Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

YouNeverWalkAlone

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YouNeverWalkAlone »

YouNeverWalkAlone skrev:
Ca 100 vita uppradade för lev!

9:17 in i klippet
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jeppe_E skrev:
Tellus skrev:
Honkan skrev:
Fick också 25-30 Juni nu

Beställd 19 April 22 vit/vit
What! :o

MY Performance med vit klädsel och prel lev denna månad?
Nej, det kan man nog glömma. Blev nog fort och fel som vanligt.
Annars vore det ju lite komiskt iaf :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Inlägg av Delevi »

Djastar skrev:
Delevi skrev:
Djastar skrev:
Hittar inget på vin nummret , någon som vet vad det beror på ? Det enda jag inte fått är sms med upphämtning annars allt check.
Att du inte är matchad med en bil. Du har ett uppskattat leveransdatum misstänker jag?
Jag ser i källkoden att jag har ett vin men när jag söker på diverse sidor så hittar dom inget . Om man har ett vin i källkoden är mn inte matchad då? Har så klart även VIN på slutfakturan :D
Jo, då är du matchad. Grattis! Det tar tid innan VIN är sökbart på diverse sidor.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Känns som det kan bli svårare att få en svart nu eftersom de kör mest vita :o

Hoppas de kan leverera! Och att miljöbonusen skjuts upp några månader…
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
EljoGigo

Inlägg av EljoGigo »

Min granne väntar på leverans av sin svart/svart som han beställt i februari. Han köpte den på företagsleasing. Allt verkar vara klart och VIN finns i källkoden på hemsidan, men leveransdatumet skjuts bara fram. Han ska hämta den i Sthlm.

Hur många är det därute som ännu inte fått sin svarta men beställt innan april 2022?
Dizzycap

Inlägg av Dizzycap »

Jahapp. Nu har jag blivit inbokad med både min MYLR och MYP sista veckan i juni.

Det är dags för beslut. ÄR MYP verkligen värd 50” till? Är premiumkänslan där?
Jag är mest orolig för MYLR:s stötiga fjädring, och sugen på MYP:s stolar, hatthylla, och lite annat. Osugen på 21” med ultralåg profil.

Vad göra?
EljoGigo

Inlägg av EljoGigo »

Dizzycap skrev:
Jahapp. Nu har jag blivit inbokad med både min MYLR och MYP sista veckan i juni.

Jag är mest orolig för MYLR:s stötiga fjädring, och sugen på MYP:s stolar, hatthylla, och lite annat. Osugen på 21” med ultralåg profil.

Vad göra?
Väntar själv på en MYP, som sig bör om man hänger här, men har en polare som skaffat en MYLR, men önskar att han köpt MYP. Nu vill han sälja sin och köpa en MYP. Tror att han tänker att MYP är allt som MYLR är och lite till. Därutöver verkar ju andrahandsvärde på MYP vara grymt bra. De svarta som fanns på blocket för 899’ är borta och en ny vit är upplagd för 899’.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /101197504

Just saying.
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Inlägg av Delevi »

Dizzycap skrev:

Vad göra?
Det är en no-brainer för mig, MYP 11 av 10 ggr.
Svårt att hitta en bättre bil för den pengen.
”21 är ju sjukt snygga. 50 k extra är som hittat för den uppgraderingen från LR.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
acorn
Teslaägare

Inlägg av acorn »

Dizzycap skrev:

Vad göra?
Egositsikt skulle man säga ta MYLR så att man hoppar fram i kön :lol: Har beställning på MYLR och MYP och hoppas att MYP kommer först men tror tyvärr min MYLR gör det.
evy

Inlägg av evy »

Tellus skrev:
evy skrev:
Nordman skrev:
Ellahills skrev:
Någon som spanat in interiörerna på Trosta? Några MYP med vit inredning?
Man har inte börjat tillverka bilar med vit inredning ännu i Berlin.
När väntas de börja tillverka Performance med vit inredning? Har för mig jag sett någon timeline med alla färger, men minns ej om vit inredning också var en del av den och nu hittar jag den ej…
Står beräknad leverans Juli på min med vit inredning
Tack! Står det fortfarande juli nu efter mailet från tesla som vi alla verkar ha fått? Eller vad är din nya beräknade leverans?

Eller om ni är andra som beställt P med vit klädsel som har någon info om när de kommer börja produceras!
Användarvisningsbild
Wizliz
Teslaägare

Inlägg av Wizliz »

evy skrev:
Tellus skrev:
evy skrev:
Nordman skrev:
Ellahills skrev:
När väntas de börja tillverka Performance med vit inredning? Har för mig jag sett någon timeline med alla färger, men minns ej om vit inredning också var en del av den och nu hittar jag den ej…
Tack! Står det fortfarande juli nu efter mailet från tesla som vi alla verkar ha fått? Eller vad är din nya beräknade leverans?

