Elon Musk anklagad för blottning

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10934
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Jerker »

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Bj ... -blottning
Elon Musk beskylls för att ha blottat sig för en flygvärdinna när hon masserade honom på hans privatjet.

Enligt anklagelserna erbjöd han sig även att köpa en häst åt kvinnan i utbyte mot sex, skriver Business Insider.
Elon Musk säger att ”det finns mycket mer i den här historien”.

Elon Musk, 50, är grundare av Tesla och Space X, har nyligen kommit överens med Twitter om ett köp och rankas som världens rikaste man av Forbes.

Nu anklagas han för att ha blottat sig för en flygvärdinna som jobbade för hans bolag Space X. Enligt anklagelserna ska ha även ha tagit på kvinnan utan samtyckte och erbjudit sig att köpa en häst i utbyte mot sex, rapporterar Business Insider.
Händelsen är sex år gammal

Anklagelserna härrör från en händelse 2016 då kvinnan jobbade som flygvärdinna på Elon Musks privatjet. I samband med att hon masserade honom under en flygning till London ska han ha visat sin penis och gjort sexuella närmanden.

Space X ska enligt tidningen ha betalat kvinnan motsvarande 2,5 miljoner kronor i avgångsvederlag och i utbyte mot hennes tystnad.

Överenskommelsen uppges ha skrivits under i november 2018 efter att hon anmält händelsen till personalavdelningen på Space X och anlitat en advokat.

Kvinnan lämnar inga kommentarer till Business Insider. Tidningen hänvisar i stället till en av hennes vänner som på uppmaning av advokaten påstås ha redogjort för anklagelserna i ett signerat dokument. Insider säger sig även ha sett andra handlingar som styrker berättelsen, bland annat mejl.

– Jag kände absolut ett ansvar att komma ut med det här, särskilt nu. Han är världens rikaste man, säger vännen.

Elon Musk säger till Business Insider att ”det finns mycket mer i den här historien” och att den är ”politiskt motiverad”:

– Om jag hade en dragning åt sexuella trakasserier är det osannolikt att detta skulle vara första gången det kommer fram under hela min 30-åriga karriär.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8736
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Pontus »

Jag Blir alltid lite fundersam när det kommer sådana här anklagelser mot väldigt rika människor och ofta verkar dom komma flera år efter händelserna. Frågan blir ju hur mycket pengarna spelar in, känns som det finns för många advokater som försöker tjäna pengar på detta genom att utnyttja båda sidorna.
Skulle det vara sant till den grad det nu anklagas för så är det ju väldigt otrevlig ska man väl säga.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av mati »

Jag kände absolut ett ansvar att komma ut med det här, särskilt nu. Han är världens rikaste man, säger vännen.
Just det. Ansvar, efter 6 år, hmm. Hade han varit näst rikast i världen så hade det inte varit så dramatiskt?
Jävla bullshit.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av MWall »

Det sägs att kvinnor aldrig ljuger om sånt här. Det fick vi väl lära oss under Me Too? :lol:

Nä men det är omöjligt för oss att veta vad som hänt. Och det vet de ju om. Jag tror det handlar om pengar.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10934
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Jerker »

MWall skrev:
Nä men det är omöjligt för oss att veta vad som hänt.
Ja, alla sådana här skriverier är sådant som jag känner att jag inte kan ha nån uppfattning om. Jag vet absolut ingenting om vad som egentligen har hänt, hur Musk egentligen är som person, vem den här kvinnan är och vad hon kan tänkas ha för tankar om det etc. etc. Därför väljer jag att inte ta nån som helst ställning till det. Jag bara delade nyheten eftersom jag ansåg att det var av allmänintresse på ett sånt här forum att detta har publicerats.

