Beräknad leverans var vid beställningen "början av 2022", men jag har inte haft någon form av leveransbesked i appen sedan lång tid tillbaka.....men nu har jag fått det upplyftande beskedet att leveransen beräknas till mellan 12 nov till 27 dec....

Moderator: Redaktion
Det finns inte en chans att bytet sker i höst, som nån tysk blaska spekulerade. Batterifabriken är inte färdigbyggd, den har definitivt inte fått något slutgodkännande, och även om den skumma vara klar imorgon så är det en omöjlighet att de kan rampa upp produktionen så snabbt att det räcker ens nuvarande produktionstakt av bilar, än mindre kommande.Lurkern skrev:Tydligen skall införandet av 4680-batterierna kräva att fabriken stänger några veckor, vi kanske kan lista ut när det planeras ske genom att se när det inte levereras några bilar.
Har de fler linjer i produktionen och ändrar en i taget kanske det syns som en svacka i leveranserna, inte en nedstängning.
Mycket bra information!Franz skrev:Skillnaden består i bilar som förregistrerats, d.v.s. som är i Teslas ägo och fått regnr etc. men inte registrerats ut på kund än. Om vi räknar bort 1 bil som är privatimporterad och tittar på övriga 595 tyska bilar kan vi se följande:terway skrev:På Car.info, under statistik står det att det är 339 registrerade MYP och tittar man på kartan finns det 596 MYP i Sverige.Franz skrev:13 st nya tyska MYP kom i i våra (car.info) register idag. Så några till som kan söka upp sitt regnr.
Diffen mellan dessa siffror är de som inte är registrerade? Eller vad är det respektive antal egentligen säger?
Och, jag antar att man/du inte kan få fram vilka färger dessa 596 består av?
Levererade:
Svarta: 293
Vita: 46
Ej levererade:
Svarta: 212
Vita: 44
Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
Nja...en killgissning är väl mer att interpolera sina erfarenheter så dom anses även täcka helt nya scenarion?Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
NU killgissar ni !Fredrik j skrev:Nja...en killgissning är väl mer att interpolera sina erfarenheter så dom anses även täcka helt nya scenarion?Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
I kombination med en svårighet att avslöja att man saknar specifik erfarenhet och inte vet.
Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
Fredrik j skrev:Nja...en killgissning är väl mer att interpolera sina erfarenheter så dom anses även täcka helt nya scenarion?Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
I kombination med en svårighet att avslöja att man saknar specifik erfarenhet och inte vet.
Här, varsågodaFlyingBlue skrev:NU killgissar ni !Fredrik j skrev:Nja...en killgissning är väl mer att interpolera sina erfarenheter så dom anses även täcka helt nya scenarion?Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
Några tips:Hazelburn skrev:Något speciellt man ska syna av innan man åker hem från upphämtningen?
blackWhite skrev:Estimerad leverans 30 Jun - 14 Aug. Första gången jag ser det i appen.
inne på Tesla Hamngatan hade dom inte sett några vita MYP i sverige ännu men i denna tråden verkar det finnas folk som fått lev![]()
Jag bokade nov 2021. Vit/svart. Hoppas man kan få den innan S stänger kranen
Får man fråga vad anledningen är att du avbokar så här tätt inpå? Hämtade ut min igår och är väldigt nöjd!anna__ skrev:Jag har avbokat min i Malmö svart/svart så någon kommer bli matchad mot den snart
Perfekt!avocade skrev:Några tips:Hazelburn skrev:Något speciellt man ska syna av innan man åker hem från upphämtningen?
Wallingstam skrev:Perfekt!avocade skrev:Några tips:Hazelburn skrev:Något speciellt man ska syna av innan man åker hem från upphämtningen?
Hämtar ut min vit/svarta om 1 timme å 20 min, nedräkningen går sååååå långsamt haha!
Känns som att vi som beställt 2022 är hopplöst efter om vi ska hinna med miljöbonuset.JiEss skrev:Idag fick jag ett efterlängtat SMS om preliminär leverans 8/6 kl. 11:40 på Trosta. Hoppas den tiden håller.
Vit/svart inkl. EAP beställd 2021-10-07.
FlyingBlue skrev:NU killgissar ni !Fredrik j skrev:Nja...en killgissning är väl mer att interpolera sina erfarenheter så dom anses även täcka helt nya scenarion?Ilduce77 skrev:Nja... Det är väl när man tror sig veta något, utan någon grund eller något annat som ens pekar i den riktningen...Bengt skrev:Är inte en killgissning något ogenomtänkt?
Har sannolikt att göra med batteriproduktion i Shanghai.Ginflyer skrev:Nu har de snurrat till det ännu mer. Förstår inte kopplingen mellan nedstängningen i Shanghai och min beställning av en Performance från Berlin. Eller ska de börja skeppa Grå MYP från Shanghai?
Batterierna skeppas väl från Shanghai? Så det kan ju isåfall helt klart ha en inverkan.Lulea skrev:Fick mail nu från Tesla (min estimerade leverans av vit/vit/EAP blev igår flyttad från juli till februari). Indikerar tyvärr att det inte var en bug eller misstag.