Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jontez
Teslaägare

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jontez »

Honkan skrev:
Fick precis denna så nu är det bekräftat från Tesla att det genomförs leverans denna vecka :)

Blev ingen lång paus från tråden :lol:
NU känns det på riktigt. Leveranser denna vecka?!
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Jag tror jimhas är en säker källa och vill säkert inte berätta här var infon kommer ifrån.
Men en kvalificerad gissning är att han/hon har kontakter eller jobbar inom Tesla.
Tresiffrigt med svart/svart i Maj är min gissning.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Hej, det är jag som hämtade ut bilen i förmiddags som kamger nämner i Trosta. Skapade ett konto här på Teslaclubsweden eftersom jag ser att tråden verkar gå lite i spinn. Är det något ni undrar över, hör av er. Av integritetsskäl vill jag inte dela regnr och VIN, hoppas ni förstår. Kan dock ta foton eller svara på andra frågor :)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

stepstone skrev:
Hej, det är jag som hämtade ut bilen i förmiddags som kamger nämner i Trosta. Skapade ett konto här på Teslaclubsweden eftersom jag ser att tråden verkar gå lite i spinn. Är det något ni undrar över, hör av er. Av integritetsskäl vill jag inte dela regnr och VIN, hoppas ni förstår. Kan dock ta foton eller svara på andra frågor :)
Hej och välkommen!

När beställde du bilen, och vilken betalningsform använde du?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

stepstone skrev:
Har du någon aning om varför du är prioriterad gällande leverans när det finns andra som beställt långt före dig?
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

Tellus skrev:
Jag tror jimhas är en säker källa och vill säkert inte berätta här var infon kommer ifrån.
Men en kvalificerad gissning är att han/hon har kontakter eller jobbar inom Tesla.
Tresiffrigt med svart/svart i Maj är min gissning.
Så du tror att jimhas är en av Teslas mullvadar här på TCS?

När man är på Teslas SC så vet de precis allt som skrivs här, även på den slutna delen. :lol: :lol: :lol:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Nicke Nyfiken skrev:
stepstone skrev:
Hej och välkommen!

När beställde du bilen, och vilken betalningsform använde du?
Hej, beställde i mitten av januari, valde ingen finansiering genom Tesla.
larjon skrev:
stepstone skrev:
Har du någon aning om varför du är prioriterad gällande leverans när det finns andra som beställt långt före dig?
Vet inte, men en del beror säkert på vilka färgkombinationer som valts. Jag valde svart interiör och exteriör.
Användarvisningsbild
hanseman
Teslaägare

Inlägg av hanseman »

stepstone skrev:
Grattis till din leverans först och främst :D Hur upplever du byggkvalitén, har du hunnit gå igenom panel-gaps etc?
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

hanseman skrev:
Grattis till din leverans först och främst :D Hur upplever du byggkvalitén, har du hunnit gå igenom panel-gaps etc?
Tack så mycket! Har inte gått och mätt panelgap som jag sett att en del personer gör på Youtube, etc. Men när jag tog ett varv runt bilen vid leverans såg jag inget att anmärka på. Tycker byggkvaliteten verkar bra :)
Användarvisningsbild
JohnnyBravo
Teslaägare

Inlägg av JohnnyBravo »

Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning. Han gav Ingen orsak eller annan anledning till varför det blev såhär. Min åsikt? Jävligt dåligt hanterat. Men, hoppas de stämmer och att allt rullar på nu :)
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare

Inlägg av Lindstromer »

JohnnyBravo skrev:
Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning. Han gav Ingen orsak eller annan anledning till varför det blev såhär. Min åsikt? Jävligt dåligt hanterat. Men, hoppas de stämmer och att allt rullar på nu :)
Beställningsdatum spelade väl i stort sett inte någon roll när Model 3 kom till Europa, så kan inte tänka mig att det skulle ändrats nu. Känns mer som slumpen styr det. ;) :roll:
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
rolundb
Teslaägare

Inlägg av rolundb »

kamger skrev:
Bevis... fick inte dela VIN dock.
Varför skulle Tesla reglera huruvida du får dela VIN på din egna bil eller inte?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

JohnnyBravo skrev:
Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning.

yeah... right.. :lol: :lol: :lol: :lol:

Model 3 2019... Öppnades för beställning i december 2018 för de som hade förbokat... Jag bokade min i slutat av april 2019 och hämtade den 3 veckor senare. Långt för andra som stått i kö.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
JohnnyBravo
Teslaägare

Inlägg av JohnnyBravo »

Jeppe_E skrev:
JohnnyBravo skrev:
Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning.

yeah... right.. :lol: :lol: :lol: :lol:

Model 3 2019... Öppnades för beställning i december 2018 för de som hade förbokat... Jag bokade min i slutat av april 2019 och hämtade den 3 veckor senare. Långt för andra som stått i kö.
Fan nu blir man ju orolig igen :(
Användarvisningsbild
Berka
Teslaägare

Inlägg av Berka »

stepstone skrev:
Kul! Vet du om din beställning blev matchad mot bilen i Tyskland eller efter bilen anlänt TS i Sverige? Och hur lång framförhållning var det mellan sms och uthämtning?