Eller om ni är andra som beställt P med vit klädsel som har någon info om när de kommer börja produceras!
Vilket mail, när kom det:?:
evy

Inlägg av evy »

Wizliz skrev:
evy skrev:
Tellus skrev:

2:a juni fick jag och många andra som beställt MY ett mail där det står ”Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal.”.
Användarvisningsbild
Wizliz
Teslaägare

Inlägg av Wizliz »

evy skrev:
Wizliz skrev:
evy skrev:
Tellus skrev:

2:a juni fick jag och många andra som beställt MY ett mail där det står ”Ditt upphämtningsdatum har blivit senarelagt på grund av de COVID‑relaterade nedstängningar i vår Shanghai‑fabrik tidigare under detta kvartal.”.
Ok, Denna tråd gäller ju dock för MYP reservationer. Blir förvirrande att börja diskutera MYLR relaterade mail utskick i en redan smått förvirrad situation kring MYP leveranserna. :lol:
sccreech

Inlägg av sccreech »

Mailet gick även ut till personer som beställt MYP så det är högst relevant. Jag var en av de som blev drabbad och gick från AUG-OKT -> 28 Sep -12 Nov Så en liten försening.
evy

Inlägg av evy »

Ja, precis - det är just P jag undrar över. LR finns ju redan med vitt interiör, men nu har vi beställt en P. Vi har uppskattad leverans nov-januari, men undrar om någon med vitt interiör har tidigare eller om det har sagts något om när de ska börja tillverkas efter detta mail kom.
tydollahbill

Inlägg av tydollahbill »

Någon som hört något om grå MYP? Står näst på tur eller?
Användarvisningsbild
linx
Teslaägare
Referralkod: ts.la/johnnie154249

Inlägg av linx »

sccreech skrev:
Mailet gick även ut till personer som beställt MYP så det är högst relevant. Jag var en av de som blev drabbad och gick från AUG-OKT -> 28 Sep -12 Nov Så en liten försening.
Till mig med. aug-okt --> 29 sep - 13 nov.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Wizliz skrev:

Ok, Denna tråd gäller ju dock för MYP reservationer. Blir förvirrande att börja diskutera MYLR relaterade mail utskick i en redan smått förvirrad situation kring MYP leveranserna. :lol:
Batterierna i MYP skeppas från Shanghai, så förseningen gäller gäller även model y performance.

Jag har en LR och en MYP beställd och jag fick inget mail till min beställning på LR. Bara till min MYP. Det var specificerat med RN-nummer.

Jag trodde först att de blandat ihop mina beställningar, eftersom det stod model y i mailet och det tolkade jag automatiskt som LR, men för tesla är ju både LR och P
model Y-bilar...
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Jag har inte fått något mail men har lev i appen 25-30 juni . Dock inget VIn nummer så är ju verkligen ingen sanningen, men vita verkar ju vara på gång nu i alla fall :)
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
piespo

Inlägg av piespo »

Någon av alla som nu fått upp est. leverans mitten/slutet av juni på vit/svart senaste dagarna som även lyckats få fram sitt VIN i källkoden? Känns som om Teslas est. datum för leverans är högst osäkra till dess att man fått sitt VIN så vågar inte jubla än. Visserligen ser produktionen av vita ut att ha kommit igång ordentligt nu så det borde inte vara långt borta, men vore spännande att höra om något fått. Har själv fått 9-29 juni, Trosta. Beställd 3/3 -22 men inget VIN ännu.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

piespo skrev:
Någon av alla som nu fått upp est. leverans mitten/slutet av juni på vit/svart senaste dagarna som även lyckats få fram sitt VIN i källkoden? Känns som om Teslas est. datum för leverans är högst osäkra till dess att man fått sitt VIN så vågar inte jubla än. Visserligen ser produktionen av vita ut att ha kommit igång ordentligt nu så det borde inte vara långt borta, men vore spännande att höra om något fått. Har själv fått 9-29 juni, Trosta. Beställd 3/3 -22 men inget VIN ännu.
Utdelningen av chassinummer verkar befinna sig på bilar beställda i Jan 2022 nu. Faktiskt verkar ändå någon form av turlista finnas och fungera. Men Tesla har ju som mål att leverera allt de har producerat innan Q2 är slut. Så många har fått datum sista veckan, mer för att man ska vara beredd på att det kan komma en leverns. Inte så att alla kommer att få sin bil i Juni.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

evy skrev:
Tellus skrev:
evy skrev:
Nordman skrev:
Ellahills skrev:

Ändrat från Juli till Nov-Jan efter mailet
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Alonso1

Inlägg av Alonso1 »

Har fått Vln i källkoden, lev
datum 6-11 juni.

Vit/svart. Beställd lillejulafton som vi säger i Skåne. Dvs 23/12 2021
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Referralkod: ts.la/Roger53431

Inlägg av FlyingBlue »

Var förbi SC Norrköping tidigare i eftermiddags. Utanför grindarna stod en trailer med MYP, två svarta och fyra vita.
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
TECLA

Inlägg av TECLA »

Hej, läst tråden ett tag och gjorde nu ett konto. Jag beställde 14 januari - 22 vit/svart med fsd och vinterhjul, trosta. När jag beställde var det ”början på 2022” som strax efter ändrades till mars 2022. Nu står det att bilen ska komma 6 jun - 13 jun. Allt är klappat och klart och har varit det sedan januari.
Senast redigerad av TECLA, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar