Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
-
Re: Ni som beställt MYP
Mötte fyra lastbilar precis med både och svarta och vita bilar lastade.
Utanför Landskrona.
Utanför Landskrona.
Fel håll! Stanna i MalmöForce-Walker skrev:Mötte fyra lastbilar precis med både och svarta och vita bilar lastade.
Utanför Landskrona.

Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
Någon mer som har exakt samma spec/upphämtning som mig och också saknar datum? Har aldrig haft ett datum i appen
Vet inte alls hur länge man ska ha is i magen här då jag inte får något vettigt ur Tesla. Blir utan bil 1 juni och har ganska stort behov. Trist att behöva titta på ett annat märke.
Någon mer som har exakt samma spec/upphämtning som mig och också saknar datum? Har aldrig haft ett datum i appen

Vet inte alls hur länge man ska ha is i magen här då jag inte får något vettigt ur Tesla. Blir utan bil 1 juni och har ganska stort behov. Trist att behöva titta på ett annat märke.
- markuswesterberg
- Teslaägare
Detta är ju BIG NEWS om det är sant. Walker brukar ju inte ljuga vad jag vet så jag litar på dettaForce-Walker skrev:Mötte fyra lastbilar precis med både och svarta och vita bilar lastade.
Utanför Landskrona.

- Lindstromer
- Teslaägare
Samma här, 10 januari 22 la jag beställning på en identisk. Det lär väl komma med tiden.DrThomas skrev:Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
Någon mer som har exakt samma spec/upphämtning som mig och också saknar datum? Har aldrig haft ett datum i appen![]()
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Mötte dem nu strax innan Ljungby! Blandat svara å vita.Force-Walker skrev:Mötte fyra lastbilar precis med både och svarta och vita bilar lastade.
Utanför Landskrona.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag la en beställning tidigare än så, 5/1-22 om jag inte minns fel, och jag har fått datum Juni 14-30. Har gjort betalningen klar. Men enligt SA så kan jag få leverans tidigare än Juni 14-30 beroende på tillgång, så jag tror att det kan trilla in ytterligare datum på flera de närmsta veckorna.Lindstromer skrev:Samma här, 10 januari 22 la jag beställning på en identisk. Det lär väl komma med tiden.DrThomas skrev:Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
Någon mer som har exakt samma spec/upphämtning som mig och också saknar datum? Har aldrig haft ett datum i appen![]()
Jjkalla skrev:Jag la en beställning tidigare än så, 5/1-22 om jag inte minns fel, och jag har fått datum Juni 14-30. Har gjort betalningen klar. Men enligt SA så kan jag få leverans tidigare än Juni 14-30 beroende på tillgång, så jag tror att det kan trilla in ytterligare datum på flera de närmsta veckorna.Lindstromer skrev:Samma här, 10 januari 22 la jag beställning på en identisk. Det lär väl komma med tiden.DrThomas skrev:Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
Teslas automatiska matchningssystem fungerar verkligen jättebra.

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Verkligen! Känns mer som ett lotteri än en kö. :/Jeppe_E skrev:Jjkalla skrev:Jag la en beställning tidigare än så, 5/1-22 om jag inte minns fel, och jag har fått datum Juni 14-30. Har gjort betalningen klar. Men enligt SA så kan jag få leverans tidigare än Juni 14-30 beroende på tillgång, så jag tror att det kan trilla in ytterligare datum på flera de närmsta veckorna.Lindstromer skrev:Samma här, 10 januari 22 la jag beställning på en identisk. Det lär väl komma med tiden.DrThomas skrev:Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
Teslas automatiska matchningssystem fungerar verkligen jättebra.![]()
![]()
Mailade försäljningen nu för att se vad de svarar. Vet att någon här i forumet fått svar på samma fråga att det är en bugg i appen för vissa. Vilket jag har svårt att tro då appen är egentligen en webbsida som läses in + att det inloggade läget på webben visar ju samma sak. Återkommer med vad de svarar.
Samma här Vit/svart, beställd förra året, aldrig haft något datum. Får snällt vänta tills man får ett datum. Kommer hyra bil månad för månad här under sommaren. Hoppas såklart att få ett datum, men känns väldigt osäkert.DrThomas skrev:Hänger inte riktigt med i allas analyser här. Men jag har inget leveransdatum alls. Beställt en vit/svart modell till Trosta. Lade beställningen i början av sept 2021 och har finanseringen klar.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Vi kan ju hoppas på att vi som beställt för länge sen och inte fått något datum beror på att dom hoppas kunna leverera nu snart när det börjar trilla in bilar. Och dom nyaste beställningarna har dom satt leverans i juli nu redan för dom Hoppas dom levererat tidigare ordrar tills dess.
Hoppas
Hoppas

Model Y performance
Väntar på en vit/svart MYP, Trosta och inte fått ngt efter att april försvann. Kan det bero på om man valt total självkörningsförmåga eller ej och att det påverkar "hoppen" i turordningen?

Full fart på transporterna idag! 2 lastbilar vid svågetorp i Malmö.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Följ efter dem och sätt en lapp med Jens på en vit.... 
Stannar den i Malmö? Lastas alla av? Förväntansfull..

Stannar den i Malmö? Lastas alla av? Förväntansfull..
En transport med svarta YP påväg norrut , troligtvis GBG
Sågs utanför Falkenberg
Sågs utanför Falkenberg
Som gammal underrättelse officer så blir man ju imponerad av era iakttagelser 
Glöm inte bort rapporteringsmallen 7S
Stund
Ställe
Styrka
Slag
Sysselsättning
Symbol
Sagesman
Bra att öva!
Gött att se att leveranser är på Gång!

Glöm inte bort rapporteringsmallen 7S

Stund
Ställe
Styrka
Slag
Sysselsättning
Symbol
Sagesman
Bra att öva!
Gött att se att leveranser är på Gång!
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- AndIT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas51215
För er som inte läser Google Sheetet (tillräckligt) regelbundet kan jag informera om att jag under morgonen erhöll VIN för en Vit/Svart MYP beställd juni2020.
Förregistrerades hos Transportstyrelsen under gårdagen.
Tesla MS G/S -2023
Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Tesla MY LR AWD V/S -2021
Tesla M3 LR AWD FSD V/S -2019
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Volvo V40 Classic 2.0 -2004
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Med andra ord så levereras vit/svarta från och med denna veckan också (iallafall enligt planeringen).AndIT skrev:För er som inte läser Google Sheetet (tillräckligt) regelbundet kan jag informera om att jag under morgonen erhöll VIN för en Vit/Svart MYP beställd juni2020.
- JohnnyBravo
- Teslaägare
VIN i appen eller i källkoden?AndIT skrev:För er som inte läser Google Sheetet (tillräckligt) regelbundet kan jag informera om att jag under morgonen erhöll VIN för en Vit/Svart MYP beställd juni2020.
- AndIT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas51215
Vin i källkod (efter godkännande av Tesla Vision).
Lev ”senast” 19e, om man skall tro Tesla - det gör jag dock inte med säkerhet, så vi får se
Varit utan bil (MYLR) sedan första veckan i mars, så börjar vänja mig av ett förhållandevis begränsat liv ändå
Lev ”senast” 19e, om man skall tro Tesla - det gör jag dock inte med säkerhet, så vi får se

Varit utan bil (MYLR) sedan första veckan i mars, så börjar vänja mig av ett förhållandevis begränsat liv ändå

Tesla MS G/S -2023
Tesla MY RWD B/S -2023
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
Tesla MS Plaid G/V
Tesla MYP V/S -2022
Volvo XC60 D4 -2018
Volvo XC70 D4 -2015
Citroën C3 1,4 -2006
Volvo V50 1,8F -2006
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Är det inte lite mysko att det inte är fler svarta på gång?
Kanske är en hel drös med konstigt folk som har beställt men som inte hänger här iofs.
Kanske är en hel drös med konstigt folk som har beställt men som inte hänger här iofs.

Svart Model Y Performance
Listan här indikerar ju på att det är dubbelt så många som valt vit över svart. Så jag skulle säga tvärtom. Det är konstigt att det inte är fler vita på släpenlarjon skrev:Är det inte lite mysko att det inte är fler svarta på gång?

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Sant, men jag tänkte mer på att det inte är så många med svarta bilar på vår lista som börjat betas av än.Jeppe_E skrev:Listan här indikerar ju på att det är dubbelt så många som valt vit över svart. Så jag skulle säga tvärtom. Det är konstigt att det inte är fler vita på släpenlarjon skrev:Är det inte lite mysko att det inte är fler svarta på gång?

Svart Model Y Performance