Jag förhåller mig till detta på samma sätt som jag förhåller mig till de olika anklagelserna mellan Depp och Heard, dvs. inte alls.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7422
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av TiborBlomhall »

Kan bero på tidiga morgontimman men först trodde jag "blottning" var nån aktieteknisk term i stil med "blankning" :lol: :oops:
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Kriper »

Klart att artikeln i AB luktar sensationslystnad. Denna i Dagens Nyheter, däremot, är ganska uppseendeväckande läsning.

https://www.dn.se/ekonomi/elon-musk-ras ... tisk-fond/
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av MWall »

Jerker skrev:
MWall skrev:
Nä men det är omöjligt för oss att veta vad som hänt.
Ja, alla sådana här skriverier är sådant som jag känner att jag inte kan ha nån uppfattning om. Jag vet absolut ingenting om vad som egentligen har hänt, hur Musk egentligen är som person, vem den här kvinnan är och vad hon kan tänkas ha för tankar om det etc. etc. Därför väljer jag att inte ta nån som helst ställning till det. Jag bara delade nyheten eftersom jag ansåg att det var av allmänintresse på ett sånt här forum att detta har publicerats.

Jag förhåller mig till detta på samma sätt som jag förhåller mig till de olika anklagelserna mellan Depp och Heard, dvs. inte alls.

Depp och Heard undviker jag aktivt. Tar inte ställning. Bryr mig inte om kändisar. Tycker vårt samhälle är alldeles för intresserade av personer som råkar vara kända. Jag tycker det är lika intressant som bråk mellan Danne och Maggan i Östervåla.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av MWall »

Kriper skrev:
Klart att artikeln i AB luktar sensationslystnad. Denna i Dagens Nyheter, däremot, är ganska uppseendeväckande läsning.

https://www.dn.se/ekonomi/elon-musk-ras ... tisk-fond/

Att det inte är en dans på rosor att arbeta på Tesla tror jag alla förstått sen tidigare.
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av tslaqqq »

Det har absolut ingenting med vänsterns rädsla att Elon ska kunna driva Twitter utan censur o göra såklart - till skillnad mot Sverige är ju Twitter stort i USA.

Att Elon nyligen twittrade att han inte längre röstar demokratiskt har ju accelererat en hel del hat mot honom vilket han också förutspådde i samma veva.

De som går på detta gick ju också på det mesta gällande fake news sen gammalt kan man gissa.
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av tslaqqq »

Att jobba i ett framgångsrikt bolag medför en del krav på att man faktiskt jobbar och får slita det är så bolag blir framgångsrika och kan växa. Inget bekväma byråkrater eller .. ja blir för politiskt o fortsätta men ungefär så.

Med det inte sagt att jag stödjer dåliga företag eller fientliga miljöer men även såna gör att företag går under så ha det i åtanke innan slutsatser dras utifrån okunskap eller för vag kännedom om hur det faktiskt skapas framgång.. (kan nog bli en del skojiga kommentarer ändå)
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Kriper »

MWall skrev:
Kriper skrev:
Klart att artikeln i AB luktar sensationslystnad. Denna i Dagens Nyheter, däremot, är ganska uppseendeväckande läsning.

https://www.dn.se/ekonomi/elon-musk-ras ... tisk-fond/

Att det inte är en dans på rosor att arbeta på Tesla tror jag alla förstått sen tidigare.
Det var detta som fick mina ögonbryn att höjas.

"Teslas grundare Elon Musk bemötte nyheten med ett rasande inlägg på Twitter, där han kallade etiska fonder för ett bedrägeri som styrs av ”social justice warriors”, ett skällsord som i vanliga fall brukar används av högerextremister i USA när de kritiserar antirasister och feminister."
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Melon Must
Inlägg: 221
Blev medlem: 19 apr 2021 20:35

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Melon Must »

Alltså sammanträffandet att han dagen före twittrade att han skulle rösta på republikanerna och skulle bli såå smutskastad nu är ju bara för bra. Han visste naturligtvis att detta skulle ut i nyheterna.
Omöjligt att veta om det är sant men anklagelserna kunde ju varit betydligt värre så det är nog ingen fara på taket ändå för M.
Användarvisningsbild
jontis
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 27 sep 2021 17:43

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av jontis »

Elon-tweet.jpeg
Model 3 LR -21 Vit/Svart 18" Aero
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av mati »

TiborBlomhall skrev:
Kan bero på tidiga morgontimman men först trodde jag "blottning" var nån aktieteknisk term i stil med "blankning" :lol: :oops:
Tack Tibor. Och jag trodde att det bara var jag som var lite trög i skallen. :oops:
Min första tanke var att det hade nåt med Twitter-köpet att göra. Att det handlade om kuk-visning fattade jag inte förrän jag hade läst artikeln. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ermase
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 22 sep 2017 20:50

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av ermase »

Tragisk figur han har blivit den gode Elon.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5674
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av SwedishAdvocate »

Kriper skrev:
MWall skrev:
Kriper skrev:
Klart att artikeln i AB luktar sensationslystnad. Denna i Dagens Nyheter, däremot, är ganska uppseendeväckande läsning.

https://www.dn.se/ekonomi/elon-musk-ras ... tisk-fond/
Att det inte är en dans på rosor att arbeta på Tesla tror jag alla förstått sen tidigare.
Det var detta som fick mina ögonbryn att höjas.

"Teslas grundare Elon Musk bemötte nyheten med ett rasande inlägg på Twitter, där han kallade etiska fonder för ett bedrägeri som styrs av ”social justice warriors”, ett skällsord som i vanliga fall brukar används av högerextremister i USA när de kritiserar antirasister och feminister."
Vi kanske ska nämna att den artikeln i DN just handlar om att Tesla blivit uteslutet ur den så kallade etiska fonden S&P 500 ESG Index. DN-artikeln handlar alltså inte om ämnet för den här tråden.

Jag tycker vidare att DN fulciterar rätt rejält. Hade varit betydligt ärligare och mer korrekt att citera "phony social justice warriors [Min fetstil.]"

...Men det passar väl inte in riktigt in i agendan.

Här är hela tweeten med källhänvisning. Och jag ser faktiskt inga som helst problem med den om jag ska vara ärlig.
Exxon is rated top ten best in world for environment, social & governance (ESG) by S&P 500, while Tesla didn’t make the list!

ESG is a scam. It has been weaponized by phony social justice warriors.

Source:
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11714
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av martinot »

"Exxon is rated top ten best in world for environment [...]"

Vilket dåligt skämt... :?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
SwedishAdvocate
Inlägg: 5674
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av SwedishAdvocate »

martinot skrev:
"Exxon is rated top ten best in world for environment [...]"

Vilket dåligt skämt... :?
Exakt (!)... :evil:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av mati »

SwedishAdvocate skrev:
martinot skrev:
"Exxon is rated top ten best in world for environment [...]"

Vilket dåligt skämt... :?
Exakt (!)... :evil:
Top ten kan ju betyda mycket. Top ten av alla oljebolag, eller top ten av de som smutsar ned mest, eller nåt sånt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
SwedishAdvocate
Inlägg: 5674
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av SwedishAdvocate »

mati skrev:
SwedishAdvocate skrev:
martinot skrev:
"Exxon is rated top ten best in world for environment [...]"

Vilket dåligt skämt... :?
Exakt (!)... :evil:
Top ten kan ju betyda mycket. Top ten av alla oljebolag, eller top ten av de som smutsar ned mest, eller nåt sånt.
Erkänner att jag inte har kollat själv. Men det är fortfarande en lista som inkluderar Exxon och utesluter Tesla. Det är ju bara ett enda stort skämt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11714
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av martinot »

mati skrev:
SwedishAdvocate skrev:
martinot skrev:
"Exxon is rated top ten best in world for environment [...]"

Vilket dåligt skämt... :?
Exakt (!)... :evil:
Top ten kan ju betyda mycket. Top ten av alla oljebolag, eller top ten av de som smutsar ned mest, eller nåt sånt.
Kanske en lista som listar de företag som är bäst på att släppa ut mest CO2! :D

Vissa tycker det är bra för miljön. Växer bättre då.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av mati »

martinot skrev:
Kanske en lista som listar de företag som är bäst på att släppa ut mest CO2! :D

Vissa tycker det är bra för miljön. Växer bättre då.
Man kan ju vara bäst på att vara sämst.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av Larofo »

Elon skrev:
They began brewing attacks of all kinds as soon as the Twitter acquisition was announced.

In my 30 year career, including the entire MeToo era, there’s nothing to report, but, as soon as I say I intend to restore free speech to Twitter & vote Republican, suddenly there is …
tw.jpg
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6541
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Elon Musk anklagad för blottning

Inlägg av spacecoin »

Om det nu inte är ens är närheten av sant så borde väl SpaceX jurister dementera att dom gett kvinnan $250k. Dom har sagt att dom inte kommenterar ingångna settlements.
Skriv svar