Jag väntar(oerhört mycket) svart/svart, beställd 25e januari med egen finanserna. :lol:
Användarvisningsbild
Esandh
Teslaägare

Inlägg av Esandh »

stepstone skrev:
Wow! Grattis!!
Sandman
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Inlägg av Arctic Drifter »

stepstone skrev:
Kan du inte validera dig som Teslaägare här på forumet? Eller du kanske inte vill det p.g.a. integritetsskäl?

Lägg gärna ut lite mer bilder, eller skärmdumpar från Tesla-kontot. Behöver ju inte röja dig för det men ändå presentera något som kan övertyga mig om att det inte är en provkörningsbil på bilderna... Lycka till! :D
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Berka skrev:
Kul! Vet du om din beställning blev matchad mot bilen i Tyskland eller efter bilen anlänt TS i Sverige? Och hur lång framförhållning var det mellan sms och uthämtning?

Jag väntar(oerhört mycket) svart/svart, beställd 25e januari med egen finanserna. :lol:
Jag fick min VIN och slutfaktura tre dagar innan den blev inregistrerad i Sverige enl. VTR. Från VIN och faktura till leverans tog alltså 1½-2 veckor ungefär.
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Arctic Drifter skrev:
Kan du inte validera dig som Teslaägare här på forumet? Eller du kanske inte vill det p.g.a. integritetsskäl?

Lägg gärna ut lite mer bilder, eller skärmdumpar från Tesla-kontot. Behöver ju inte röja dig för det men ändå presentera något som kan övertyga mig om att det inte är en provkörningsbil på bilderna... Lycka till! :D
Hur "bevisar" man att man inte har en provkörningsbil och varför skulle jag egentligen bry mig om att bevisa det? Jag får inte ut något av att argumentera med främlingar på nätet. No offense =)

Anledningen att jag skrev längre upp i tråden är för att berätta att det börjat ske leveranser i Sverige, för alla som väntar, samt om det är någon som är nyfiken på något speciellt om produktionsserien av MYP från Berlin. Hoppades på lite glädje här bland alla som otåligt väntar på sin beställning. Vill man ha en bild så önska gärna något specifikt :)
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Stort grattis! :D

Hoppas att även vita rullar igång.. Jag har en MYP och LR beställd.. Tänkte ta den första som dyker upp, beroende på hur det blir med bonusen..
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

rolundb skrev:
kamger skrev:
Bevis... fick inte dela VIN dock.
Varför skulle Tesla reglera huruvida du får dela VIN på din egna bil eller inte?
Det är inte kamger som fått bilen, utan stepstone.

Det är nog inte tesla som sagt till att VIN inte får delas.
Det är troligtvis stepstone som sagt till kamger att inte dela ut VIN och regnr till resten av världen och det har jag all förståelse för.. :)

Gött stepstone att det är leveransdags för fler och skicka gärna bilder på sådant som skiljer från LR..

Tex sätena, hatthylla, och annat trevligt... :)
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Ilduce77 skrev:
Det är inte kamger som fått bilen, utan stepstone.

Det är nog inte tesla som sagt till att VIN inte får delas.
Det är troligtvis stepstone som sagt till kamger att inte dela ut VIN och regnr till resten av världen och det har jag all förståelse för.. :)

Gött stepstone att det är leveransdags för fler och skicka gärna bilder på sådant som skiljer från LR..

Tex sätena, hatthylla, och annat trevligt... :)
Stämmer bra.

Är ny Teslaägare så har inte järnkoll på skillnaderna men kan ta några bilder på säten & hatthylla. Något mer? :)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

stepstone skrev:
Stämmer bra.

Är ny Teslaägare så har inte järnkoll på skillnaderna men kan ta några bilder på säten & hatthylla. Något mer? :)
Vad fick du för Typ2-kabel med till bilen, och hur lång är den?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Inlägg av markuswesterberg »

Nicke Nyfiken skrev:
stepstone skrev:
Stämmer bra.

Var det inte UMC de skulle sluta leverera med bilen? I vilket fall undrar jag samma sak men även om UMC var med vid leverans?
Användarvisningsbild
stepstone
Teslaägare

Inlägg av stepstone »

Nicke Nyfiken skrev:
stepstone skrev:
Stämmer bra.

Bifogar bild på laddkabel, hatthylla, passagerarstol :)
IMG_0070.jpg
IMG_0071.jpg
IMG_0073.jpg
Skriv svar