ICEd Mall of Scandinavia

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Re: ICEd Mall of Scandinavia

Inlägg av Mistafrizz »

Pontus skrev:
kanylbullen skrev:
Sådär jag jag gjort själv på MoS, men bara efter att ha cirklat i evigheter utan att hitta plats och med skrikande barn i bilen. En annan legitim anledning kan vara att ägaren har gått för att låna en kabel eftersom de enligt uppgift ska låna ut det om man saknar egen.
Om ditt obehag är en legitim anledning att parkera fel måste jag fråga om du av samma anledning har parkerat på handikapplatser?

Jag hade barn i bilen - kom till en tom Mcdonaldsparkering - backade in på platsen närmast ingången (handikapp) - lämnade bakdörren öppen till barnen - mötte 3 personer från ett p-bolag - hämtade frukost på 3 min - kom ut - blev 1 000kr fattigare.

Jag vet att jag parkerade fel, men trodde att det fanns folk med lite vett i skallen - barnen satt i bilen med öppen dörr, måste man verkligen lappa bilen då?
- Jag tror tyvärr att avundsjukan gav mig lappen mer än min felparkering.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Mistafrizz skrev:
Jag hade barn i bilen - kom till en tom Mcdonaldsparkering - backade in på platsen närmast ingången (handikapp) - lämnade bakdörren öppen till barnen - mötte 3 personer från ett p-bolag - hämtade frukost på 3 min - kom ut - blev 1 000kr fattigare.

Jag vet att jag parkerade fel, men trodde att det fanns folk med lite vett i skallen - barnen satt i bilen med öppen dörr, måste man verkligen lappa bilen då?
- Jag tror tyvärr att avundsjukan gav mig lappen mer än min felparkering.
Hade barnen kunnat flytta bilen om det kom en bil med handikapptillstånd?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Varför ställa sig på en handikapp-plats om det är en tom parkering? För att spara 4 steg? Nej där får du nog inga sympatier från mig i allafall.. ;)
Dom 1000kr får du ta som läropeng! :D
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Bra att ni som syndar erkänner och kommer ut ur garderoben det sprider ju lite ljus över andras syndande också. För naturligtvis är det så att alla andra också bara tänker "jag skulle bara" eller "tekniskt sett fick jag stå där". Tänk om en stackars laddnödig Leafare kom förbi precis då och ser en upptagen plats, vad ska hen göra? Ett bra tips om ni tar upp laddplatser är att lämna en lapp med telefonnummer så man kan ringa er för att flytta bilen.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Dags att påminna om laddetiketten:
http://teslaclubsweden.se/ladd-etiketten/
D v s sätt en lapp med ditt telefonnummer innanför laddluckan. Då kan någon annan som är laddnödig ringa och kolla hur mycket längre du behöver ladda.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare

Inlägg av tib »

Idag ser det bra ut trots lönehelg. Var dock rätt tomt i hela garaget.

Nu vet jag att mitt laddkort från vattenfall fungerar också :)

Bild
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

tib skrev:
Idag ser det bra ut trots lönehelg. Var dock rätt tomt i hela garaget.

Nu vet jag att mitt laddkort från vattenfall fungerar också :)

Bild
Dax att ringa vattenfall på måndag då jag fyllde i på deras hemsida för ett par veckor sedan och ännu inte sett något laddkort. Har dom bättrat på skyltningen så att ingen får böter i onödan nu?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
tib
Teslaägare

Inlägg av tib »

Pontus skrev:
Har dom bättrat på skyltningen så att ingen får böter i onödan nu?
Tror inte de har förbättrat nån skyltning. Var iofs första gången jag var där och jag snurrade runt en del i garaget innan jag ens hittade platserna.
När jag åkte hem så stod det 3 laddhybrider på elbilsparkeringen. Ingen av dessa laddade.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

tib skrev:
Pontus skrev:
Har dom bättrat på skyltningen så att ingen får böter i onödan nu?
Tror inte de har förbättrat nån skyltning. Var iofs första gången jag var där och jag snurrade runt en del i garaget innan jag ens hittade platserna.
När jag åkte hem så stod det 3 laddhybrider på elbilsparkeringen. Ingen av dessa laddade.
Det är ju lite udda. Laddhybrider blir man ju nästan manisk på att koppla in så ofta man kan, eftersom man ändå knappt kommer ut ur p-huset innan elen är slut ändå. Kanske är få av dem som har med en kabel för typ2-stationer, dock...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Hm..bland det första jag beställde efter jag fått min hybrid var en typ2-kabel.. Och ja.. Man blir lite manisk. :) Vill ju köra på el så mycket det bara går.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

joel80 skrev:
Hm..bland det första jag beställde efter jag fått min hybrid var en typ2-kabel.. Och ja.. Man blir lite manisk. :) Vill ju köra på el så mycket det bara går.
Jag hade räckviddsångest på riktigt med min laddhybrid. Bara jag behövde köra ett ärende på dagen så blev jag besviken för då visste jag att bensinmotorn skulle behöva hoppa igång sen på väg hem från jobbet. Lustigt nog har jag inte en enda gång känt någon räckviddsångest med Teslan. Den räcker!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Jag har löst det genom att se till att jag kan koppla in mig på jobbet.. Och även hittat bra garage och stolpar där jag ofta befinner mig. Då har jag möjlighet att göra diverse ärenden under dagen och klarar mig oftast helt på el.. När jag åker längre resor är det som att jag får ta "andrabilen" fast i samma kaross. :) Och en rätt så snål en då jag ändå kan köra de första ca 4 mil på el..
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

Var på MoS i helgen och då var det lite si och så på laddplatserna. Gick upp till infodesken och rapporterade "problemet". Dom gav mig dock bara
numret till Parkman som sköter p-övervakningen och ingen som svarade där helgtid.
IMG_3006.JPG.jpeg
Mvh
Nilsson

Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

HerrNilsson skrev:
Var på MoS i helgen och då var det lite si och så på laddplatserna. Gick upp till infodesken och rapporterade "problemet". Dom gav mig dock bara
numret till Parkman som sköter p-övervakningen och ingen som svarade där helgtid.
IMG_3006.JPG.jpeg
Bara säga till dem att du då väljer annat shoppingcenter när de inte sköter sina laddplatser. De kanske hävdar att de sköter dessa genom att lämna ansvaret till Parkman men om dessa inte sköter det så faller ju ansvaret tillbaka till MoS.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare

Inlägg av Challe76a »

Jag fick i helgen användning för 2 fina lappar att sätta på felparkerade bilar. Dottern hjälpte mig och sen blev jag kallad för Ove (En man som heter Ove) hela dagen...men vadå, rätt ska va rätt!
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Limbster

Inlägg av Limbster »

Challe76a skrev:
Jag fick i helgen användning för 2 fina lappar att sätta på felparkerade bilar. Dottern hjälpte mig och sen blev jag kallad för Ove (En man som heter Ove) hela dagen...men vadå, rätt ska va rätt!
Gööt, vi behöver fler Ove i Sverige :D
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Limbster skrev:
Challe76a skrev:
Gööt, vi behöver fler Ove i Sverige :D
ElOve
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
HerrNilsson skrev:
IMG_3006.JPG.jpeg
Bara säga till dem att du då väljer annat shoppingcenter när de inte sköter sina laddplatser. De kanske hävdar att de sköter dessa genom att lämna ansvaret till Parkman men om dessa inte sköter det så faller ju ansvaret tillbaka till MoS.
Gjorde samma (min kusin Ove) för ett par månader sedan då sa Parkman att man skulle se över och försöka göra något åt saken.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Skriv svar