Dubbelkollade med tesla och har man valt deras finansiering så finns allt hos dem som du säger. Tack!MRosth skrev:Jag tror att alla dokument och papper kommer att finnas på plats vid samband med att du hämtar bilen, det var den info jag fick av Santander som jag kör leasing via.Esandh skrev:Jag kör leasing i bolaget med finans via DNB. Någon annan som kör samma upplägg och vet?backe skrev:Jag har min via leasing, då sköttes den kontakten mellan Autoplan och Tesla så jag behövde bara ta med mig körkort och ett glatt humörEsandh skrev:Någon som vet hur man får tag på: ”Leveransgodkännande från leasinggivare eller långivare vid den typen av finansiering” Ska tydligen tas med vid upphämtning.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Sandman
fick också slutfaktura men inget sms. hämtning 11/6 i fakturanJjkalla skrev:Nu kom slutfakturan. Har inte fått något sms ännu men prel.upphämtningsdatum på slutfakturan 10/6, har det stämt överens för er som redan hämtat?
Samma dag för mig på fakturan, inget sms än..Azz skrev:fick också slutfaktura men inget sms. hämtning 11/6 i fakturanJjkalla skrev:Nu kom slutfakturan. Har inte fått något sms ännu men prel.upphämtningsdatum på slutfakturan 10/6, har det stämt överens för er som redan hämtat?
Samma för mig med!closecall skrev:Samma dag för mig på fakturan, inget sms än..Azz skrev:fick också slutfaktura men inget sms. hämtning 11/6 i fakturanJjkalla skrev:Nu kom slutfakturan. Har inte fått något sms ännu men prel.upphämtningsdatum på slutfakturan 10/6, har det stämt överens för er som redan hämtat?
Vit/svart beställd slutet av februari
MalmöEsandh skrev:Trosta?Senjin skrev:Bokat hämtning på en svart/svart 13/6.
Såååå ja!
Upphämtning den 15/6 i Malmö
Beställd den 12/2 Vit/Svart med EAP.
Fick Chassinummer i går och SMS samt slutfaktura idag.
Upphämtning den 15/6 i Malmö
Beställd den 12/2 Vit/Svart med EAP.
Fick Chassinummer i går och SMS samt slutfaktura idag.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Sms här mediCar skrev:Då har även jag fått mitt SMS! Hämtning på tisdag morgon!!
Trosta tisdag 10:20
-
Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Jag har ett par beställningar lagda i olika färger (kommer endast plocka ut den första som levereras) och nu vart jag nekad finansiering hos DNB på sista beställningen. Kommer jag ej kunna bli matchad på den beställningen pga. Finansieringen ej är klar på Teslas hemsida eller uppmanas man göra klart valet kring finansiering när man blir matchad (om man ej redan gjort det)? Någon som vet?
Jag har ett par beställningar lagda i olika färger (kommer endast plocka ut den första som levereras) och nu vart jag nekad finansiering hos DNB på sista beställningen. Kommer jag ej kunna bli matchad på den beställningen pga. Finansieringen ej är klar på Teslas hemsida eller uppmanas man göra klart valet kring finansiering när man blir matchad (om man ej redan gjort det)? Någon som vet?
Model 3 SR+ 2020 White/White
Model Y Performance 2022 Midnight/Black beställd
Jag blev inte matchad förrän finansieringen var klar. Då blev jag det på sekunden.Helblodsprinsen skrev:Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Kan du inte skriva in kontant då? Och ändra sen.
Model Y LR
Model S 100D -18
-
.
Senast redigerad av Helblodsprinsen, redigerad totalt 1 gånger.
-
Funkar det? Att skriva kontant och ändra sen innan leverans?termosen skrev:Jag blev inte matchad förrän finansieringen var klar. Då blev jag det på sekunden.Helblodsprinsen skrev:Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Du jag vet inte, men kan tycka att det borde gå.Helblodsprinsen skrev:Funkar det? Att skriva kontant och ändra sen innan leverans?termosen skrev:Jag blev inte matchad förrän finansieringen var klar. Då blev jag det på sekunden.Helblodsprinsen skrev:Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Model Y LR
Model S 100D -18
Välj Santander istället? Samma villkor va?termosen skrev:Du jag vet inte, men kan tycka att det borde gå.Helblodsprinsen skrev:Funkar det? Att skriva kontant och ändra sen innan leverans?termosen skrev:Jag blev inte matchad förrän finansieringen var klar. Då blev jag det på sekunden.Helblodsprinsen skrev:Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Här också nuAzz skrev:Sms här mediCar skrev:Då har även jag fått mitt SMS! Hämtning på tisdag morgon!!
Trosta tisdag 10:20
Trosta 10:00 tisdag vit/svart!
Fick slutfaktura, reg samt preliminärt lev datum på tis Gbg, aldrig betalt en faktura leende så snabbt!
Har bilen via företaget och dnb.

Har bilen via företaget och dnb.
Polestar 4 DM -25
Väldigt luddigt när de utrycker sig i slutfakturan att det ska betalas från mitt personliga konto, givetvis så betalde jag från mitt bolags konto som bilen är beställd till via bankgiro och angav RN numret som meddelande, Borde ju vara ok?
Polestar 4 DM -25
- Supersweed
- Teslaägare
Gillade inte heller formuleringen….. Jag gjorde som du på på min i veckan, funkade fint… fick leasingkontraktet på sms ngn dag senare för signering. Hämtar mölndal 10 juni 15:20myth10 skrev:Väldigt luddigt när de utrycker sig i slutfakturan att det ska betalas från mitt personliga konto, givetvis så betalde jag från mitt bolags konto som bilen är beställd till via bankgiro och angav RN numret som meddelande, Borde ju vara ok?
- Sebastian+
- Teslaägare
Gjorde samma sak. Kan tillägga att den bilen som INTE hade finansiering blev matchad. Den som var färdig finansiering med Santander var inte matchad.termosen skrev:Jag blev inte matchad förrän finansieringen var klar. Då blev jag det på sekunden.Helblodsprinsen skrev:Någon som vet om man måste gjort klart finansieringen (tex ha godkänd finansiering via DNB) för att bli matchad med en bil?
Lätt stress när jag skulle påbörja att flytta finansieringen från ena bilen till den andra.
-
Det går inte att länka till ditt VIN utan du loggar in på ditt konto väljer att hantera bilen så att du får fram sidan med avtal och beräknat leverans datum.Jagharnada skrev:Någon som kan länka VIN länken? Tack!
Väl där klickar du på ctrl + u då öppnas en ny sida där clickar du på Ctrl + F och skriver in i fältet XP7 får du inga träffar saknar du VIN, får du träff ser du ditt VIN markerat. Det här gäller på Win datorer har du mac kör du samma men byter ut stegen med COMMAND + Option + U och COMMAND + F
Polestar 4 DM -25
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-ordersmyth10 skrev:Det går inte att länka till ditt VIN utan du loggar in på ditt konto väljer att hantera bilen så att du får fram sidan med avtal och beräknat leverans datum.Jagharnada skrev:Någon som kan länka VIN länken? Tack!
Väl där klickar du på ctrl + u då öppnas en ny sida där clickar du på Ctrl + F och skriver in i fältet XP7 får du inga träffar saknar du VIN, får du träff ser du ditt VIN markerat. Det här gäller på Win datorer har du mac kör du samma men byter ut stegen med COMMAND + Option + U och COMMAND + F
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX