Beställde 3 Feb 2020
Äntligen!
Moderator: Redaktion
hp_sthlm skrev:Fick precis förväntat uthämtningsdatum 17 Maj och VIN för en VIT MYP![]()
Beställde 3 Feb 2020
Äntligen!
Hade du fått något prel.datum tidigare, ex i Juni?hp_sthlm skrev:Fick precis förväntat uthämtningsdatum 17 Maj och VIN för en VIT MYP![]()
Beställde 3 Feb 2020
Äntligen!
markuswesterberg skrev:Nej, så är det tyvärr alltså inte. Se mitt tidigare inlägg. Nedan utdrag från Teslakalkylen och Dannis svar på just denna fråga:Jake_F skrev:Som jag förstått det ändras förmånsvärdet även för redan inregistrerade. Enligt Teslakalkylen.com sänks det 16% från 7390:- till 6218:- den 1/7. Jag tänker att jackpot är att få den inreggad innan så man får del av bonusen och sedan det nya förmånsvärdetWallingstam skrev:Är det någon insatt som räknat på vad nya förmånsvärdet blir på MYP?
Tänker om man ska försöka dra ut på lev. till efter 1/7 eller ej?
Samtidigt funderar jag på om inte förmånsvärdet ändå justeras i efterhand, en bekant med en M3 har tydligen fått ändrat förmånsvärde ett par ggr sedan han tog ut sin bil.
9000 kr? Menar du 900 kr högre förmånsvärde?kamger skrev:markuswesterberg skrev:Nej, så är det tyvärr alltså inte. Se mitt tidigare inlägg. Nedan utdrag från Teslakalkylen och Dannis svar på just denna fråga:Jake_F skrev:Som jag förstått det ändras förmånsvärdet även för redan inregistrerade. Enligt Teslakalkylen.com sänks det 16% från 7390:- till 6218:- den 1/7. Jag tänker att jackpot är att få den inreggad innan så man får del av bonusen och sedan det nya förmånsvärdetWallingstam skrev:Är det någon insatt som räknat på vad nya förmånsvärdet blir på MYP?
Samtidigt funderar jag på om inte förmånsvärdet ändå justeras i efterhand, en bekant med en M3 har tydligen fått ändrat förmånsvärde ett par ggr sedan han tog ut sin bil.
Innebär detta att man bör hämta ut bilen innan 1/7 för att få BONUS på 70 k men då måste man betala 16% mer i förmånsvärde (7390) ?. Innebär väl ca 9000 kr * 36 månader i skillnad på förmånsvärde för de som skaffar bilen efter 1/7 vs före. Då tar man hellre bonusen på 70k eftersom man inte kan få båda.
Finns fortfarande inget bestämt angående bonustak. Men jag är ju rätt säker på att om du får uthämtning innan Q2 är slut och du säger att du inte vill hämta den fören efter 1:e juli så säger Tesla att då ställer vi dig sist i könkamger skrev:markuswesterberg skrev:Nej, så är det tyvärr alltså inte. Se mitt tidigare inlägg. Nedan utdrag från Teslakalkylen och Dannis svar på just denna fråga:Jake_F skrev:Som jag förstått det ändras förmånsvärdet även för redan inregistrerade. Enligt Teslakalkylen.com sänks det 16% från 7390:- till 6218:- den 1/7. Jag tänker att jackpot är att få den inreggad innan så man får del av bonusen och sedan det nya förmånsvärdetWallingstam skrev:Är det någon insatt som räknat på vad nya förmånsvärdet blir på MYP?
Innebär detta att man bör hämta ut bilen innan 1/7 för att få BONUS på 70 k men då måste man betala 16% mer i förmånsvärde (7390) ?. Innebär väl ca 9000 kr * 36 månader i skillnad på förmånsvärde för de som skaffar bilen efter 1/7 vs före. Då tar man hellre bonusen på 70k eftersom man inte kan få båda.
hp_sthlm skrev:Fick precis förväntat uthämtningsdatum 17 Maj och VIN för en VIT MYP![]()
Beställde 3 Feb 2020
Äntligen!
waterboy skrev:9000 kr? Menar du 900 kr högre förmånsvärde?kamger skrev:markuswesterberg skrev:Nej, så är det tyvärr alltså inte. Se mitt tidigare inlägg. Nedan utdrag från Teslakalkylen och Dannis svar på just denna fråga:Jake_F skrev:Som jag förstått det ändras förmånsvärdet även för redan inregistrerade. Enligt Teslakalkylen.com sänks det 16% från 7390:- till 6218:- den 1/7. Jag tänker att jackpot är att få den inreggad innan så man får del av bonusen och sedan det nya förmånsvärdetWallingstam skrev:Är det någon insatt som räknat på vad nya förmånsvärdet blir på MYP?
Fast om bilen är registrerad/påställd spelar din sjukdom ingen roll?!markuswesterberg skrev:Ja, "priset" för höjt förmånsvärde är ju olika beroende på om man också äger sitt bolag eller om man "bara" är anställd. Men bäst vore som Jeppe_E säger att få både bonus och sänkt förmånsvärde, vilket ändå känns realistiskt, genom att hämta ut bilen efter 1 juli. Jag kommer bara sjukanmäla mig några gånger på uthämtningsdagen och förhala till efter 1 juli isf. Jag har väntat i mer än två år på bilen nu, då får Tesla bjuda till lite...
Intressant att dom inte ens planerat för det, då lär de inte hända innan 1 juli...Honkan skrev:Mailade regeringskansliet för att få status.
Den blir förregistrerad innan uthämtning men registreras och tas i trafik först vid uthämtning, väl? Är det inte det man går på? Är ju såklart en viktig poäng!bernis skrev:Men det hänger väl ändå på när bilen blir inregistrerad och inte när den hämtas ut? Så det lär väl inte spela någon roll ifall man hämtar den efter 1:à Juli?