Men va f...n händer i Stockholm? Är det nån mer som fått leverans, kan det vara så att mörkertalet är större än man trott och det är en massa bilar som rullar ut till kunder som inte hänger här?
Vore som sagt intressant med en uppdatering från Trosta
Tror att min står i Trosta och väntar på regplåtar. Byggdes 13/5, avställd 16/5 (hittade regnr på slutfakturan).
Står prel leverans på fredag enligt slutfakturan Väntar bara på SMS/samtal från Tesla med bekräftelse!
Spännande. Du ligger 3-4 platser före mig enligt listan, Så snart kanske det är min tur
Men va f...n händer i Stockholm? Är det nån mer som fått leverans, kan det vara så att mörkertalet är större än man trott och det är en massa bilar som rullar ut till kunder som inte hänger här?
Tror att min står i Trosta och väntar på regplåtar. Byggdes 13/5, avställd 16/5 (hittade regnr på slutfakturan).
Står prel leverans på fredag enligt slutfakturan Väntar bara på SMS/samtal från Tesla med bekräftelse!
Spännande. Du ligger 3-4 platser före mig enligt listan, Så snart kanske det är min tur
Lite trassel med dagens inläsningar av ny veckodata från Transportstyrelsen. Det dröjer nog någon timme till (innan de blir sökbara på car.info) men jag kan åtminstone se att det kom in 173 st nya för-registrerade Berlin-bilar utöver de som fanns innan.
Lite trassel med dagens inläsningar av ny veckodata från Transportstyrelsen. Det dröjer nog någon timme till (innan de blir sökbara på car.info) men jag kan åtminstone se att det kom in 173 st nya för-registrerade Berlin-bilar utöver de som fanns innan.
Wow! Verkligen lovande!
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24 Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Tänkte att ni kanske är intresserade av en liten summering efter 24h ägande.
Jag går från en Model 3 Long range RWD 2019 så det är min referenspunkt.
Panelgaps:
Ser bra ut, ska man vara väldigt nitisk så finns det kanske lite för mkt avstånd på sidorna av bakluckan men med svart bil och på någon meters avstånd så är det absolut inget som man märker
Kvalitet:
Känns väldigt gediget byggd. Mycket bättre känsla i tex dörrar när man stänger. Känns väldigt snarlikt tyska premiumbilar. I övrigt inga anmärkningar utan allt känns som att det sitter bra där det ska. Chassit känns utmärkt, den är styv men absolut inte obekväm. Över dålig väg och vägbulor känns den helt rätt. Inget konstigt slamrande.
Utrymmen:
Har inte mätt något men är helt klart mer plats i baksätena och stort plus för att man kan vinkla bak de bakre ryggstöden. Känslan är att den känns mkt större än model 3 invändigt utan att ha varit framme med tumstock och mätt. Sambon säger att hon får mkt mer plats bak och barnstolen var mycket lättare att få plats med samt att det är mer utrymme fram än vad det var med samma stol i model 3. Får man inte plats med allt man behöver på långresa så har man nog för många barn.
Akustik:
Största överraskningen, var ljusår före model 3 2019. Skulle våga jämföra det med tysk suv av typ GLC eller liknande. Hör inget speciellt däckljud trots de stora fälgarna. Tyst och behagligt i kupén och mkt bättre tätning mot passerande bilar, sannolikt tack vare laminerade glas fram o bak vilket jag inte hade på model 3.
Fart:
Går som skjuten ur en kanon om man inte har model s P som referenspunkt.
Generellt omdöme:
Som tesla fanboy får bilen 5 toast av 5 möjliga.