas värld så missförstånd har ju skett förut…
Användarvisningsbild
Beer_ok7
Teslaägare

Inlägg av Beer_ok7 »

Samma här, beställde svart/svart i september 2021. Var förbi Trosta igår och pratade med de på plats. Första bilarna skulle komma i veckan lät det som. Jag hann dessutom prata med chaffisen på knackig engelska att dessa bilar han hade på släp skulle till Berlin. Frågade flera gånger för att försäkra mig att dessa verkligen skulle till Berlin vilken han bekräftade. Väldigt märkligt.
94DB258D-B9A8-4D31-807E-517DB5BD2ED8.jpeg
Nikohm

Inlägg av Nikohm »

Jjkalla skrev:
MY LR + 20” induction = MYP i mångas värld så missförstånd har ju skett förut…
Är nog ingen här inne som tror det iaf men dom som inte är i teslasfären kanske misstar sig :lol:
Användarvisningsbild
Berka
Teslaägare

Inlägg av Berka »

Beer_ok7 skrev:
Samma här, beställde svart/svart i september 2021. Var förbi Trosta igår och pratade med de på plats. Första bilarna skulle komma i veckan lät det som. Jag hann dessutom prata med chaffisen på knackig engelska att dessa bilar han hade på släp skulle till Berlin. Frågade flera gånger för att försäkra mig att dessa verkligen skulle till Berlin vilken han bekräftade. Väldigt märkligt.
Kanske dem övningskörde förseriebilar :lol:
Jag åkte förbi Norrköping idag och fortfarande inga bilar där iaf
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Inlägg av markuswesterberg »

Berka skrev:
Beer_ok7 skrev:
Kanske dem övningskörde förseriebilar :lol:
Jag åkte förbi Norrköping idag och fortfarande inga bilar där iaf
Tror det var något event för SA på Trosta igår för min var påväg dit igår fm. De hade kanske några bilar där som de fick köra men låter ju onekligen skumt att de skeppar upp dem till Sthlm bara för det och sedan tillbaka till Berlin…
Användarvisningsbild
kamger
Teslaägare

Inlägg av kamger »

Han bekräftade iaf att det var B på 11:e tecknet i VIN numret.
Användarvisningsbild
SomTam
Teslaägare

Inlägg av SomTam »

kamger skrev:
Han bekräftade iaf att det var B på 11:e tecknet i VIN numret.
Tror någon trollar lite? :P
Skriv svar